A Renault-nak az sem jelentene problmt, ha a fl meznyt kellene elltnia motorokkal – a francia cg kszen ll r, hogy tovbb bvtse az gyfelek krt.
„Ki kell vlasztanunk, hogy mi lesz a stratgink 2014-re”- mondta Jean-Francois Caubet nem rg az Autosport-nak.
„Kt opcink van: kt csapatra koncentrlunk, vagy egy nagyobb szmot vlasztunk. Brmi is legyen a dnts, idn szeptemberben meghozzuk, mert el kell dntetnnk, hogy mit tegynk”- tette hozz.
Pollock joggal aggdik, mivel a Renault azzal rvel a minl tbb csapat elltsa mellett, hogy gy tudnk cskkenteni a motorok rt, s Jean Todt elmondta, hogy amennyiben jl jrna az F1, tgondolnk azt a lehetsget, hogy egy cg ne csak ngy istllt lthasson el – jelenleg hrom gyfele lehet egy gyrtnak, s a negyedikhez az FIA jvhagysa kell.
A Renault a Red Bullnak, a Lotusnak, a Williamsnek s a Caterhamnek szllt, de egyes hrek szerint hamarosan a HRT is a francia egysgekre vlthat.
Mivel a Cosworth vlheten ki fog szllni 2013 vgn, az egyetlen szabad gyfl a Marussia lehet a PURE szmra – hacsak a Renault nem nylja le az orosz csapatot.
„gy gondolom, hogy tbb mdon is meg lehet kzelteni ezt a tmt”- mondta Pollock a GPUdate-nek.
„Igen, ez tl nagy hatalmat adna nekik a sportban, s biztos vagyok benne, hogy a Mercedes s a Ferrari sem lenne felhtlenl boldog emiatt. Radsul ez tbb visszajelzst biztostana nekik az erforrsok fejlesztshez, gy ez egy msik elny lenne.”
„A msik oldalon a PURE is ott lesz 2014-ben, s alacsonyabb ron fog motorokat knlni. Teht mirt is kellene a sportnak felhatalmazst adni a Renault-nak arra, hogy hat csapatnak szlltson?”
„Ez egy nagyon veszlyes helyzet lenne az F1-nek, ha megtrtnik. Egy olyan cg esetben, mint k, az igazgatsg az egyik percrl a msikra hozhat egy dntst, s azt mondjk, „Rendben, ennyi volt, sajnljuk srcok – kiszllunk az F1-bl”.
„Hirtelen lenne egy olyan helyzet, melyben a Ferrari s a McLaren potencilisan az egsz meznyt ellthatn. Ez nem pozitv.”
/f1-live/