SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Vettellel sem lenne sokkal előrébb a Toro Rosso

Franz Tost szerint a Toro Rosso akkor sem lenne lényegesen jobb, ha Sebastian Vettel ülne az egyik autó volánja mögött. A csapat versenyzőiről októberben tárgyalnak a Red Bullal.

A Red Bull tulajdonában lévő Toro Rosso (volt Minardi) 2006-ban mutatkozott be a Forma-1-ben, fennállásuk eddigi csúcspontját pedig a 2008-as idény jelentette: Sebastian Vettel az Olasz Nagydíjon elsőként haladt át a célvonalon, ráadásul a konstruktőri bajnokságban a hatodik helyen végeztek, megelőzve a Red Bullt. 2009-ben viszont ők szerezték a legkevesebb a pontot, és a hullámvölgyből azóta sem tudtak kilábalni.

A csapatfőnök, Franz Tost szerint ennek fő oka az, hogy a tervekkel ellentétben a 2009-es idény óta a két Red Bull-csapat autója nem egy helyen, a Milton Keynes-ben található gyárban készül - a Toro Rosso kénytelen volt a jogelőd Minardi korábbi székhelyén, Faenzában folytatni a munkát.

"2009 végén gyakorlatilag a nulláról kellett kezdenünk, mert soha nem terveztük, hogy Faenzában saját autót építünk" - nyilatkozta Tost a Motorsport-Total.com-nak. "Hirtelen azon kaptuk magunkat, hogy meg kell teremtenünk a szükséges infrastruktúrát az autók építéséhez. Ez pedig nem egyik napról a másikra történik. Nem csak az épületekről és a gépekről van szó - a csapatot is fel kell építeni, embereket kell találni."

Tost a körülményeket figyelembe véve elégedett csapata teljesítményével. "A Sauber ellen harcolunk, pedig az ő infrastruktúrájuk az egyik legjobb a mezőnyben" - utalt arra, hogy a svájci csapat a korábban gyári BMW-ként működő istálló létesítményeit használja.

A csapatfőnök szerint azt a tényt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Toro Rosso rendszerint fiatal, tapasztalatlan versenyzőket szerződtet. "Az első tizenegy futamon hét alkalommal is a legjobb tíz között végeztünk. Ha megnézzük, hogy a mezőny többi versenyzője mekkora tapasztalattal rendelkezik, szerintem elmondhatjuk, hogy a csapat és a versenyzők is elég jó munkát végeznek" - mondta.

A csapat jelenleg a nyolcadik helyen áll a bajnokságban, az eddigi tizenegy futamon Sébastien Buemi 12, Jamie Alguersuari pedig 10 pontot szerzett. Tost elégedett fiatal versenyzői teljesítményével, szerinte mindketten folyamatosan javulnak. "Vettelel talán két-három hellyel előrébb állnánk, de nem a mezőny elején" - jelentette ki, majd elárulta, hamarosan tárgyalnak arról, hogyan alakul a Red Bull és a Toro Rosso jövő évi felállása.

"Októberben összeülünk majd, és megbeszéljük, mi legyen a jövőben: a Red Bullnak szüksége lesz-e új versenyzőre, és hogy a mi versenyzőink egyáltalán ők szóba jöhetnek-e a Red Bullnál. Ezt a két csapat közösen dönti majd el" - nyilatkozta Tost.

/f1hirek.hu/

2011.08.17. 11:56, Vé

A Red Bull a legmegbízhatóbb autó a mezőnyben

Az RB7-es az egyetlen autó, amely az összes kört teljesítette eddig a szezonban, így egyelőre vezetik a megbízhatósági statisztikát.

Az Auto Motor und Sport kimutatása szerint az osztrák csapat nem csak az egyéni és a konstruktőri bajnokságot vezeti, hanem a megbízhatósági statisztikát is.
 
A Red Bull 1362 kört teljesített eddig a 2011-es szezonban, ezzel 100%-os teljesítményt produkáltak – erre egyedül ők voltak képesek.
 
„Az elmúlt években azt tartották Adrian Newey autóiról, hogy gyorsak, de nem mindig megbízhatóak. Ezek a napok véget értek” – írja az említett orgánum.
 
„Most már sokkal jobban tudjuk, hogy miként kezeljük Adrian extrém autóit” – ezt már Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke teszi hozzá.
 
Ha a csapat továbbra is tudja hozni a 100%-os megbízhatóságot és egyetlen futamot sem kell idő előtt befejezniük, akkor ezzel egy új rekordot sikerülne felállítaniuk a Forma-1 történelmében.
 
Íme a teljes táblázat a csapatok megbízhatóságáról:
 

Csapat

Rajtok

Célbaérések

Kiállások száma

Körök

Red Bull

22

22

0

1.362 (100 %)

Force India

22

19

3

1.308 (96,0 %)

Ferrari

22

19

3

1.273 (93,4 %)

McLaren

22

19

3

1.261 (92,6 %)

Toro Rosso

22

19

3

1.261 (92,6 %)

Renault

22

17

5

1.226 (90,0 %)

Sauber

22

21

2

1.211 (88,9 %)

Mercedes GP

22

18

4

1.188 (87,2 %)

Virgin

21

18

3

1.186 (87,0 %)

Williams

22

15

7

1.147 (84,2 %)

Lotus

22

14

8

1.053 (77,3 %)

HRT F1

20

16

4

1.084 (79,5 %)

/f1-live.hu/

2011.08.17. 11:55, Vé

Jacques Laffite: Hamilton és Alonso is képben van még!

A TF1 csatorna szakértője, Jacques Laffite szerint Sebastian Vettel lesz a vilgbajnok idén, ám még nincs megnyerve a cím!

Jacques Laffite, aki korábban maga is F1-es versenyző volt és 32 alkalmommal állhatott dobogóra, úgy véli, SEbastian dolgát Fernando Alonso és Lewis Hamiton fogja megnehezíteni, akik szintén esélyesek még a bajnoki címre. Igaz 88 és 89 pontos hátrányuk van a némethez képest.

"Nem. Azt még nem mondhatjuk ki, hogy Vettel a bajnok. Még másoknak is van esélyük, és itt Fernando Alonsora és Lewis Hamitonra gondolok. 8 verseny még hátra van, rengeteg minden történhet. Személyes véleményem, hogy Sebastian fog nyerni végül, ám azt mondom, várjuk ki a végét" - mondta Lafitte.

"Seb már tavaly is gyors volt,  idén ráadásul már címvédő is. Ez azt jelenti, hogy a tavalyi nyomás nincs rajta. Élveztehti a versenyzést, a vezetést. A nyomás a többiekre nehezedik"- tette hozzá a szakértő.

Fordítás:
Eredeti: angol
Forrás: racingnewsflash.com

2011.08.17. 10:32, Vé

Vettel örülne Webber maradásának

A Red Bull Racing pilótája, Sebastian Vettel egyáltalán nem bánná, ha jövőre is Mark Webber lenne a csapattársa.

Mark Webber jelenlegi szerződése az idény végén lejár az F1-ben szereplő Red Bull Racingnél, de a hírek szerint az ausztrál pilóta előrehaladott tárgyalásokat folytat az osztrák csapattal a szerződéshosszabbításról. Sebastian Vettel a legutóbbi nyilatkozatában elmondta, egyáltalán nem bánná, ha jövőre is a 34 éves Webber lenne a csapattársa.

- Örülnék neki, ha minden maradna a régiben, mert akkor nem kellene megszoknom valaki mást. Nem arról van szó, hogy félek a változástól, de mindig jó tudni, hogy mire számíthatsz a csapattársadtól. Nem vagyunk a legjobb barátok, ezt kár is lenne tagadni, de elég jól kijövünk egymással, ha munkáról van szó. Szerintem manapság ilyen a csapattársak kapcsolata – mondta Vettel, aki megnyugtató előnnyel vezeti a vb-pontversenyt.

 

/sportklub.tv /

 

2011.08.16. 20:33, Andi

Röviden : A németek hisznek Sebastian bajnoki címében

Egy mostani német felmérés szerint a németek 74,4 %-a hisz Sebastian 2011-es világbajnoki címében, mindössze 11,8 % gondolja azt, hogy Alonso, Webber vagy valamelyik McLarenes pilóta szerzi meg a bajnoki címet az idén.

 

Fordította : ANDI

Forrás: f-1-news.com/angol/

2011.08.16. 16:17, Andi

Vettel Majorka hegyei között pihen

A nyári pihenőjét Majorka hegyei között tölti a Forma 1-es világbajnoki tabella élén álló Sebastian Vettel. Az ausztriai Servus TV kérdéseire válaszolva Vettel a hátralévő 8 futamra - melyből 6 európai verseny lesz - való felkészülésről is beszélt.

"Év közben folyton úton vagyok. Rengeteg a program, és nagyon kevés a szabadidő. Jó egy kicsit nyugodt környezetben pihenni. Szeretek a hegyekben biciklizni. Tudod, ha felérsz a tetejére, akkor teljes csendben találod magad"-mondta a címvédő.

"Azért annak ellenére, hogy nyári szünet van, folytatom az edzést. A szezon második fele jön, jól felkészültnek kell lennünk. Csak egy példát mondok: a szingapúri klíma nagyon eltér az európaitól, és az időeltolódás is 6 óra"-tette hozzá Vettel.

Fordítás:
Eredeti: angol
Forrás: f-1-news.com
 

2011.08.16. 13:53, Vé

5 kérdés , 5 válasz

Időpont : 2011. Május
Helyszín: Red Bull Ring, Ausztria

A Red Bull Ring májusi megnyitóján, az egyik helyi riporter ( Ö3) 5 kérdést tett fel Sebastian-nak.

Tom: A következő a Forma-1-es világbajnok, Sebastian Vettel. 5 kérdést teszek fel neked, amely egyike a ’minden idők legnehezebb kvízének’, amely valaha létezett az Ö3-n.
30-40 mp-d lesz megválaszolni őket.

Seb: Kérdésenként?

Tom: Nem, összesen Sebastian. 1.kérdés: Mi nélkül nincs eredeti tökmag olaj?

Seb: Mag nélkül.

Tom: Kiváló. Melyik híres rendezőnek hasonlit a neve ’Spielberghez’?

Seb: Oh. Mi a vezetékneve?

Tom: A keresztnevét kell mondanod.

Seb: A következőt.

Tom: Mi volt Arnold Schwarzenegger neve mielőtt az USA-ba költözött?

Seb: Nem tudom … áhh, Schwarzengger. ( Tom nevet )
Seb: Oké.. Ez jó volt.  Yeaah..

Tom: Következő kérdés: Hanyadik helyen vagy, ha megelőzöd a másodikat?

Seb: ( Gondolkodás nélkül vágta rá ) 2.

Tom: Kitünő. Az utolsó kérdés. Hány nyolcadból áll egy 4 negyed ütem?

Seb: Ez egy beugratós kérdés, nem akarok hülyét csinálni magamból. Térjünk vissza először az elsőhöz. A rendezőshöz.. hogy .. mi a keresztneve?  Hsaasdgs … Spielberg ( jó módja, hogy motyogja a betűket..:DD )

Tom: Melyik híres rendező neve hasonlít Spielberghez?

Seb: Oh, tudom.. De nem tudom mi a keresztneve. Spielberg !

Tom: Igen, Spielberg, elég.

Seb : Hát elég ..

Tom: .. és mi a keresztneve?

Seb: Ez az, amit nem tudok .. Mondd meg a kezdőbetűt.

Tom : S, mint Sebastian.

Seb: Steven Spielberg. Nem..

Tom: Woow..

Seb: Ez az ? Yeaah.

Tom: Most akkor az 5. kérdést. Már majdnem több, mint egy percnél járunk. A leggyorsabb kvízre a leglassabban válaszol az aktuális világbajnok.

Seb : Kapok egy jokert? ( mentőövet)

Tom: kit akarsz felhívni? Nikit vagy mást ?

Seb: Nem tudom, hogy mindig hallja-e a telefonját..

Tom: Niki sem tudja ..

Seb: 8

Tom: Igen..

Seb: Pontosan

Tom: Sebastian, gratulálok.

Seb: Sokáig gondolkodtam, mert te elbizonytalanítottál és sohasem tudhatod.. Általában a kérdések könnyűek, de nem akartam elrontani, mert hülyét csinálok magamból.

Tom: Mi azt nem akarjuk.

Seb: Nem..

Tom: Jól csináltad.

Seb: Ja, kivéve azt az egyet a rendezővel .. Sokáig tartott.

Tom : Köszönöm és sok sikert Barcelonában és ne bosszantsd fel nagyon Schumachert a pályán.

Seb: Oké, meglátjuk..

A humora itt is előjött : ) Nagyon szimpatikus ez a stílus nekem.

Saját fordítás, nem használhatod fel a saját oldaladon !!

FORDÍTOTTA : ANDI

2011.08.16. 11:53, Andi

Tost szerint Vettel a legjobb

Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke örül, ha tehetségeket sikerül felfedeznie, ezzel folytatva a Minardi csapat hagyományait. Úgy gondolja, hogy a náluk tanult Sebastian Vettel a jelenlegi mezőny legjobb pilótája.

Vettel szerezte a Toro Rosso első, és eddig egyetlen csapatgyőzelmét, 2008-ban az Olasz Nagydíjon, nem meglepő tehát, hogy egykori csapatfőnöke jó szívvel emlékszik vissza rá.

„A rangsorom a következő: Vettel, Hamilton, Alonso, Rosberg. Vettel neve nem szorul magyarázatra, autón belül és kívül is megvan az összes adottsága, amire egy bajnoknak szüksége lehet. Kedvelem Hamiltont, mert úgy versenyez, ahogy mindenkinek kéne. Agresszív és bár ez néha visszafelé sül el, meglátszik az eredményein, de legalább megvan a műsor. Alonso a csapatmunkában és az autóban is pokolian okos. Rosberg esetében pedig bízom benne, hogy világbajnokságot nyerhet, ha lesz egy jó autója.”

Az új generációról Tost a következőket mondta: „Három nevet emelnék ki: Paul di Resta, Nico Hülkenberg és Romain Grosjean. A Renault égett, mikor Grosjean odakerült Alonso mellé egy csapatba, de ettől függetlenül nagyon tehetséges pilóta.A Toro Rosso két jelenlegi pilótájáról is nyilatkozott a csapatfőnök: „Még nagyon az elején vannak, de fejlődnek, az utolsó futamon például mindketten pontot szereztek. Meglátjuk mi lesz a szezon második felében, aztán az év végén összeülünk a Red Bullal, és eldöntjük, mely pilótákkal indulunk a 2012-es szezonban.

„Ki mondta, hogy mindig nyerni fog?” – kérdezett vissza Vettel egykori főnöke, mikor arról faggatták, hogy a német nem tudott nyerni az utolsó néhány futamon. „Vannak, akik csak egy-két futamgyőzelemmel, de sok, pontszámot érő helyezéssel lettek világbajnokok. Most az a legfontosabb, hogy haza vigye a címet, ha ez megvan, mehet vissza verekedni az első helyért.”

/formula/

2011.08.16. 11:40, Andi

Murray Walker: Vettel nem fog összeomlani

A legendás kommentátor szerint Vettel-nek csak egyetlen gyenge pontja van: szeret az első helyről rajtolni.

Az ITV és a BBC Formula 1 egykori kommentátora szerint felesleges a címvédő gyengélkedéséről beszélni, hiszen egy negyedik hely nem nevezhető éppen alulteljesítésnek.
 
„Tudja, mindig meglepődök azon, amikor valaki összeomlásról beszél napjainkban, ha valaki a legkisebb jelét is mutatja a gyengélkedésnek” – kezdi a véleményformálást a BBC Sport-nak Walker.
 
„Én biztos nem mondanék ilyet Sebastian Vettel-re, aki megnyert hat versenyt az első nyolc futamból, és négyszer végzett a második helyen.”
 
„Igen, volt egy szabadnapja Németországban, amikor a negyedik helyen végzett, de Magyarországon bosszút állt, és másodikként ért célba” – mondja Walker.
 
„Ehhez hasonlóan az sem igaz, amikor az emberek azt mondják, hogy Sebastian csak az első sorból tud nyerni. Láthattunk tőle pár igazi harcot” – folytatja a védőbeszédet a tekintélyes kommentátor.
 
„Ha Vettel-nek van is gyengéje, az az, hogy szeret az első helyről rajtolni, majd egy jó starttal megtartani a vezető helyet és onnan irányítani az egész versenyt.”
 
„Vettel egy elképesztően érett fiatalember egy nagyon kedves személyiséggel. Briliáns versenyző és úgy gondolom, látni fogunk tőle pár igazán harcos versenyzést a szezon második felében” – zárja Walker.
 
/f1-live'
2011.08.16. 11:37, Andi

Belga Nagydíj - a hétvége menetrendje

Még másfél  hét van hátra a 2011-es Belga Nagydíjig, de szerintem sokunk már elvonási tünetekkel küszködik. Úgyhogy addig is, nézzük, milyen programok és mikor várnak ránk a jövő hét végén:

2011.08.24. (szerda)

Belgiumban is lesz "pilótafoci", a konkrét információkat, és a biztos résztvevők névsorát el is hoztam Nektek:

Pontos idő és helyszín:

Nazionale Piloti vs AllStars
K.A.S Stadium, Eupen - Belgium
2011. augusztus 24., 20.00

További résztvevők jelenlétének megerősítésére várunk, ám az már biztos, hogy Jerome D’Ambrosio, Vitaly Petrov, Ivan Capelli, Stefano Coletti, Jules Bianchi és Johnny Cecotto ott lesznek a meccsen. Amint bővül a névsor, frissítem a fenti sort.

2011.08.25. (csütörtök)

A sajtótájékoztatók napja.

2011.08.26. (péntek)

Szabadedzések
1. edzés: 10.00-11.30
                 Hol nézheted: interneten, Sport1 (német)

2. edzés: 14.00-15.30
                 Hol nézheted: interneten, Sport1 (német), 14.30-tól az ORF1-on

2011.08.27. (szombat)

A 3. szabadedzést interneten tudod megnézni. 13.40-től az RTL Klub-on már megy majd a Forma 1 Magazin, 14.00-tól zajlik az időmérőedzés.

2011.08.28. (vasárnap)

13.35-től az RTL Klub-on már megy majd a Forma 1 Magazin, 14.00-tól zajlik az verseny.

Írta: Vé

2011.08.16. 11:00, Vé

Nyerj Red Bull ajándékokat!

A Red Bull a nyári szünetben sem szeretné elhanyagolni a rajongóit, ezért egy kedves játékra hívja őket. A játék lényege, hogy egy kérdést kell minél frappánsabban, de mégis találóan megválaszolni. A feladat a következő: ki kell egészíteni az alábbi mondatot:

"If the RB7 were to go on vacation, it would go to ..... because ....."

Azaz, "ha az RB7 vakációra menne, ....-ra utazna, mert ...."

A legjobbnak ítélt válaszokat díjazzák, a képen látható ajándékokkal.

 

A játék 2011.augusztus 28-án ér véget. Ha szeretnél benne részt venni, akkor nincs más dolgod, mint regisztrálni a RED BULL hivatalos oldalán, majd elküldni a válaszod, ITT!

Írta: Vé

2011.08.16. 10:29, Vé

Legjobb ünneplési módszer díja: Sebastian Vettel

Mivel nyári szünet van, és minden F1 fan unatkozik (és még másfél hetet várnunk kell a Belga Nagydíjra), unaloműzőképpen az F1zone munkatársai készítettek egy összefoglalót, hogy a szezon felénél járva melyik pilótának milyen díjat adnának. Nos, a listán természetesen Vettel neve is felbukkan, nézzétek meg, hogy mivel kapcsolatban.
A teljes cikk ITT elérhető!
 
 
Legjobb ünneplési módszer díja: Sebastian Vettel
 
Aligha fair, hogy a (lassan kétszeres) világbajnok csak egy díjat kap tőlünk. Azonban nem azért kapja, mert hadonászik az ujjával, miközben azt mondogatja, hogy „YES!”, vagy „That’s what I’m talking about!”, hanem amiért a Spanyol Nagydíjon megszerzett győzelme után egy „Yabadabadeeeee”-t üvöltött (eredetileg Frédi Flinstone „Subidubidú” kiáltása így hangzik- a szerk.).

 

A legjobb próbálkozás Sebastian Vettel kigúnyolására: Jenson Button

Amikor Kanadában az utolsó körben szerezte meg tőle az első helyet, az koronázta meg igazán Button egyébként is hihetetlen versenyét. A dobogó legfelső fokán pedig megmutatta, hogy nem Vettel az egyetlen, aki képes az ujjaival mutogatni.
 
/f1-live.hu/
2011.08.16. 10:23, Vé

Whitmarsh: A McLaren még világbajnok lehet

Martin Whitmarsh csapatfőnök úgy véli: még mindkét McLaren-pilótának van esélye a világbajnoki címre annak ellenére, hogy Sebastian Vettel óriási előnnyel vezet. A Red Bull címvédő német versenyzője jelenleg 88 ponttal előzi meg Hamiltont és százzal a brit csapat- és honfitársát, Jenson Buttont.

"Úgy gondolom, nagyon nehéz, de nem lehetetlen a helyezetünk. - mondta Whitmarsh. - Minden futamon nehéz nyerni, de mostantól csak az lehet a célunk, hogy minél több viadalon elsők legyünk. Többet nem tehetünk. Nehéz lesz ledolgozni a hátrányt, de egyáltalán nem lehetetlen. Nem adjuk fel!"

Az F1-es sorozat augusztus 28-án, Belgiumban folytatódik, a szezonból még nyolc GP van hátra.

/sportgeza.hu/

Matematikailag természetesen, és remeéljük is, hogy izgalmas lesz a szezon hátralévő része.

2011.08.15. 20:18, Vé

Tost: Nem lesz még egy Sebastian Vettel!

A következő interjú Franz Tost-tal készült, egy részletet hoztam el belőle, amely Sebastianra is vonatkozik. A teljes cikk ITT olvasható!
 
K: Mivel magyaráznád meg azt, hogy Sebastian Vettel az első teljes szezonjában képes volt nyerni a Toro Rosso-val?
 
FT: Nos Sebastian-nak azért volt némi tapasztalata, nem volt teljesen újonc. A BMW-Sauber tesztpilótája volt és még pontot is szerzett. Ezután került hozzánk, Toro Rosso pilótákhoz viszonyítva, több tapasztalattal. Ezért is nyerte meg az Olasz Nagydíjat.
 
K: Mondhatjuk azt, hogy együtt fejlődtetek?
 
FT: Abszolút. Amikor Sebastian velünk volt, akkor teljes Red Bull technológiát kaptunk, de a csapatot nekünk kellett felállítani. Már saját csapatunk van, de most már a kocsit is mi építjük. Tehát, akárhogy is nézzük a 6. évünket, még mindig az „építkezünk” fázisban járunk. A csapatunk együtt fejlődik a pilótákkal, de ők akár lefele is húzhatnak. A versenyző a csapat legfontosabb tényezője.
 
K: Pedig a versenyzők szerepéről sok az ellentmondás, van aki azt mondja, egy versenyző csak annyira jó, amennyire az autója…
 
FT:…de a versenyző adja a legfontosabb elemeket hozzá! Ha körbenézünk, a sikeres pilóták sokáig maradnak egy csapatnál, mert ez része az egész folyamatnak, az hogy együtt fejlődünk; a mérnökök, a pilóta, az autó és az abroncsok. Ez mind időbe telik és ha az egyikben sikert értél el, akkor azt meg akarod tartani addig, ameddig csak lehetséges.  Ha csak a tényeket nézzük, számomra a siker kulcsa a pilóta.
 
K: A Toro Rosso Sebastian Vettel-el érte el a legnagyobb sikerét, azóta minden fiatal pilótában, aki nálatok versenyez a „Sebastian Vettel”-t keresed?
 
FT: Nem lesz még egy Sebastian Vettel, ahogy nem lesz még egy Michael Schumacher, vagy Ayrton Senna sem. Szerintem a legfontosabb, ami elválasztja az újoncot egy olyan pilótától, aki esélyes a dobogóra az az, hogy mennyire tudja az illető kiismerni a saját magát. Sebastian Vettel azért lett bajnok, mert sikerült kiismernie saját magát, a saját képességeit és a tulajdonságait. A kinti világ (csapat) csak a környezetet teremti meg, de a pilóta az, aki sikeressé tesz egy csapatot.
 
/f1-live.hu/
2011.08.15. 20:03, Vé

Különös véletlenek az F1-ben

Van aki hisz a véletlenekben, és van akinek meggyőződése, hogy véletlenek valójában nincsenek. Talán még különösebb egy olyan sportágban véletlenekről, avagy a sors olykor valóban mókás, olykor viszont hátborzongatóan furcsa fintoráról beszélni, ami az emberi tényező mellett, leginkább a technikára valamint a tudományra épül. Az F1Fanatic mégis megpróbálta, így a következő összeállításban néhány különös eset sorakozik fel a száguldó cirkusz történetéből.

Két betolakodó= Két győzelem Rubens Barrichellónak

A modernkori Formula-1-es versenyzésben mindössze kétszer fordult elő, hogy valaki szándékosan megzavarta a versenyt, és mindkét alkalommal ugyanaz a versenyző, Rubens Barrichello lett a futamgyőztes.
2000-ben a Német Nagydíjon egy dühös, egykori Mercedes alkalmazott, a verseny felénél tiltakozott úgy elbocsátása miatt, hogy beszaladt a pályára. Szerencsére a biztonsági autó azonnal közbelépett, a betolakodót pedig letartóztatták.
Mindaddig nagyon úgy festett a dolog, hogy a Mercedes motorral hajtott McLarenek Mika Häkkien és David Coulthard párossal kényelmesen behúzzák az első-második helyet, de a SafetyCar lenullázta a finn kényelmes előnyét. A 18. helyről rajtoló Barrichello már a rajtnál öt pozíciót nyert, ezután pedig folyamatosan lépegetett előre, így a brazilnak mindenképp kedvezett ez a kis incidens, illetve ez után az eső is eleredt, és végül a kettes számú ferraris profitált a hockenheimi kavarodásból.

Barrichello hasonlóan bizarr körülmények között nyert három évvel később a Brit Nagydíjon is, ahol egy szoknyás ír pap jelent meg a silverstone-i Hangár egyenesben. A kocsik 150 km/órás sebességgel száguldoztak a vakmerő pap körül, mielőtt egy bátor versenybíró le nem teperte a földre, és ki nem vonszolták a „tűzvonalból”. Barrichellót nem zavarta meg a különös eset, és begyűjtötte F1-es pályafutása hatodik diadalát.
 

Szerencsére a szabálykönyv elég konkrétan fogalmaz az ilyen egyedi esetekre, így az a pilóta indulhatott az első rajtkockából, aki előbb futotta meg ezt az időt. Ez alapján Villeneuve, Schumacher és Frentzen lett a sorrend a vasárnapi rajtrácson. A dolog érdekességét fokozta az is, hogy már az első kanyar után teljesen megcserélődött a sorren, Schumacher az élre állt, és Frentzen szintén megelőzte Villeneuve-t. A futamgyőzelem végül a McLarenben ülő Häkkinené lett.

Ascarik tragédiája

Antonio és Alberto Ascari apa és fia 30 év különbséggel vesztették életüket mindketten balesetben. A kis Alberto hét évesen veszítette el édesapját 1925-ben, majd pontosan három évtizeddel később, a Monacói Nagydíjon tengerbe zuhant Lanciájával. Ekkor egy nappal fiatalabb volt, mint az édesapja a halálakor. A balesetet sértetlenül megúszta, ám négy nappal később csapattársa, Eugenio Castelloti invitálására Monzában utazott, és egy Ferrari 750-es tesztelése közben már nem volt ilyen szerencséje. A rendkívül babonás olasz mindig csak saját sisakjában volt hajlandó versenyautóba ülni, ám ez alkalommal Castelloti sisakját kérte kölcsön. Az egyik kanyarban a kocsi kisodródott, a 36 éves kétszeres világbajnok pedig azonnal meghalt. További furcsa véletlen, hogy Albertónak 13 Grand Prix győzelme volt, ugyanannyi, mint édesapjának.


Fisichella a maláj pálya "rajtrács bajnoka"

A rajtrácsra való felsorakozás kívülről nézve nem tűnik túl bonyolult feladatnak, ám Giancarlo Fisichella nem mindig tudott vele megbirkózni.
A 2001-es Maláj Nagydíjon a Benettonban ülő olasz pilóta megmagyarázhatatlan módon rossz oldalon állt fel a rajtrácsra, majd amikor észrevette bakiját, megpróbált korrigálni, aminek az lett a vége, hogy a két sor között, ráadásul a menetiránnyal szemben állt meg.

Két évvel később már a Jordan versenyzőjeként ismét a sepangi aszfaltcsík okozott neki zavarba ejtő pillanatokat, amikor ismét rossz helyre lavírozta kocsiját a rajt előtt. A korrigálás ezúttal bravúrosan sikerült, és Fisico megtalálta helyét, ám az indulásnál a motorja lefulladt, így mielőtt elkezdődhetett volna, máris véget ért a versenye. Malajziai démonjai ezután már szerencsére elhagyták Fisichellát, sőt harmadik, és egyben utolsó győzelmét itt ünnepelhette 2006-ban.

Grosjean fájó sebeket tép fel

2009-ben a Renault igencsak viharos körülmények közepette érkezett meg a Szingapúri Nagydíjra, hiszen az FIA éppen ezekben a napokban mondta ki a csapat bűnösségét az előző évi szingapúri eset miatt, amikor Nelson Piquet Jr. szándékosan falnak csapat autóját azért, hogy egy biztonsági autós periódussal csapattársát, Fernando Alonsót győzelemhez segítse.

A Renault-nak tehát így is elég kínos volt éppen a botrány kellős közepén visszatérni az éjszakai futamnak otthont adó pályára, a Piquet-t helyettesítő Romain Grosjean azonban rátett még egy lapáttal pironkodásukra, amikor pénteken, az egyik edzésen ugyanazon a helyen törte össze autóját, ahol egy évvel azelőtt megtörtént a hírhedt incidens.

Ferraris problémák a Rascasse-ban

A Renault-éhoz hasonló deja vu-ben lehetett része a Ferrarinak is, amikor a 2007-es Monacói Nagydíj időmérőjén Kimi Räikkönen átugratott néhány rázókövön, majd amikor a sérült autóval próbált visszaevickélni a bokszba, a szűk Rascasse kanyarban leparkolt, éppen ugyanúgy, ahogy egy évvel azelőtt Michael Schumacher. A német versenyző esete akkor nagy port kavart, hiszen éppen legfőbb riválisát, Fernando Alonsót tartotta fel gyors körén, ami miatt szándékossággal vádolták, és a szankció sem maradt el. Raikkönennél persze szó sem volt vitatható manőverről, hiszen akit akadályozott, az nem volt más, mint csapattársa, Felipe Massa.
 

Berger és Benetton párhuzamok

Gerhard Berger mindössze két győzelmet jegyzett a Benettonnál, annyiban azonban mégiscsak különleges volt, hogy ez a kettő mind Berger, mind pedig a csapat számára a legelső, valamint a legutolsó futamgyőzelem volt.
1986-ban a Mexikói Nagydíjon a 27 éves versenyző és csapata együtt ünnepelhették legelső F1-es diadalukat, hiszen a király-kategóriában első évét töltő alakulat mindaddig csak egy harmadik helyet tudott felmutatni szintén Bergerrel a volánnál, akinek nem mellesleg az volt első dobogós helyezése is.
Egy évtizeddel később Berger és a Benetton újra összeállt. Schumacher távozásával a csapat nagy versenyzőt veszített el, és az osztrák már inkább vén rókának számított, ám óriási meglepetésre a Német Nagydíjon még egyszer megvillantotta ifjúkori formáját, és utolsó F1-es évében még bezsebelte 10. győzelmét. A szezon végén visszavonult, a Benetton pedig még négy évet eltöltött a király-kategóriában, mielőtt a Renault megvásárolta, de ez alatt az idő alatt a győzelmek számát már nem sikerült gyarapítani.

Vadászból üldözött

2005-ben Schumacher végigszenvedte a szezont a Bridgestone abroncsokon versenyképtelen Ferrarijával, ám a San Mario Nagydíj a maranellóiak keserves szezonjának egyik fénypontja volt. Schumi ugyan csak a 13. rajtkockából indult, ám a futam utolsó harmadában már a dobogós helyeken száguldott, a leintés előtt 13 körrel pedig megérkezett az élen álló Fernando Alonso nyakára. A szemmel láthatóan gyorsabb ferraris mindent elkövetett, hogy megelőzze a kék-sárga Renault-t, vagy hibára kényszerítse a fiatal spanyol ellenfelet, ám az olyannyira szenzációsan védekezett, hogy a hétszeres bajnok nem boldogult. A két versenyző parádés végjátékot produkált, és a német végül két tizedmásodperccel később szelte át a célvonalat a győztes Alonso mögött.

A következő évben ugyanitt Schumacher találta magát az élen, egy eszeveszett üldözővel, a már világbajnok Fernando Alonsóval a háta mögött. A verseny második felében Fernando többnyire nyomás alatt tartotta az élmenőt, ám előzési kísérletei ugyanúgy kudarcba fulladtak, mint ahogyan 12 hónappal azelőtt Schumachernek.

Véletlen, vagy szimplán csak őrültség

Elsőre egy rendkívül szerencsétlen véletlennek tűnt a BAR versenyzőinek belgiumi időmérőn történt balesete 1999-ben, de mint utólag kiderült, bizony a két pilóta, Jacques Villeneuve és Ricardo Zonta eszement egyezsége volt a ludas.

Villeneuve és Zonta ugyanis megállapodtak abban, hogy minél laposabbra állított hátsószárnnyal száguldanak át az Eau Rouge-on. A V10-es motorok idejében a félelmetes Eau Rouge volt a vezetői képességek egyik legnagyobb próbája, és nem egyszer rajtakaptak egy-egy vakmerő pilótát azon, hogy a határokat feszegeti a kocsi hátsó légterelőjével. Közéjük tartozott a kanadai is, aki már az előző évben a Williamsel is "bontogatta szárnyait."

Hasonló végkimenetele lett az 1999-es belgiumi időmérőnek is, és előbb Villeneuve, majd pillanatokon belül a fiatal csapattárs, Zonta pontosan ugyanazon kanyarban amortizálta le autóját, miközben csapatfőnök Craig Pollock a haját tépte. A sztorihoz még hozzátartozik Pollock tanácsa ifjú pilótájának, mielőtt az megkezdte az edzést. A jó tanács a következő volt: "Menj ki, és tedd ugyanazt, amit Jacques csinál!"
Ha sejtette volna, hogy Zonta ennyire szófogadó…

/motorsportal.hu/

2011.08.15. 12:08, Andi

Vettel visszajelzései a legjobbak

A címvédő gumimérnöke állítja: pályafutása során nem találkozott még egy olyan versenyezővel, aki olyan jó visszajelzéssel szolgált volna az abroncsokról, mint Vettel.
 
Kevin Nix az Auto Bild-nek dicsekedett el Vettel képességeiről:
 
„Sebastian visszajelzései az összes pilótáénál jobbak, mint akivel eddig együtt dolgoztam.”
 
Mivel az RB7 egyik erőssége a remek leszorító erő, könnyen probléma adódhatna a túlzott gumikopással, de a címvédőnek köszönhetően nem kell ettől tartani:
 
„Mivel a Red Bull-nak nagyon jó a tapadása és gyors is, ezért magas fokú gumikopást várnánk. Azonban Sebastian pontosan tudja, hogy mikét használja az autót úgy, hogy közben a gumi határait feszegeti” – teszi hozzá Nix.
 
„Mindig is kontrolálta a gumikopást és jól kezelte azok hőmérsékletét.”
 
A címvédővel ellentétben Mark Webber az év első felében a Pirelli karakterisztikájával küzdött, melyre Helmut Marko is felhívta a figyelmet:
 
„Marknak voltak kezdeti problémái azzal, hogy miként fogja munkára az abroncsokat.”
 
/f1-live/

 

2011.08.15. 11:18, Andi

A fizetős pilóták tönkreteszik az F1-et?

Az enterf1 újságírója, Stephen Brunsdon szerint aggodalomra ad okot, hogy fizetős pilóták foglalják el a középmezőny üléseinek egy jó részét, miközben olyan pilóták, mint Romain Grsojean, vagy Nico Hülkenberg a kispadról kénytelenek követni a száguldó cirkusz eseményeit.

Franciaországnak 2009 vége óta nincs Formula-1-es pilótája, akkor Romain Grosjean kapott egy rosszemlékű lehetőséget a Renault istállótól. Sajnos Grosjean a mély válságba süllyedő Renault-nál nem tudta bebizonyítani, hogy mennyire gyors és sokoldalú pilóta, azóta azonban eltelt két év és Grosjean jelenleg 25 pontos előnnyel vezeti a Formula-1 előszobájának számító GP2-es bajnokságot, így Brunsdon szerint a 25 éves francia mindenképpen megérdemelne még egy esélyt. Grosjean ugyanis mindenhol ahol elindult tudott győzni, így a Formula-3-ban, de a GP2-ben is rögtön futamokat nyert, ráadásul a GP2-ben nem csak a fősorozatban, de az Asia sorozatban is, de ha ez nem lenne elég a fiatal francia az F1-ből való távozása után 2010-ben futamot nyert a Matech Ford GT csapat színeiben az FIA GT1-es világbajnokságban, majd megnyerte az AutoGP sorozat első szezonját úgy, hogy a bajnokság első két futamán el sem indult. Így elmondhatjuk, hogy Grosjean minden autóhoz, karosszériához és csapathoz alkalmazkodni tud, ha elég időt és kellő támogatást kap. Nem csoda tehát, hogy a Lotus Renault GP szemmel tartja Grosjeant, de mégis kinek a helyén adjanak lehetőséget a hazai fiúnak? A sérült Robert Kubica helyén? A pénzes orosz Vitalij Petrov helyén, aki ráadásul jelenleg a csapat húzóemberének számít? Vagy az F1 egyik leginkább alulértékelt pilótájának Nick Heidfeldnek a helyén, aki a Renault-nál jelenleg nem tudja bizonyítani a kiegyensúlyozottságát és a paddock által elismert gyorsaságát?

/formula/

2011.08.15. 10:54, Andi

A 10 legfurcsább ok, amiért fel kellett adni egy versenyt (Videó)

Az utóbbi években egyre kevesebb műszaki hiba történik a Forma-1-ben – bár erről Jenson Button-nak biztos más véleménye van -, így a fehér füstöt eregető autók is ritka látványnak számítanak. Ned Flanders összegyűjtötte az elmúlt húsz év legfurcsább kieséseit.

10. A motiváció hiánya

Damon Hill, Japán Nagydíj, 1999
 
Az 1996-os világbajnok nem a legméltóbb módját választotta a búcsúzásnak. Hill a 17. helyen haladt, amikor a 22. körben megsérült a Jordan első terelőszárnya, és a boxba rendelték. A brit azonban nem folytatta a küzdelmet, hanem kiállásnál a kiszállt az autóból és csak annyit mondott: „Nincs értelme folytatni”.
 
Eddie Jordan nem értett egyet a versenyzővel és az incidens eredményeként évekig tartó nézeteltérés alakult ki közöttük.
 
Hill alulmotiváltsága már korábban is látszott: csapattársa, a német Heinz-Harald Frentzen egy ideig még a bajnoki címre is esélyesnek tűnt 1999-ben, de a korábbi bajnok csak a középmezőnyben küzdött.
 

9.Csigatempóval a kavicságyba
 
Lewis Hamilton, Kínai Nagydíj, 2007
 
A McLaren az egyik legnagyobb taktikai hibáját követte el négy évvel ezelőtt: Hamilton-t túl sokáig hagyták kint esőgumikkal a felszáradóban lévő pályán, így az elhasználódott abroncsok miatt a brit már nem tudta bevenni a boxutca bejárata előtti lassú kanyart és sétakocsikázó tempóval csúszott ki a pálya egyetlen kavicságyába.
 
Hamilton nem tudott visszahajtani a pályára, és miután a bírók sem hozták lendületbe a McLaren-t, az első évét teljesítő Hamilton megkezdhette az egyik legkellemetlenebb sétáját a boxba.
 
Mint kiderült, az elvesztett pontok sokat jelentettek a világbajnokság végkifejletét illetően.
 

7. Korai öröm
 
Nigel Mansell, Kanadai Nagydíj, 1991
 
Mansell pályafutásának egyik sokat emlegetett és vitatott momentuma volt, amikor a kanadai verseny utolsó körében hirtelen lelassult, és pár kanyarra a cél előtt lassú csordogálásba kezdett a pályán.
 
Máig nem tudni, hogy a győzelmére készülő Mansell, aki a visszafordítóban már integetett a közönségnek, hagyta leesni a motor fordulatszámát és ezért fulladt le, vagy egy váltóhiba miatt kényszerült átadni a győzelmet nemezisének, Nelson Piquet-nek.
 

6.Az elmozdult csatornafedél esete
 
Juan Pablo Montoya, Kínai Nagydíj, 2005
 
Hat évvel ezelőtt egy csatornafedél okozta a McLaren színeiben versenyző kolumbiai vesztét: a 10-es kanyar kijáratát túl nagy ívben teljesítő Montoya ráhajtott egy elmozdult csatornafedélre, ami javíthatatlan kárt okozott a jobb első felfüggesztésben.
 
A biztonsági autó körökön keresztül bent volt, amíg a pályabírók a fedél rögzítésével bajlódtak.
 
5.Mobil szauna a Jaguar-ban
 
Mark Webber, Japán Nagydíj, 2004
 
Webber nem arról híres, hogy apróságok miatt feladja a versenyt: 2007-ben a Fuji-ban zajló Japán Nagydíjon hányta el magát egy ételmérgezés miatt – bukósisakban. A versenyt mégis egy ütközés miatt kellett feladnia.
 

Azonban eljön az a pont, ami már az ausztrálnak is sok: hét évvel ezelőtt annyira felmelegedett a Jaguar cockpitja, hogy hiába dobáltak vizes palackokat a kiállásnál Webber ölébe, az ausztrál inkább feladta a küzdelmet.
 
 
4.Idegbaj
 
Justin Wilson, Maláj Nagydíj, 2003
 
A HANS (Head and Neck Support device; Fej- és nyakvédő eszköz) 2003-ban került bevezetésre, mely a becsapódásos baleseteknél hivatott nagyobb védelmet nyújtani a versenyzőnek azáltal, hogy nem engedi túlzott mértékben kilengeni a pilóta fejét.
 
A Maláj Nagydíjon a Minardi színeiben induló Justin Wilson a HANS „áldozata” lett: a rosszul beállított eszköz gyakorlatilag elszorított egy ideget a versenyző testében, aki egy idő után szinte nem tudta mozgatni a karjait, így a 41. körben feladta a versenyt.
 
3.Mit keres itt ez a fal?
 
David Coulthard, Ausztrál Nagydíj, 1995
 
A skót versenyző az utolsó versenyét futotta a Williams-nél és kényelmesen vezette a versenyt, amikor az első kiállása előtt mindenféle zavaró tényező nélkül a falban kötött ki.
 
Coulthard nem lassított le eléggé a szűk kanyar előtt és a poros aszfalton belecsúszott a falba. Hiába próbálta helyes irányba terelni a Williams-t, az alulkormányzott autó magatehetetlenül ragaszkodott a kijelölt ívhez.
 
Coulthard próbálta motorhibára fogni az estet, miszerint egy "magától érkező" hirtelen gázadás miatt ment neki a falnak, azonban ezt a verziót kevesen hiszik el.

2.Parancs végrehajtva
 
 Nelson Piquet Jr., Szingapúri Nagydíj, 2008
 
Soha sem fordult még elő olyan a Forma-1 történetében, hogy egy csapat arra utasítsa az egyik versenyzőjét, hogy az törje össze az autóját, így juttatva fel a dobogó csúcsára a csapattársat.
 
Három évvel ezelőtt ez történt. Az akkor még Renault-val versenyző Alonso-t úgy segítette győzelemre a csapat, hogy az újonc Piquet-t a falnak küldték a 17-es kanyar kijáratánál. A biztonsági autós fázisnak köszönhetően minden Alonso kezére játszott, aki így megnyerte a futamot.
 
Az ügyre csak 2009 júliusában derült fény, amikor a szerződés nélkül maradt Piquet megunta a titkolózást és kipakolt. Azóta a Flavio Briatore - Pat Symonds - Piquet trió nem szívesen látott formáció a Forma-1-ben: a FIA eltiltotta őket a sporttól.
 

1.Bent felejtett csavarkulcs - az igazi epic fail
 
Johnny Herbert, Olasz Nagydíj, 1998
 
Egyszerű vezetői hibának tűnt kívülről, amikor a brit versenyző Monzában kiesett a versenyből: Herbert a nagysebességű Lesmoban hirtelen keresztbe állt és kicsúszott a pályáról.
Mint kiderült, ennél többről van szó: Herbert szavaival élve, egy „hülye” hiba miatt kellett feladnia a versenyt. Az egyik szerelő bent felejtette a csavarkulcsot az autóban, ami elindult a pedálok irányába, és az említett kanyarban a fékpedál beragadásához vezetett.
 
/f1-live.hu/
 
Mark esete durva..
2011.08.15. 10:53, Andi

Még hogy Vettel nem tud előzni...

Sebastian Vettel - Overtaking from Seb Vet on Vimeo.

/motorsportal/

2011.08.15. 10:47, Andi

Rövidhír: Megvan a Koreai Nagydíj főszponzora

A Koreai Nagydíj szervezői főszponzori megállapodást kötöttek az Allianz biztosítóval.

Az Allianz koreai vezérigazgatója, Cheong Min-kuk aláírt a Koreai Nagydíj szervezőivel, így a világhírű biztosító lesz a verseny főszponzora.
 
A futamot idén október 16-án rendezik, ez lesz a pálya történetének második Formula 1-es versenyhétvégéje.
 
/f1-live.hu/
2011.08.14. 18:01, Vé
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.