SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Vettel testápolóval köszönti Webbert

A következőkben a csütörtöki sajtókonferencia interjúit olvashatjátok, melyből többek között az is kiderül, hogy milyen ajándékkal készül Vettel a csapattársa születésnapjára.
 
Bruno, mennyire állsz készen a visszatérésre, és mi a véleményed arról, hogy ezen a különleges pályán jutottál lehetőséghez?
 
BS:”Nagy kihívás lesz a szezon közepén visszatérni, vagy egy kicsivel később is, mint a szezon fele, de jelen voltam az összes megbeszélésen, ami a mérnökökkel zajlott, így tisztában vagyok a csapat helyzetével. A pénteki szabadedzés nagyon hasznos volt Magyarországon abból a szempontból, hogy ráérezzek az autóra.
 Meredek lesz ezekkel a srácokkal csatázni, mert ők már 11 futamon vettek részt idén velem ellentétben, de Spa az egyik kedvenc pályám és nagyon jól szerepeltem rajta korábban. Már nagyon várom, hogy versenyezhessek itt.
 
Remélem, hogy tudok majd fejlődni és jó munkát fogok végezni ezeknek a srácoknak, mert ez a legjobb módja, hogy megháláljam ezt a lehetőséget.
 
Ráadásul májusban vezettél is itt egy Forma-1-es autót, ha jól tudom. Valamennyit sikerült megjegyezni belőle?
 
BS:”Igen, ez szintén jó volt. Ha nemrégiben sikerül autót vezetned, az sokat segít a tanulásban. Ez csak bemutató volt és néhány kört tettem meg. Kétségkívül jobb preferenciával szolgált, mint a korábbi tapasztalataim, de remélem, hogy ez a mostani komolyabb menet lesz.”
 
Mit vársz magadtól ezen a hétvégén?
 
BS:”Nehéz megmondani. A péntek nagyon kemény volt a Hungaroringen, mert csak egy szett gumi állt a rendelkezésemre. A hétvégén meg kell tanulnom, hogy miként bánjak az abroncsokkal az edzéseken, az időmérőn és a versenyen. Még sohasem mentem teli tankkal a Pirelli-n. Ha Petrov közelében tudnék menni, az nagyon jó referencia lenne.”
 
Jérôme, ez a hazai versenyed. Mik az elvárásaid?
 
Jérôme D'Ambrosio: Természetesen különleges dolog itt lenni. Tizenhét évig nem volt belga versenyző a mezőnyben, így visszatérni Spa-ba nagyon jó érzés. Nagyon elfoglalt voltam mostanában. Hatalmas lelkesedés veszi körül a visszatérésemet. A másik oldal, hogy továbbra is csinálnom kell a dolgom és összpontosítanom kell. A legjobbat kell nyújtanom, ennél többet nem tehetünk. Arra koncentrálok, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki az autóból és reméljük, hogy az időjárás is kedvezni fog nekünk. Meglátjuk.
 
Miben reménykedsz az időjárást illetően?
 
JD:”Nos, egy kis szitáló eső jól jönne nekünk.”
 
Mit gondolsz a szezon második feléről és milyennek látod az esélyeidet arra, hogy a csapatnál maradj jövőre?
 
JD:”Először is a szünet nagyon jó volt. Újoncként nagyon sok információt gyűjtesz be ennyi idő alatt, és jó, ha egy darabig nem kell a Forma-1-re gondolnod. Ez a természetes fejlődési folyamat része. Nagyon szeretném megtenni a következő lépést és alkalmazni azt, amit az elmúlt 11 versenyen tanultam. Nagyon boldog vagyok a csapatnál és ők is így vannak ezzel. Remélem, hogy jövőre is együtt fogunk dolgozni.
 
Sebastian, mintha jobban mennének a dolgok az utóbbi időben. Mesélnél a fejlesztésekről?
 
Sebastien Buemi: Nagyon keményen dolgoztunk és igyekeztünk minél többet fejleszteni az autón. Magyarországon sok pontot gyűjtöttünk és bízunk benne, hogy itt is lehet egy jó hétvégénk. Az időjárással bármi történhet, és nagyon gyorsan változhat. Hoztunk pár új dolgot a kocsira és megpróbáljuk a maximumot kihozni ezekből, hogy minél több pontot gyűjtsünk.
 
Az utóbbi években kétszer is a 16. helyről indultál. Idén javítani tudsz majd rajta?
 
SB:”Igen, de mint tudjuk, idén nem olyan fontos az időmérő, és a verseny is elég hosszú, így bármi történhet. Ha esetleg rosszabb helyről kellene indulnom, akkor nem sokat foglalkozok majd vele.
 
Vitaly, új csapattársat kaptál. Mennyire befolyásol ez téged, ha befolyásol egyáltalán?
 
Vitaly Petrov: „Először is gratulálok Bruno-nak. A következő két versenyre írt alá, de szerintem nem számít igazán, hogy ki a csapattársam. Tudom, hogy mit kell tennem és hogyan fejlesszem az autót. Csak folytatnom kell a munkámat.”
 
Tavaly a harmadik helyet szerezte meg a Renault, te pedig a 23. pozícióból jöttél fel a kilencedikre. Mik az elvárásaid?
 
VP:”Szeretem ezt a pályát és tavaly nagyon jót harcoltam a Mercedes-szel. Nehéz megmondani, hogy most hol leszünk. Hoztunk pár fejlesztést magunkkal és az autónak fekszik a pálya. A legjobbra fogunk törekedni.”
 
Michael, ez egy nagy hétvége a számodra. Gondoltad volna 20 évvel ezelőtt, hogy itt leszel ilyenkor?
 
Michael Schumacher:”És te gondoltad volna? Te is itt voltál 20 évvel korábban?
 
Attól félek igen, de nekem nem kell olyan fittnek lennem.
 
MS:”Természetesen ez egy szokatlan szituáció és váratlan is, de büszke vagyok rá, hogy itt lehetek. Ahogy gyakran mondani szoktam, ez a hely a nappalim és rengeteg különleges dolog történt itt velem. Remek helyszín az ünneplésre.
 
Hatszor nyertél itt, de csak egy pole-t sikerült elérned? Van ennek valami oka, vagy csak a körülmények alakultak így?
 
MS:”A nap végén nincs erre magyarázat. Ugyanúgy, ahogy azokon a pályákon sincs, ahol több pole-t értem el. Nagyban múlik az autó karakterisztikáján, ami egyes pályákhoz jobban fekszik, míg a másikhoz kevésbé. Nem hinném, hogy azon múlik, hogy a versenyző mennyire erős vagy gyenge, hanem inkább attól függnek a statisztikák, hogy a versenyző mennyire tudja adaptálni a rendelkezésre álló csomagot.
 
Akkor a győzelmeidnél jól működött?
 
MS:”Így van.”
 
A csapat elmondása szerint az autónak feküdni fog Spa. Mit gondolsz erről?
 
MS:”Mindig ezt szoktuk érezni, aztán mégis itt vagyunk. Szembe kell néznünk a valósággal, ami az, hogy jelenleg a negyedik legerősebb csapat vagyunk. Sajnos hatalmas a különbség az élen állókhoz képest, így csak akkor tudunk harcolni a srácokkal, ha a szokatlan körülmények vannak. Ez a pálya talán jobban fekszik nekünk, de akkor is csak a 7. és 8. helyért küzdhetünk és ez a célunk.”
 
Sebastian, ez az a pálya, amin újra győztes formába kerül a Red Bull?
 
Sebastian Vettel:”Majd meglátjuk. Nem ez a kedvenc pályánk, mivel több egyenes van itt, mint a többi helyszínen. Van néhány kanyar, de ez mind a kettes szektorban van, így az egyes és a hármas szektor nehéznek ígérkezik. Az elmúlt években is ezt tapasztaltuk, de most általában véve is egy jó autónk van, így meglátjuk mi lesz. Összességében egy nagyon jó pálya és már várom a hétvégét.
 
A sajtó kérdései következnek
 
Michael, először is engedd meg, hogy gratuláljak. Mennyit változott a Forma-1 1991 és 2011 között?
 
MS:”Alapvetően a technológiai fejlődésre gondolsz?
 
Általában véve. Milyen volt a Forma-1 akkor és mit gondolsz róla most?
 
MS:”Amíg nem voltam Forma-1-es versenyző, kétséges volt a számomra, hogy képes vagyok-e harcolni ezekkel a srácokkal. Érinthetetlennek tűntek a számomra, pláne azokban az időkben, amikor ott volt Ayrton, Prost, Mansell és így tovább. Nem gondoltam, hogy közéjük illenék. Megszereztem az első tapasztalatot, ide jöttem és vezettem az autót, majd gyorsan magabiztossá váltam és a többit már tudjuk.
 
Mindannyian emberek vagyunk, vannak határaink és ezek között autózunk, így nem volt lehetetlen legyőzni azokat a srácokat a múltban, illetve őket sem, akik itt ülnek. Ez a jó a Forma-1-ben. Mindig is egy kihívás és egy motiváló kihívás.”
 
A kérdés mindkét Renault versenyzőhöz szól. Teljesen különböző autókkal mentek itt. A kipufogó inkább néz hátra, mint oldalra. Ez egy eltérő koncepció, és nem is arról volt szó, hogy ilyet fog hozni ide a csapat, ráadásul nem is teszteltétek. El tudtátok képzelni, hogy ilyen történhet?
 
VP:”Ki mondta, hogy különböző autónk van? Ugyanolyan kocsikkal megyünk.
 
(Nem hallatszik a kérdés)
 
VP:”Nem, nem. Ez az első alkalom itt. Terveztük, hogy esetleg kipróbáljuk a hátra vezetett kipufogót, de mindkét autó abszolút egyforma lesz.
 
Mivel ez a leghosszabb pálya a naptárban, mennyire nehéz összerakni a három szektort és a gumikra is figyelni?
 
SV:”Megzavart Michael.”
 
Arról beszéltem épp, hogy ez egy hosszú pálya, hogy milyen nehéz itt megbirkózni ezzel egy időmérőn. Hogy tudsz összerakni három jó szektort, miközben a gumikra is oda kell figyelni?
 
Vitaly Petrov: Szerintem itt lehet közben gondolkodni, mivel tényleg hosszú, van idő kigondolni, milyen gumikat akarsz, és mikor akarod feltetetni. Én egyébként szeretem ezt a pályát. Sok érdekes kanyar van, az Eau Rouge-ban pedig csúszkálsz. Tavaly volt az autóban F-duct, idén már két kézzel fogom a kormányt, de nagyon élvezem. A pálya egyik részén esik, a másik teljesen száraz, mindig érdekes a verseny itt.
 
K: Tehát problémát jelent, hogy 7 km hosszú a pálya. Kemény dió, vagy ez teljesen normális? Sebastian?
 
SV: Ez egy hosszú pálya, én szeretem. Lehetne akár hosszabb is. Szerintem sokunk a régi Nurburgringen is szívesen versenyezne. Maga a tény, hogy egy pálya hosszabb, mint a másik, nem jelent nagy különbséget. Sok itt az egyenes és hosszúak. A második szektor az egyik legélvezetesebb, mivel itt van a legtöbb kanyar. Az első és a második szektorban szinte csak egy kanyar van, ezért is az év egyik legjobb versenye, mindenki szeret ide jönni.
 
Michael Schumacher: Szerintem alapvetően mind a verseny egészére koncentrálunk, tehát az, hogy a pálya 5, vagy 7 km hosszú, az teljesen mindegy. Nekünk nem számít.
 
Bruno, elmondanád nekünk, hogy mit mondott a Renault főnöke a szezon hátralévő részével kapcsolatban, megtarthatod végig az ülésed?
 
BS: Nos, jelenleg ezen a versenyen és a következőn fogok rajthoz állni, bizonyos dolgok miatt a többi még nem tisztázott. A cél az, hogy maradjak, de egyelőre még nem tudom megerősíteni, hogy így lesz.
 
Michael, 20 év telt el, de még mindig versenyzel, mi az esély arra, hogy a következő 10 évben is itt leszel, akár csak egy csapat menedzsmentjében?
 
MS: Őszintén szólva, nem áll szándékomban, legalábbis jelenleg, mert másra koncentrálok és boldog is vagyok, azzal, amit most csinálok. Sose akartam a menedzsment része lenni, nem épp az a terület, amit szeretek. Ez még megváltozhat a jövőben, de most nem tudom megmondani, hogy mikor csinálnék ilyet, és hogy mit.
 
Sebastian, azt mondtad, volt időd arra, hogy azon gondolkozz, mi történt az elmúlt 3 futamon. Nos, mire jutottál?
 
SV: Szerintem ez nem titok. Azt megértem, hogy te meg akarod tudni, hogy mi történt, de valójában semmi. Nincs mit felfednem, nincs titok. az nyilvánvaló, hogy a legutóbbi 3 versenyen más körülmények voltak, főleg a Nurburgrinen, kicsit meglepett a hideg idő. Mindig versenyképesek voltunk, ott hideg volt. Úgy tűnt jobban szenvedünk, mint a többi csapat, de az autónak és a csapatnak semmi baja ettől. Minden arról szólt, hogy a megfelelő hőmérsékletet elérjük és gyorsan, ezzel akadt egy kis gondunk, mint mondtam. Azonban már Magyarországon is sikerült ezen a téren előrébb lépnünk és most egy újabb lépést tehetünk előre. Tesztre természetesen nincs lehetőségünk, így csak az adatokat elemezhetjük és azon gondolkodunk, mit lehet átültetni a pályára az ötletekből.
 
Megtisztelő, hogy Michael ellen is versenyezhettek? A pályán fogjátok tisztelni?
 
Bruno Senna: Versenyzünk nem? Ha szoros a csata, akkor majd meglátjuk, de mi a pálya minden egyes négyzetméterén küzdünk egymással és hatalmas megtiszteltetés, hogy ellene (Schumacher) is versenyezhetek, remélem képes lesz harcba szállni a pontokért.
 
Jerome D’Ambrosio: Nos, mindenképp azon leszek, hogy miattam ne veszítsen időt… amikor felmutatják nekem a kék zászlót. Ezen a hétvégén nagyon oda fogok rá figyelni.
 
Michael, az F1 Racing-nek adtál egy interjút, ahol arról beszéltél, hogyan próbálod a határaid feszegetni és, hogy néha elvéted a sulykot. Régebben, amikor például Damon Hil-el csatáztál. Még mindig képes vagy arra, hogy megtaláld ezeket a bizonyos határokat, vagy már mások a fizikai és mentális határaid?
 
MS: A határok mások valóban, a szabálykönyvben legalábbis. A szabályok hagynak bizonyos „semleges” dolgokat is és olyanokat is, amik világosan le vannak írva. Mindig alkalmazkodni kell ezekhez a bizonyos szabályokhoz és úgy kell meg találni a határokat, persze néha az ember átlépi, ilyenkor meg is kapod a büntetést.
 
Sebastian, a Mclaren és a Force India is felbérelt egy-egy Bridgestone szakértőt. Szerinted a Red Bull-nak erre nincs szüksége?
 
SV: Az abroncsok kétségtelenül nagyon fontosak, de legutóbbi emlékeim szerint idén Pirelli abroncsokon megyünk… Az biztos, hogy vannak olyan emberek, akik jobban értik a gumik viselkedését. Nekünk is vannak erre embereink és én elégedett vagyok velük ilyen téren. Mindig lesz olyan, aki az információt továbbítja, ha nem a pilóta, akkor a mérnökök. Ez így normális.
 

Az összes pilóta elmondta, hogy mennyire szereti a pályát, mégis úgy néz ki, hogy kétes a jövője. Ti nem csalódtatok, amiért ma már nem az számít, hogy egy pálya milyen minőségű, hanem az, hogy mennyit tud fizetni?

 

SV: Szerintem nagy szégyen lenne, ha nem szerepelne, ez a pálya szinte történelem. Michael erre a legjobb példa. A Formula 1 régóta van itt és szégyen lenne, ha elveszítenénk egy ilyen pályát. Spa sokat fejlődött biztonság terén az elmúlt években. Teljes mértékben megérdemli, hogy tovább maradjon a naptárban, mint mi, jelenlegi versenyzők a Formula 1-ben.
 
JD’A: Nem tudtam követni, mit mondott Sebastian az előbb. Én elfogult vagyok, de Spa akkor is a világ legjobb pályája, az egyetlen, ami ehhez hasonlítható az talán Suzuka. Ez a két pálya messze a többi felett áll. Azaz élvezet, amit a pálya nyújt időmérőn, vagy versenyen… Nem is emlékszem egy unalmas futamra sem, nem volt hiány előzésben. Mika és Michael csatája az egyenesben, vagy a tavalyi eső, mindig történik valami, ezért remélem még sokáig a Formula 1-ben marad. Amíg az F1-ben vagyok, remélem minden évben versenyezhetek a hazai futamomon.
 
Sebastian Buemi: Szerintem Sebastian és Jerome mindent jól elmondott. Szégyen lenne, ha elvesztenénk, mert az egyik legjobb. Végül is mi mindenhol versenyzünk, mert ez a munkánk és erre kell koncentrálnunk, de itt tényleg élvezetes versenyezni és mindig történik valami. Tényleg szégyen lenne elveszteni…
 
MS: Ha végigmész a paddock-ban tudhatod, mindenki várja, hogy ide visszatérjen. Ennek a pályának hagyománya van, atmoszférája és mi mind szeretjük. Mind szeretnénk itt lenni, de sajnos nem rajtunk múlik a döntés. Ha a mi szavunk lenne a döntő, akkor megtartanánk.
 
Sebastian, tavaly egy sampont adtál a csapattársadnak a hotelszobádból a születésnapjára. Most szombaton lesz 35 éves, mit fogsz neki ajándékozni?
 
SV: Nem tudom, talán egy testápolót!

/f1-live.hu/

2011.08.26. 09:01, Vé

Vettel: Attól nincs dráma, ha nem nyersz sorozatban

Sebastian Vettel igyekszik eloszlatni azon aggodalmakat, miszerint veszélyben lenne címvédés és szerinte ehhez a folyamatos pontszerzés is elég lesz.
 

A német versenyző az első hat versenyt sorozatban megnyerte, majd az ellenfelek fokozatosan beérték őket a versenytempót illetően. Vettel csak egy alkalommal nyert az utolsó öt futamon, így sokan már a vészharangokat kongatják a Red Bull istállója felett.

 
„Nem feltételezheted azt, hogy olyan autód lesz, mellyel egész évben a többiek előtt tudsz lenni” – mondja a címvédő Bild-nek.
 
„Nem nyertem az elmúlt versenyeken, de mindig a legjobb munkát végeztük és megfelelően hoztuk a pontokat. Minden rendben lesz, amíg így folytatjuk” – teszi hozzá Vettel.
 
„Még nyolc verseny van hátra és biztosra kell mennünk, hogy állandóan harcban legyünk. Nem győzhetsz mindig és természetesen nincs belőle dráma, ha nem nyersz kétszer-háromszor sorozatban” – nyugtat meg mindenkit a 24 éves versenyző.

/f1-live/

 

2011.08.25. 20:55, Andi

A Vettel neve mellett szereplő számok aggasztóak…

Sebastian Vettel bár az utolsó három futamon nem tudott elsőként célba érni, hatalmas fölénnyel vezeti a pontversenyt. Az év eleji kiemelkedően erős teljesítmény után a németnek nem is feltétlenül szükséges az élen végeznie ahhoz, hogy megnyerje második világbajnoki címét.

A Red Bull legerősebb kihívójának egyelőre a McLaren tűnik, ám a csapat tesztversenyzője, Pedro de la Rosa meg van róla győződve, hogy ha bárki is elkapja idén a németet, az egy igazi lehetetlen küldetést fog véghez vinni.

„A számok nem hazudnak.” – mondja De la Rosa. „ők pedig azt mondják, hogy tavaly 256 ponttal világbajnokságot nyert. Ez csupán 22 ponttal több, mint amivel jelenleg rendelkezik. Tudom, hogy ezek csak számok, de aggasztóak. Őt elkapni egy igazi hőstett lenne.”

Vettel a spanyolhoz hasonlóan értékel, és mint mondja, egyáltalán nem aggasztja, hogy az utóbbi időben nem megy olyan jól a szekér. A német szerint az erős pontszerzések a legfontosabbak jelen állás szerint.

„Nem nyertem az utóbbi néhány futamon, de mindig ott voltunk a legjobbak közt, és fontos pontokat szereztünk. Addig jó, míg ugyanezt tudjuk nyújtani. Nyilvánvalóan nem nyerhetem meg az összes versenyt, szóval ami történt, az nem egy dráma a számomra.”

/motorsportal/

2011.08.25. 20:48, Andi

Horner: „Az ajtóm mindig nyitva áll”

A Red Bull csapatfőnöke őszintén beszélt a csapatépítési filozófiájáról és arról, hogy milyen egy sikeres istálló felépítése.
 

Dietrich Mateschitz 2004 végén vásárolta fel a szenvedő Jaguar istállót és csapatfőnöknek az akkor 31 éves, semmilyen Forma-1-es tapasztalattal sem rendelkező Christian Horner-t választotta. Az angol szakember számos sikert könyvelhetett el a Formula 3000-ben szereplő Arden istálló alapítójaként és főnökeként.

 
„Az elsődleges célom az volt, hogy felhozzam a csapatot a top ötbe, majd ezután következhetett a futamgyőzelem és a világbajnoki cím” – mondta Horner az Autobild-nek.
 
„Volt egy célom és ezt követtem, valamint szerencsés voltam, mert Dietrich hitt bennem”- teszi hozzá a csapatfőnök.
 
„Nagyon fontos, hogy jó kapcsolatot ápolj a versenyzőkkel és azt érezzék, hogy bármiről beszélhetnek veled.”
 
A megfelelő kapcsolat kiépítésében sokat segített Horner-nek, hogy korábban maga is versenyző volt:
 
„A mérnökök nem tudják elképzelni azt, hogy milyen érzés a cockpit-ban ülni. Így ahhoz, hogy a legtöbbet tudják kihozni a versenyzőből, nagyon szerencsésnek kell lenniük. Ezért is van az, hogy az ajtóm mindig nyitva áll.”
 
„Jó emberekből építettem fel egy hierarchiát nélkülöző csapatot, amit egy olyan környezet jellemez, melyben a munka mindig örömet okoz” – foglalja össze Horner.


/f1-live/

 

2011.08.25. 10:41, Andi

Newey bekeményít: Ez a csomag lesz a 17-es számú trükk!

Az elmúlt évek során több alkalommal is kritika érte az elismert tervezőt, Adrian Newey-t, aki ugyan szinte mindig győztes autót épített, a megbízhatóság terén azonban gyakran voltak hiányosságok. Az idén azonban a Red Bull tökéletes megbízhatósággal büszkélkedhet: a tizenegy futam során 22 célba érkezést regisztráltak, az első öt között!

Ennyivel azonban nem éri be a címvédő csapat: mivel az elmúlt három futam során nem sikerült nyerni, jelentős újításokkal készülnek a soron következő megmérettetésekre. A Motorsport Aktuell értesülései szerint a Milton Keynes-i brigád új hátsó szárnnyal, DRS-elemmel, valamint továbbfejlesztett kipufogó-diffúzor rendszerrel készül harcba szállni a McLaren és a Ferrari ellen, amely csapatok az elmúlt hetekben felerősödtek.

„Ez a csomag lesz a 17-es számú trükk” – árulta el a svájci lapnak Newey, aki nem akart részletekbe bocsátkozni, mindössze annyit mondott, hogy az új elemek Belgiumban és Monzában kerülnek bevetésre.

/motorsportal/

2011.08.25. 10:38, Andi

Vettel ijesztő balesete Spa-ban (Videó)

Egyik olvasónk hívta fel a figyelmünket erre a videóra, mely a 2007-es World Series by Renault bajnokság belga hétvégéjén készült. Köszönjük a linket!

 

/f1-live/

2011.08.24. 21:55, Andi

Belga Nagydíj előzetes – Red Bull

A versenyzők már nagyon várják a belga versenyt és a csapat Boldog Születésnapot kíván Webber-nek, aki szombaton lesz 35 éves.
 

Sebastian Vettel:

 
„Spa mindennel rendelkezik, amiről egy versenyző álmodhat: hihetetlenül gyors kanyarok és lassú sikánok, valamint az időjárás miatt a hétvége meglepetéseket is tartogat. Az egyik percben még esik az eső, míg a következőben már süt a nap. A pálya az Ardennek hegyeit követi – a kedvenc helyszíneim egyike.
 
Az Eau Rouge és a Blanchimont az igazi fénypontok: száraz körülmények között probléma nélkül lehet átmenni rajtuk, de esőben már más történet. Nagyon tökösnek kell lenned, hogy padlóig nyomd a gázt. A kedvenc részem a pályán a dupla balos Pouhon; hatodik fokozatba teszed a váltót, egy pillanatra leveszed a lábad a gázról majd 280km/órával mész a kanyarban.
 
Az utolsó sikán nagyon nehéz, mert az autód folyamatosan le akar esni a pályáról, így nagyon kell koncentrálnod, hogy a nyomvonalon tartsd.
 
Nagyszerű volt pihenni egyet a napsütésben és vízisportolni egyet, de már alig várom, hogy újra autóba üljek!”
 
Mark Webber:
 
„Kérdés sem férhet hozzá, hogy Spa az egyik legjobb versenypálya a naptárban. Nagyszerű erre a helyre visszatérni, miután kicsit távol voltunk a cockpit-tól. A vonalvezetés és a kiszámíthatatlan időjárás miatt a pálya egy igazi kihívás a versenyzők és a csapatok számára.
 
Ami az időjárás szerepét illeti, a tavalyi verseny sem volt kivétel, és nagyon élveztem a harcot Lewis-szal és Robert-el, melyet a dobogóért folytattunk. Az idei versenyre is hasonlót várok: egy kemény küzdelem a Ferrari, a McLaren és a Red Bull Racing között.  
 
Remek volt újratölteni az akkumulátorokat, valamint együtt lenni a családdal és a barátokkal. Azonban három hét meglehetősen sok, és már nagyon hiányolod az autót ennyi idő után.”
 
/f1-live/

 

2011.08.24. 21:47, Andi

Az FIA kijelölte a DRS zónát

Ahogy az várható volt a versenyzők az Eau Rouge után aktiválhatják majd az állítható hátsó szárnyat.
 

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is megerősítette, hogy az Eau Rouge után lehet majd aktiválni a versenyen az állítható hátsó szárnyat.

 
A versenyzők a híres kanyar után található Kemmel egyenesben használhatják a DRS-t, kivéve nedves körülmények között és csak a harmadik körtől.
 
A mérőpontot 235 méterrel az Eau Rouge előtt helyezték el, így aki 1 másodpercen belül követi az előtte haladót, az a gyors Raidillon kanyar után 270 méterrel nyithatja a hátsó szárnyat.
 
A DRS-t pénteken és szombaton továbbra is bárhol használhatják a versenyzők, ha a bírók nem nyilvánítják nedvesnek a pályát. Az Eau Rouge-ban – köszönhetően az FIA és a csapatok közötti megállapodásnak – egyik nap sem lehet aktiválni az eszközt.
 
/f1-live/

 

2011.08.24. 11:31, Andi

Munkába állnak a Forma-1-esek

A hosszú nyári szünetet követően a Forma-1-es csapatok a hétvégén a szezon egyik legkedveltebb futamán, a Belga Nagydíjon állnak csatasorba. 2006-ban kimaradt ez a verseny, de 2007-ben átépítve, megszépülve visszakerült a versenynaptárba.

Egy nagyon színes és izgalmas szezon vége felé közeledve a pilóták ezúttal az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban mérkőznek meg egymással. Nem véletlenül került vissza a Belga Nagydíj a Forma-1-es versenynaptárba. Mindenki rajong érte, s a különleges mikroklímával rendelkező ardenneki pályán az időjárás sokszor drámai futamot produkál.

Az időjárás az idei szezonban eléggé kifogott a Forma-1-es résztvevőkön. Sok tradicionálisan forró verseny, mint például a magyar is – hűvösre és esősre sikeredett, s a csúcspontot az eső miatt négyórásra sikerült kanadai futam jelentette. Azonban hiába is vágyakoznának a pilóták egy szép napsütéses hétvégére, arra még várniuk kell, mivel ezen a pályán általában nagyon változékony az időjárás.

A Belga Nagydíj 2010-ben sem hazudtolta meg magát. Az időjárás miatt kialakult drámai futamon végül Lewis Hamiltonnak sikerült a legjobban végigverekednie magát, nem gyűrte maga alá a szeszélyes időjárás, amely alaposan megkavarta a lapokat. Többször is eső hullt a pályára, hol gyengébben, hol erősebben. Ennek megfelelően nehezítette ez meg a csapatok számára az abroncsválasztást. A biztonsági autó kétszer is kijött a pályára, először mindjárt a verseny elején. Sokan ugyanis száraz gumikon kezdték meg a versenyt, pedig már a felvezető kör során csöpörgött az eső. A 300. nagydíján rajtoló Rubens Barrichellónak nem hozott szerencsét ez a szép kerek szám. A rajt után autójával nekicsapódott Fernando Alonso Ferrarijának. Alonso később kiesett a versenyből és nem szerzett pontot akkor, amikor nagyon fontos lett volna a spanyolnak és csapatának.

A Belga és az utána következő Olasz Nagydíjon nagyon fontos a csapatok számára a jó szereplés, hiszen ez a kettő az utolsó két európai futam. A tengerentúli futamokon már nem lehet nagy újításokat bevetni, így mindennél lényegesebb lesz a pontszerző helyek megszerzése Európában. A Magyar Nagydíj utáni szünetben kötelező volt bezárni az üzemeket, így kiemelkedő fejlesztéseket nem tudtak a csapatok végrehajtani autóikon.

Érdemes megemlíteni, hogy a mezőny nagy veteránja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a hétvégén jubilál a pályán. 20 éve ugyanis pont itt, Spa-ban debütált a Forma-1-ben, mikor egy véletlen folytán helyet kapott a Jordan csapatnál. Szerencsésnek mondhatja magát a német pilóta, hogy ezt a kerek számot versenyzéssel ünnepelheti a hétvégén.

A pálya és a verseny

A pálya tulajdonosai a 2006-os évet – amikor nem rendezték meg ezt a futamot - arra használták fel, hogy felújítsák a pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezen kívül a célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Az eddig bal-jobb-balos buszmegálló egy jobb-balos sikánná vált. A gyors kanyarjai, mint az Eau Rouge, a Pouhon és a Blanchimont tették nagyon kedveltté a pályát, de ezúttal a DRS-t biztonsági okokból tiltja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Eau Rouge kanyarban.

A pályán nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani.

A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 28.-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot továbbra is Kimi Räikkönen tartja 2004-ből, ideje 1 perc 45,108 másodperc.

2010-ben Lewis Hamilton nyert, így tehát McLaren-siker született. A brit pilóta ideje 1:29:04.268 volt. A második helyen Mark Webber (Red Bull) ért célba, a bronzérmes hely pedig a most lábadozó pilótáé, Robert Kubicáé (Renault) lett.

/formula/

2011.08.24. 11:27, Andi

Leállították a pályaépítést Amerikában

Leállt az austini Forma-1-es pálya építése – állítja az American Stateman napilap. Az újság számtalan névtelen telefont kapott azzal kapcsolatban, hogy néhány napja már nem dolgoznak a Circuit of The Americas elnevezésű pályán.

Az egyik telefonáló beszámolója szerint a fővállalkozó, az Austin Commercial összehívta az alvállalkozókat, és kérte, ne dolgozzanak néhány hétig, mert nem tudja kifizetni őket. Jeff Hahn, a pálya szóvivője szerint ez távol van az igazságtól és az építkezés a terv szerint halad. Az építkezés első szakaszát a jó idő miatt hamarabb befejezték a vártnál, ezért kell a vállalkozóknak várniuk néhány napot a következő részlet kifizetésére. „Igyekszünk összhangba hozni a bank és a munkafolyamatok ütemtervét” – szögezte le a szóvivő.

Közben a múlt hétvégén David Coulthard Austinban kőrözött a Red Bull bemutató autójával, és nem csak a pálya egyik társtulajdonosának farmján, de a Texas State Capital épülete előtt és a jelenleg még poros pályavonalon is tiszteletét tette.

/formula/

2011.08.23. 19:49, Andi

Vissza az alapokhoz

Idén ünnepli fennállásának 50. évfordulóját a kerpeni gokart pálya, ahol Michael Schumacher és Sebastian Vettel kezdte a pályafutását.  A holnapi ünnepségre a két bajnok is ellátogat.
 
Schumacher és Vettel is gokartba ül szerdán Kerpenben, hogy pár kört tegyenek meg az 1107 méter hosszú pályán.
 
A két versenyző már gyerekkorában a Kart-Club Kerpen aszfaltját koptatta, hogy később egészen a Forma-1-es bajnoki címig ívelő karriert fussanak be.
 
„Fenomenális, hogy mindkét bajnokunk jelen lesz az ünnepségen. Boldogak vagyunk, hogy jönnek, és szeretnénk megköszönni nekik. Szerencsére semmilyen akadályba sem ütköztünk. Az augusztus 24-i időpontot Sebastian és Michael javasolta, mert feltétlenül jelen szerettek volna lenni” – mondta a pálya igazgatója, Willi Neffgen.
 
A rendezvényre 1500 vendéget várnak a szervezők és ott lesz Ralf Schumacher is, aki szintén Kerpenben tette meg első köreit.
 
/f1.live/

 

2011.08.23. 19:45, Andi

Red Bull: Várjuk már a folytatást

A Red Bull Racing a 2011-es világbajnokság 12. versenyére, a Belga Nagydíjra készül.

Sebastian Vettel:
"A spái pályán minden megtalálható, melyről egy pilóta álmodozhat - hihetetlenül gyors kanyarok és lassú sikánok és teljes meglepetés, az időjáás miatt. Az egyik percben még esik az eső, majd a másikban már a nap süt. A pálya az Ardennek hegyeit követi - az egyik kedvencem. Az Eau Rouge és a Blanchimont valódi csúcspont - száraz időben probléma nélkül teljesíthető, de esőben egy teljesen más történet. A pályán kedvenc részem a dupla balos Pouhon; hatodik fokozatba teszed az autót, egy pillanatra felengeded a gázpedált, majd a kanyarban 280 kilométer/órás sebességre gyorsulsz. Az utolsó sikán nehéz, mivel az autó folyamatosan csúszkál; minden koncentrációdra szükség van, hogy a pályán tartsd. Nagyszerű pihenés volt a napsütésben a pihenésre és a vízi sportokra, de már alig várom, hogy visszaüljek az autóba."

Mark Webber:
"Spa kétségtelenül a naptár egyik legjobb pályája. Nagyszerű helyszín a visszatérésre a pihenő után. Valódi kihívást jelent a pilóták és a csapatok számára a pálya vonalvezetése és a megjósolhatatlan időjárás miatt. A tavalyi verseny sem volt ez alól kivétel, az időjárás szerepet játszott, nagyon élveztem a harcot Lewis-zal és Roberttel a dobogós helyezésért. A hétvégén hasonlóra számítok - szoros, versenyképes harcra a Ferrari, McLaren és a Red Bull Racing között. Nagyszerű volt feltölteni az elemeket a szezon második felére és nagyon jó volt a családdal és a barátokkal találkozni. De három hét sok, ennyi idő után már természetesen hiányzik az autóvezetés."

/f1-live/

2011.08.23. 19:44, Andi

Tom Cruise kipróbálta a Red Bull autóját

Egy komplett személyzet utazott el Kaliforniába múlt hétfőn, hogy a hollywoodi filmsztár egy teljes napon át próbálgassa a csapat egyik korábbi versenyautóját.
 

Az eseményre még augusztus 15-én került sor dél-Kaliforniában, a 4 kilométer hosszú Willow Springs versenypályán.

 
Cruise a legújabb Mission Impossible utómunkálatairól utazott a helyszínre, hogy 24 kört teljesítsen a nap folyamán.
 
A 12 fős csapat telemetrián keresztül figyelte Cruise tempóját, de mielőtt elkezdődött volna az éles tesztelés, David Coulthard egy személyautóval vitte körbe a színészt a pályán, hogy megmutassa az ideális ívet és tanácsokkal lássa el híres utasát.
 
Cruise közel 290 km/órás sebességet ért el a pályán, mindössze 6.5 km/órával elmaradva a 13 szoros futamgyőztes Coulthard csúcssebességétől.
 
A színész végül 11 másodpercet javított a köridején.
 
„Tom igazán megállta a helyét. Nagyon meglepődtem, hogy milyen gyorsan belejött és egy kész versenyző” – dicsérte alkalmi tanítványát Coulthard.
 
„Hihetetlen az emlékezete, figyelembe véve azt, hogy milyen bonyolult vezetni egy Forma-1-es autót. Ő az a fajta srác, aki a való életben is feszegeti a határokat. Ez a nap nem greenbox előtt zajlott. Teljesen lenyűgözött” – zárja az értékelést a skót a yallaf1.com-on.
 
/f1live/

 

2011.08.23. 11:58, Andi

Célok és remények: A 2011-es szezon

A nyári szünet adta lehetőséget kihasználva 8 futammal a szezon vége előtt az Autosport újságírója, Edd Straw vette górcső alá, hogy miben is teljesültek a csapatok reményei az idei szezonban.

Red Bull

Célok: Sikeresen megvédeni az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet.

A Red Bull RB7-es kétségkívül a leggyorsabb autó az időmérőedzéseken, amit az is bizonyít, hogy az eddigi 11 futamon 11 pole pozíciót szerzett. A futamokon azonban már egy kicsit nehezebbnek bizonyultak a dolgok a csapat számára, ennek ellenére azonban továbbra is őrzik jelentős előnyüket a ponttáblázaton, de a rájuk nehezedő nyomás ellenére ebben nem csak az autó, hanem a szinte hibátlan stratégiájuk és a bokszmunkájuk is a segítségükre van. Így a rivális feltámadása sem változtat azon a tényen, hogy továbbra is az RB7-es az az autó, amit le kell győzni, mindenesetre figyelmeztető jel a csapat számára, hogy a Magyar Nagydíjra készült fejlesztő csomagjuk, ami egy új padlólemezt is tartalmazott nem igazán működött, így Sebastian Vettel ejtette is azt, pedig a Red Bull hagyományosan jól fejleszt és a fejlesztései azonnali eredményekhez vezetnek, ez azonban csak egy apró kisiklásnak tekinthető. A csapat számára ezért a következő 8 futam nem elsősorban a bajnoki címért folyó harcról fog szólni, hanem inkább arról, hogy ne maradjanak le a fejlesztési versenyben a McLarennel és a Ferrarival szemben. A szemüket a 2012-es éven tartva, ha Adrien Newey autója az év végén is ott lesz az élen, akkor nincs okunk feltételezni azt, hogy jövőre is ne tudnák ugyanott folytatni, ahol abba hagyták.

Ítélet: Példátlan visszaesésre lenne ahhoz szükség, hogy a Red Bull elveszítse a bajnokságot, így a csapat tulajdonképpen már majdnem elérte a célját.

McLaren

Célok: Győzni a konstruktőri, vagy az egyéni bajnokságban.

A McLaren szezonja nagyon változatos volt. Nagyon innovatívak akartak lenni, de az új kipufogó-diffúzor rendszerük a téli teszteken katasztrofális volt, majd a szezonnyitó Ausztrál- Nagydíjra egy Red Bull stílusú rendszert terveztek, ami szerencsére működött, de ahhoz már nem volt elég, hogy elérjék a Red Bull szintjét. Ugyanakkor a McLaren egyre közelebb és közelebb került. A Red Bull időmérőkön mutatott fölénye miatt a McLaren leginkább a futamokon tudta megvetni a lábát. Barcelonában például Lewis Hamilton határozottan gyorsabb volt a kemény keveréken, mint Sebastian Vettel, de ez a gyorsaság nem mindig mutatkozott meg az eredményekben. Németországban azonban Hamilton Mark Webberrel vívott csatája világosan mutatta, hogy a dolgok javulnak a wokingiak számára. A McLarennél azonban idén volt néhány téves döntés is, így például Montrealban az aerodinamikai és sebességváltó áttételek. Érdekes, hogy a McLaren ebben az időszakban tavaly elvesztette az útját, most azonban megnyerte a legutóbbi két nagydíjat, így az igazi kérdés az lesz a számukra, hogy képesek lesznek e ezt a lendületet átvinni a szezonból még hátralévő 8 nagydíjra.

Ítélet: Elkapni a Red Bullt szinte lehetetlen, de közelebb kerülhetnek a Red Bullhoz, ami ígéretes lehet a következő szezonra.

Ferrari

Célok: Luca di Montezemolo szerint ez nem lehet kevesebb, mint a világbajnoki győzelem.

A Ferrari arra kényszerült, hogy újraértékelje a céljait, amikor felismerték, hogy a szélcsatorna adataik nem egyeznek a pályán kapott adatokkal. Az ígéretes téli teszteket követően az utolsó barcelonai teszten bevetet nagyobb csomagjuk egyszerűen nem működött egészen a májusi Spanyol Nagydíjig, amikor is az új alkatrészeik megoldották a problémákat. Addigra azonban meghozták a döntést, hogy menesztik a technikai igazgatójukat Aldo Costát, így tulajdonképpen az egykori McLarenes Pat Fry lett a maranellói csapat technikai igazgatója, és azóta a dolgok egyre jobbnak és jobbnak tűnnek. Majd Silverstone egy igazi fordulópont lett a csapat számára, az első futamgyőzelmük megszerzésében azonban aligha nem a kipufogó-diffúzor rendszer ideiglenes betiltása is segített, de a legjelentősebb az aerodinamikai fejlesztésük volt, az új karosszéria és hátsó felfüggesztés. A csapat most azt állítja, hogy a gyors kanyarokban beérte a Red Bullt és a következő spá-i és monzai futamon jó esélyekkel állhatnak majd rajthoz, ami egyben azt is jelentené, hogy továbbra is harcban maradhatnának a bajnoki címért.

Ítélet: Figyelembe véve a szélcsatorna malőrt a Ferrari nagyon jól felépült, így megismétlődhet a tavalyi szezon, ahol a Ferrari volt az egyik legerősebb a szezon második felében.

Mercedes

Célok: Futamgyőzelmek és rendszeres dobogós eredmények.

A Mercedes a középmezőny elején töltötte a tavalyi évet, amikor is az erőfeszítéseiket három 3. hely bizonyította, a Mercedes GP most egy évvel később is a középmezőnyben tanyázik, az egyetlen különbség, hogy idén még egyszer sem tudtak azonban felállni a dobogóra. A csapat számára így a 2011-es szezon utolsó 8 nagydíja valószínűleg egy teszt lesz, ami a 2012-re való megfelelőbb felkészülést szolgálja majd. A csapat vezetője, Ross Brawn is elismerte, hogy az autó hiányosságokkal küzd. A rövidebb tengelytáv például azt jelenti, hogy az üzemanyagtankjuk a legrövidebb és legmagasabb a mezőnyben, ami pedig nem tesz jót az autó súlypontjának. A csapat szenvedéseiben azonban az első hely a gumik kopásából adódó gondjaikat illeti, és a csapat szerencsétlenségére még a kipufogó-diffúzorukon végrehajtott előrelépés is súlyosbította ezen gyengéjüket. Bár a Mercedes tűnik a negyedik leggyorsabb autónak a mezőnyben a futamokon azonban mégis sebezhető. A Német és a Magyar Nagydíjakon a Force India egyértelműen versenybe volt velük, bár ebben az is szerepet játszott, hogy Nico Rosberg nem döntött mindig helyesen az esős gumikkal kapcsolatban.

Ítélet: Ez a szezon eddig olyan, mint a tavalyi, így továbbra is tűzoltásra van szükség a csapatnál. Ha a Mercedes képes lesz megtartani a konstruktőri 4. helyet és a szezon hátralévő részét a 2012-es évre való megfelelő felkészülésre tudják fordítani, akkor azonban még sem mondhatjuk, hogy eredménytelen volt az évük. A csapat jövő évi kilátásai azonban továbbra is kérdőjelesek.

Renault

Célok: Rendszeres dobogók és esetleg futamgyőzelem.

Nem lehet tudni, hogy mi lett volna, ha a Renault Robert Kubicával állhatott volna fel a rajtrácsra, a lengyel azonban súlyos rali balesetet szenvedett februárban. A csapat Robert körré épült, akit mindenki potenciális világbajnoknak tart, de a lengyel pilóta balesete gyakorlatilag leírta a csapat idei szezonját, pedig a dolgok nagyon ígértessen indultak. A téli teszteken jó formát mutató Renault R31-es két dobogóval nyitott a szezon első két nagydíján, Vitalij Petrov Ausztráliában, míg Nick Heidfeld Malajziában állhatott fel a dobogó legalacsonyabb fokára, ezt követően azonban minden rosszra fordult. A nyers teljesítmény tekintetében a Renault Q3-as résztvevő, a Mercedes és az utóbbi időben a Force India mögött, ennek ellenére a csapat a futamokon csak néhány pontocskát tud összekaparni. A csapat legutóbbi fejlesztései, amelyek azt mutatják, hogy vissza akarnak térni a szokványos Red Bull féle kipufogó-diffúzor rendszerhez azt valószínűsítik, hogy a jó edzés eredmények egyetlen oka az innovatív előrehelyezett kipufogó rendszerük volt, míg Nick Heidfeld maga is elismerte, hogy bizony a csapat valahol utat tévesztett. Ugyanakkor egyre erősebb a csapaton belül az az érzés, hogy a pilóták nem tudják kihozni az autóban rejlő maximumot, így Kubica hiánya úgy tűnik, hogy valóban fájó pont a csapat számára.

Ítélet: Ha valaki, akkor a Renault egyértelműen visszalépett az idei szezonban, de még nincs minden veszve. Vannak még fejlesztési tartalékaik, amellyel egyáltalán nem lehetetlen megelőzniük a Mercedest.

Force India

Célok: A konstruktőri ponttáblázat 6. helye.

A Force India nagyon mérsékelt célokkal vágott neki az idei szezonnak. Tavaly alulmaradtak a Williams csapattal szemben, idén pedig a téli tesztek azt valószínűsítették, hogy a csapat a pontszerzésért is küzdeni fog. Az idei szezon az első két futamon való pontszerzés ellenére is nehezen indult, de szerencsére a csapatnak nagy tervei voltak. A csapat megtalálta a megfelelő fejlődési ütemet és úgy döntöttek, hogy egy új aerodinamikai csomagot készítenek, ami azt jelentette, hogy feláldozzák a szezon első futamait és az új autó csak a Spanyol Nagydíjon lép pályára, majd újabb és újabb elemek érkeztek, így Silverstone-ra „összeállt” az autó, amivel Paul Di Resta egy nagyon erős 6. edzésidőt szerzett, így világossá vált, hogy az idei szezon „újrakezdéséről” hozott döntés nagyon jónak bizonyult. A Force India ennek köszönhetően jelenleg a legerősebb csapat a középmezőnyben, például az elmúlt két nagydíjon leszámítva a top hármat a Force India gyűjtötte a legtöbb pontot, így már csak 9 pontra vannak a konstruktőri ponttáblázat 6. helyén álló Saubertől. Bár még a Mercedes gyorsabb, a teljes versenytávon azonban a Force India egyértelműen harcolni tud velük, de sajnos a bajnokság 5. helyén álló Renault talán már túl messze lesz.

Ítélet: Nehezen indult az év, de az új aerodinamikai csomag briliánsra sikeredett, így a Force India csapat rendszeres pontszerzőként az év egyik siker sztorija.

Williams

Célok: A tavalyi évnél előkelőbb 5. pozícióban befejezni a bajnokságot.

A téli teszteken való ingatag kezdés után úgy tűnt, hogy a Williams ultra-kompakt sebességváltója és meredek szögű hajtáslánca, amely minimalizálja az autó hátuljának a légellenállását a szezon második felére komoly fegyverré válhat. Sajnos azonban az autó nagyon makacsul ellenáll a fejlesztéseknek. A Williams így 4 pontjával a konstruktőri ponttáblázat 9. helyén áll, ez pedig a technikai igazgatójuk, Sam Michael és az aerodinamikai osztály vezetőjének, Jon Tomlinson állásába került, az új technikai igazgató Mike Coughlan pedig csak a 2012-es szezonra ígérhet már valami jobb eredményt. A csapatnak így a 2012-es szezon adhat egy új kezdetet idén pedig leginkább csak néhány káoszfutamban bízhatnak komolyabb pontszerzésben. Nem valószínű azonban, hogy a csapat továbbcsúszik a ponttáblázaton és az mindenképpen ígéretes lehet a számukra a 2012-es szezonra, hogy az autóban meglenne a sebesség csak a fejlesztésekre reagál érthetetlenül és a gumikkal bánik kegyetlenül.

Ítélet: Az idei év átmenet, de még van néhány hónapjuk a következő szezonig, hogy megértsék az autó problémáit.

Sauber

Célok: Egy szolid, de erős szezon, amellyel megerősítik helyüket a középmezőnyben.

A tavalyi évvel ellentétben, amikor is az autó az év elején versenyképtelen és megbízhatatlan volt az idei év nagyon ígéretesen kezdődött a Sauber számára. Az Ausztráliában szerzett 6. és 7. helyüket még elvesztették egy a szabályoknak nem megfelelő hátsó szárny miatt, de ezt követően szorgalmasan gyűjtötték a pontokat. Hagyományosan a Sauber autói mindig jobbak a futamon, mint az időmérőedzésen, amiben a legnagyobb szerepe annak, van, hogy nagyon finoman bánik az autó az abroncsokkal, így gyakorlatilag kevesebb kerékcserével tudják megcsinálni a futamokat, mint a többiek. Az utóbbi futamokon azonban egyre nehezebb volt a Sauber versenyteljesítményét eredményekre váltani, így pedig veszélybe került a konstruktőri ponttáblázaton elfoglalt 6 helyük. Ha azonban az időmérőedzésen mutatott teljesítményük javulni tudna, akkor lehetővé válna, hogy a versenytempójuk is érvényre jusson, így pedig még a bajnokság 5. helyén álló Renault elérése sem lenne lehetetlen.

Ítélet: Az időnként a nagy csapatok sarkára is rálépő Sauber a 2011-es szezonban egyértelműen megszilárdította a helyét a középmezőnyben, így a BMW távozását követően visszaszerezték a korábban elfoglalt pozíciójukat.

Scuderia Toro Rosso

Célok: Előrébb végezni a tavalyi konstruktőri 9. helynél.

Az egykori Minardi idén kétszer annyi pontot gyűjtött, mint a tavalyi szezonban. A csapat legnagyobb gondja a Sauberhez hasonlóan gyenge időmérő teljesítménye, amiben a főszerep a kevéssé hatékony DRS rendszerüké, ezzel szemben a faenzaiak vasárnap délután már sokkal erősebbek, így elég erős az az érzés a csapattal kapcsolatban, hogy sokkal többre is képesek lehetnének, ha nem a rajtrács végéről kellene mindig indulniuk. A technikai igazgató, Giorgio Ascanelli egy nagyon csinos autót rakott össze, amelynek dupla padlólemeze egy nagyon érdekes és agresszív értelmezése az alávágott oldaldoboznak. A csapat pilótái is fejlődtek, így idén már képesek a kiegyensúlyozott pontszerzésre, ezért aligha valószínű, hogy a Williams képes lesz őket megelőzni a ponttáblázaton.

Ítélet: Meg kell szilárdítaniuk a jelenlegi 8. helyüket, ami így azt jelentené, hogy egy nagyon jó szezont teljesített a kicsi olasz gárda.

Team Lotus

Célok: A középmezőnyben harcolva rendszeres Q2-es szereplőként szerezni néhány pontot.

Nagyon rosszmájú dolog lenne értéktelennek tekinteni a Lotus eddigi szezonját, mert a csapat kétségkívül közelebb került a középmezőnyhöz. De ennek ellenére a Q2 még csak abban az esetben elérhető a csapat számára, ha másoknak problémái támadnak. A csapat egyértelműen profitált a Renault motorokból és a Red Bull sebességváltókból, de az is kiderült, hogy hibát követtek el azzal, amikor alábecsülték azt, hogy milyen nehéz is egy szintre kerülni az olyan csapatokkal, akik mögött már gyakran évtizedes Formula-1-es tapasztalatok állnak. Ennek ellenére idei autójuk a T128-as egyértelműen előrelépés, bár jelentős mértékben szenvednek még, hogy a kipufogó-diffúzor rendszerüket megfelelő működésre bírják. A csapat technikai igazgatója, Mike Gascoyne azonban nem adja fel a reményt, hogy még idén vagy jövőre a középmezőnyben harcoljanak a Toro Rossóval és a Williams csapatokkal.

Ítélet: Bár a céljukat nem sikerült elérni, ennek ellenére nagyon sok pozitívum van a csapat idei szereplésében.

HRT

Célok: Először is túlélni. Ha ez sikerül, akkor pedig a bajnokság 10. helyéért harcolni.

Ausztráliában a csapat még teljes romhalmaz volt. A hétvége nagy részében az autó összeszerelésével, majd a javítások miatti szétszerelésével töltötték az idejüket, így nem csoda, hogy egyik pilótájuk sem tudta magát kvalifikálni a futamra, miközben sokan már a csapat nekrológját fogalmazták magukban. Az Ausztrál Nagydíj óta azonban a dolgok mérhetetlenül javultak. A technikai igazgató, Geoff Willis a rendelkezésre álló szűkös források ellenére is egy olyan autót rakott össze, amely harcolni tudnak a Virginnel, bár a Lotusok kipufogója továbbra is elérhetetlen messzeségben van a számukra. A csapat jövője még a levegőben lóg, de azt figyelembe véve, hogy milyen jól gazdálkodnak a csekély forrásaikkal a jövő egyáltalán nem sötét. Mivel mind a három újonc istálló 0 ponttal áll a bajnokságban, így a 10. hely megszerzése egyáltalán nem lehetetlen, ha a csapat pilótái, Vitantonio Liuzzi vagy Daniel Ricciardo a megfelelő helyen lesznek a megfelelő időben.

Ítélet: Bár a várakozásaik nagyon, de nagyon alacsonyak voltak, a HRT valószínűleg minden tekintetben meghaladta azokat. A csapat körül van néhány ígéretes jel, és ha a finanszírozás is megfelelő lesz, akkor fejlődésnek indulhatnak, de még hosszú út áll előttük.

Virgin

Célok: A Q2-be jutásért harcolni, és esetleg pontokat szerezni.

A Virginnek idén nem maradt választása, mint újrakezdeni mindent. Az idei autójuk az MVR-02-es semmiféle előrelépést nem jelentett a tavalyi autóhoz képest, így elérkezett az idő a csapat számára a változtatásra. A technikai igazgatónak, Nick Wirth-nak menni kellett, az új segéderőnek, Pat Symonds-nak pedig újjá kell szerveznie az egész struktúrát. Az idei évük így felejtős, vigasz azonban a bajban, hogy a csapat, amely a Manor Motorsport-on alapul fejlődött és egészen hatékony, de egy olyan autóra is szükségük lenne, amivel eredményeket tudnának elérni. A csapat így most minden idegszálával 2012-re figyel, ugyanakkor a konstruktőri ponttáblázat 10. helye is meglehet, ezért még az idei autó fejlesztésére is fordíthatnak figyelmet.

Ítélet: A technikai stáb átszervezése a kudarc beismerése, de egyúttal azt is jelzi, hogy a csapatnak vannak ambíciói. Az év hátralévő része is arról fog szólni a számukra, hogy hogyan is keveredhetnének ki a vízből.

/formula/

2011.08.23. 11:57, Andi

A Belga Nagydíj legjobbjai

A hétvégén a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán már az 56. Belga Nagydíj kerül megrendezésre. A Belga Nagydíjak történetében a legsikeresebb pilóta 6 futamgyőzelmével, a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher volt, míg a csapatok versenyét 16 elsőséggel a Ferrari istálló vezeti.

Az első Belga Nagydíjat 1925-ben Spá-ban rendezték meg, amit az olasz Antonio Ascari (az olaszok későbbi és egyetlen világbajnoka Alberto Ascari apja) nyert meg, majd 1950-től hatévnyi szünettel (1957, 1959, 1969, 1971, 2003, 2006) a Belga Nagydíj állandó résztvevője a Formula-1 versenynaptárának. A Belga Nagydíjaknak a legendás spá-i pálya mellett két alkalommal Nivelles (1972, 1974) valamint 1973 és 1982 között, és 1984-ben Zolder adott otthont. 1969-ben a pilóták bojkottálták az „eredeti” 14,1 kilométeres spá-i pályát, így az 1970 után 1983-ig kikerült a versenynaptárból, majd egy 1984-es zolderi futamot követően már az új (azóta többször is kisebb módosításokon átesett) 7 kilométeres pálya adott otthont a Belga Nagydíjnak.

A Belga Nagydíjak történetében 6 győzelmével (1992, 1995, 1996, 1997, 2001, 2002) a legsikeresebb pilóta Michael Schumacher volt, a dobogó második fokát 5 elsőséggel (1985, 1988, 1989, 1990, 1991) Ayrton Senna foglalja el, míg a harmadik helyen holtversenyben 4-4 győzelemmel Jim Clark (1962, 1963, 1964, 1965) és Kimi Raikkönen (2004, 2005, 2007, 2009) osztozik. Rajtuk kívül Juan Manuel Fangio (1950, 1954, 1955) és Damin Hill (1993, 1994, 1998) neve mellett is 3-3 győzelem szerepel a statisztikákban, míg Alberto Ascari (1952, 1953), Emerson Fittipaldi (1972, 1974), Niki Lauda (1975, 1976) és Alain Prost (1983, 1987) is duplázni tudott a Belga Nagydíjon. A jelenlegi mezőnyből Schumacher mellett azonban csak Felipe Massa (2008) és Lewis Hamilton (2010) mondhatja el magáról, hogy már győzni tudott a legendás spá-i pályán.

A csapatok rangsorát 16 elsőségével (1952, 1953, 1956, 1961, 1966, 1975, 1976, 1979, 1984, 1996, 1997, 2001, 2002, 2007, 2008, 2009) toronymagasan a Ferrari vezeti, a Belgiumban 12 (1968, 1982, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1999, 2000, 2004, 2005, 2010) futamgyőzelmet szerző McLaren és a 8-szoros (1962, 1963, 1964, 1965, 1972, 1977, 1978, 1985) győztes Lotus előtt. A Formula-1 történetének harmadik legsikeresebb csapata a Williams meglepetésre csak 4-szer (1981, 1986, 1993, 1994) tudott győzni a Belga Nagydíjon. Rajtuk kívül az F1-ben még a Benetton (1992, 1995), az Alfa Romeo (1950, 1951) tudott duplázni Belgiumban.

A Belga Nagydíj győztesei:
2010 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
2009 Kimi Räikkönen Ferrari Spa-Francorchamps
2008 Felipe Massa Ferrari Spa-Francorchamps
2007 Kimi Räikkönen Ferrari Spa-Francorchamps
2005 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
2004 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
2002 Michael Schumacher Ferrari Spa-Francorchamps
2001 Michael Schumacher Ferrari Spa-Francorchamps
2000 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
1999 David Coulthard McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
1998 Damon Hill Jordan-Mugen-Honda Spa-Francorchamps
1997 Michael Schumacher Ferrari Spa-Francorchamps
1996 Michael Schumacher Ferrari Spa-Francorchamps
1995 Michael Schumacher Benetton-Renault Spa-Francorchamps
1994 Damon Hill Williams-Renault Spa-Francorchamps
1993 Damon Hill Williams-Renault Spa-Francorchamps
1992 Michael Schumacher Benetton-Ford Spa-Francorchamps
1991 Ayrton Senna McLaren-Honda Spa-Francorchamps
1990 Ayrton Senna McLaren-Honda Spa-Francorchamps
1989 Ayrton Senna McLaren-Honda Spa-Francorchamps
1988 Ayrton Senna McLaren-Honda Spa-Francorchamps
1987 Alain Prost McLaren-TAG Spa-Francorchamps
1986 Nigel Mansell Williams-Honda Spa-Francorchamps
1985 Ayrton Senna Lotus-Renault Spa-Francorchamps
1984 Michele Alboreto Ferrari Zolder
1983 Alain Prost Renault Spa-Francorchamps
1982 John Watson McLaren-Ford Zolder
1981 Carlos Reutemann Williams-Ford Zolder
1980 Didier Pironi Ligier-Ford Zolder
1979 Jody Scheckter Ferrari Zolder
1978 Mario Andretti Lotus-Ford Zolder
1977 Gunnar Nilsson Lotus-Ford Zolder
1976 Niki Lauda Ferrari Zolder
1975 Niki Lauda Ferrari Zolder
1974 Emerson Fittipaldi McLaren-Ford Nivelles
1973 Jackie Stewart Tyrrell-Ford Zolder
1972 Emerson Fittipaldi Lotus-Ford Nivelles
1970 Pedro Rodríguez BRM Spa-Francorchamps
1968 Bruce McLaren McLaren-Ford Spa-Francorchamps
1967 Dan Gurney Eagle-Weslake Spa-Francorchamps
1966 John Surtees Ferrari Spa-Francorchamps
1965 Jim Clark Lotus-Climax Spa-Francorchamps
1964 Jim Clark Lotus-Climax Spa-Francorchamps
1963 Jim Clark Lotus-Climax Spa-Francorchamps
1962 Jim Clark Lotus-Climax Spa-Francorchamps
1961 Phil Hill Ferrari Spa-Francorchamps
1960 Jack Brabham Cooper-Climax Spa-Francorchamps
1958 Tony Brooks Vanwall Spa-Francorchamps
1956 Peter Collins Ferrari Spa-Francorchamps
1955 Juan Manuel Fangio Mercedes Spa-Francorchamps
1954 Juan Manuel Fangio Maserati Spa-Francorchamps
1953 Alberto Ascari Ferrari Spa-Francorchamps
1952 Alberto Ascari Ferrari Spa-Francorchamps
1951 Giuseppe Farina Alfa Romeo Spa-Francorchamps
1950 Juan Manuel Fangio Alfa Romeo Spa-Francorchamps

/formula/

2011.08.23. 11:56, Andi

Vettel a 4. legjobb a győzelemarányok tekintetében

Sebastian Vettel üstökösként tűnt fel a Forma-1 egén, nagyon gyorsan ért el hatalmas sikereket, mégis van három olyan versenyző, aki ugyanennyi idő alatt több győzelmet szerzett.

Vettel a Forma-1 történetének legfiatalabb futamgyőztese és egyben a legfiatalabb világbajnoka is. 73 futamon állt rajthoz, és ebből 16 alkalommal győzött, 2010-ben nyerte meg első világbajnoki címét, és az idén jó eséllyel duplázhat.

Ennek ellenére vannak hárman is, akik jobb statisztikával rendelkeznek nála, ha a pályafutásuk első 73 futamát vesszük figyelembe.Jackie Stewart például 18 alkalommal győzött 73 futamból, és ez alatt két bajnoki címet is szerzett. Nála is többet, 19-et szerzett Michael Schumacher. A lista élén pedig az 1996-os világbajnok, Damon Hill áll: 73 versenyből 21-et megnyert – versenyeinek csaknem 30%-át.

Vettel negyedik a listán győzelemarányait tekintve, de ezzel olyanokat előzött meg, mint Niki Lauda, Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Kimi Raikkönen. Az első 73 versenyéből még Ayrton Senna is csak 13-at tudott győzelemmel befejezni.

Ahhoz azonban, hogy valaki bajnokságot tudjon nyerni a Forma-1-ben, nem kell feltétlenül a karrierje elején halmoznia a győzelmeket. Vannak későn érő típusok, mint például Nigel Mansell, akinek 72. nekifutásra sikerült győznie, Mika Hakkinen, aki kereken 100 nagydíjon indult, mire egyszer nyert is. Az ő esetükre különösen igaz volt, hogy csak elkezdeni volt nehéz. Még Hakkinennél is tovább harcolt Jenson Button, aki 113 versenyen állt rajthoz, mielőtt a 2006-os Magyar Nagydíjon végre nyerni tudott, ráadásul egy arra majdnem, hogy alkalmatlan autóval. Az ő esetében ez a győzelem nem szakította át a gátat: a második győzelmére további 3 évet várt.

/formula/

2011.08.23. 11:55, Andi

Betiltották a DRS használatát az Eau Rouge kanyarban

Az FIA úgy döntött, hogy nem engedélyezik az állítható hátsó szárny használatát Spa leghíresebb kanyarjában.
 

Mint arról korábban beszámoltunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fontolóra vette a DRS betiltásának a lehetőségét az említett kanyarban, mivel a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) is aggodalmát fejezte ki az eszköz használatával kapcsolatban.

 
Az állítható hátsó szárnyat a szabadedzéseken és az időmérőn nem lehet majd használni az Eau Rouge-ban. A tiltás nem vonatkozik a versenyre, mivel az egyetlen aktiválási zónát az Eau Rouge és a Les Combes közötti szakaszon jelölték ki.
 
/f1-live/

 

2011.08.22. 20:50, Andi

Betilthatja az FIA a DRS használatát az Eau Rouge-ban

Az FIA még nem hozott döntést a DRS használatáról az edzésekre vonatkozóan. Több szakember is balesetveszélyesnek tartja a szerkezet használatát az Eau Rouge-ban. Liuzzi szerint nincs mitől félni.

Az FIA azon tanakodik, hogy tiltsák-e be a DRS használatát az Eau Rouge-ban a hétvégi Belga Nagydíj edzései során. A szakemberek attól tartanak, hogy ha engedélyezik, akkor az balesetet idézhet elő.
 
 
Kérdéses, hogy a szabadedzéseken (ahol a DRS-t bárhol lehet használni) miként korlátozzák a szerkezet használatát. Az Autosport értesülései szerint a GPDA már hangot is adott aggodalmainak és a kérdést a lehető leghamarabb meg fogják vitatni.
 
Vitantonio Liuzzi szerint a helyzet korántsem olyan vészes, mint a Monacoi Nagydíj ideje alatt az alagút kapcsán volt.
 
„Számunkra nem lesz olyan kiélezett a helyzet, Monaco-ban azért más volt, ott én is azért kértem, hogy tiltsák be a DRS használatát, mert ha az alagútban összeér két autó, akkor annak súlyos kimenetele lehetett volna.”
 
„Az Eau Rouge-ban más a helyzet, az nyílt terep, ahol se tető, se oszlopok nincsenek. Itt ha történik valami, az sima verseny incidens lesz, mint bárhol máshol. Ez nem lehet nehéz döntés az FIA számára, hisz nem olyan rizikós dologról van szó, mint Monaco-ban. De elfogadom a döntésüket majd, bármi is lesz az.”
 
A verseny kapcsán a DRS zóna kijelölése nem jelentett nagy fejtörést, az egyetlen DRS zóna a Raidillon kijáratától, egészen a Les Combes sikánig fog tartani.
 
/f1-live/
2011.08.22. 16:52, Andi

Három világbajnok az idei Race of Champions tornán

Sebastian Vettel és Michael Schumacher után Jenson Button is megerősítette részvételét a december első hétvégéjén megrendezésre kerülő Bajnokok Tornáján.
 

2011-ben Düsseldorf-ba várják az egymással megmérkőző versenyzőket, ahol három Forma-1-es világbajnok is szerepelni fog: Vettel és Schumacher után a McLaren-es Button is ott lesz az eseményen, hogy Anglia csapatát erősítse.

Button célja nem is lehetne más, mint az, hogy a „Team Germany” számára megnehezítse az életet a végjátékban – írja a Motorsport-Total.com.

/f1-live/

 

2011.08.22. 16:50, Andi

A Pirelli drámai hétvégére számít Spában

A Formula–1 gumiszállítója, a Pirelli drámai mérkőzésre számít a hétvégi Belga Nagydíj helyszínén. A spa-francorchampsi pálya a versenynaptár leghosszabb aszafaltcsíkja, amelyen a gyors, közepes és lassú kanyarok mellett számos emelkedő és egyedülálló mikroklíma fogadja az odalátogatókat.

„Számos tekintetben Spa az egyik legkiszámíthatatlanabb pálya a szezonban, mivel soha nem teszteltünk még itt, ezért nagyon kevés adatunk van róla” – nyilatkozta a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery.

„Noha abból, amit eddig láttunk, különösen Valenciában és a Nürburgringen, bizakodunk, hogy a közepes és a lágy (fehér és sárga jelzésű) abroncsok keveréke megfelelő egyensúlyban lesz a teljesítményt és a tartósságot tekintve.”

„Belgiumban az időjárás mindig bizonytalan, az idei esős versenyeink után azonban ez egy olyan pálya lesz, ahol határozottan gyorsabban szerzünk majd tapasztalatot.”

/motorsportal/

2011.08.22. 13:51, Andi
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre