Ezért nem dobja be a törülközőt a Ferrari
Bár komoly hátrányba került az első négy verseny alatt, és egyelőre az Oroszországban bevetett motorfejlesztések sem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, a Ferrari nem dobja be a törülközőt – jelentette ki a csapatvezető, Maurizio Arrivabene. 2016-ban eddig minden időmérő és futam a Mercedes sikerét hozta, de a győzelmeket és a bajnoki címet célzó Ferrarinak nemcsak az ellenfél erős kezdése okozott fejfájást, hanem a különböző műszaki problémák (Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is esett már ki technikai hiba miatt) és ütközések is. A leginkább azonban az adhat okot aggodalomra a vörösök szempontjából, hogy eddig nem csökkent komolyabban a Mercedes előnye, pedig már erőforrásukon is fejlesztettek.
A kezdést látva már többen felvetették, a Ferrarinak inkább el kellene engednie a 2016-os évet, hiszen a vártnál gyengébb és balszerencsésebb kezdés már most véget vetett a világbajnoki álmoknak. Maranellóban viszont nem így gondolkodnak! A Ferrari még nem akarja feladni a harcot, igaz, a csapatnál mindenki tisztában van azzal, hogy gyorsan csökkenteni kell lemaradásukat a listavezetővel szemben, az viszont bizakodásra ad okot számukra, hogy egyelőre a Mercedes sem tűnik sebezhetetlennek, Lewis Hamilton ugyanis több műszaki hibával is szembesült már.
Arrivabene szerint ezt mindenképp ki kell használniuk. „Nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy egy csapat négy versenyből négyet megnyert. Nagyon erősek, de h megnézzük mi történt Hamiltonnal, akkor láthatjuk, hogy nekik is vannak technikai gondjaik” – idézte az olasz szakember szavait a Motorsport. „Nyomást kell gyakorolnunk rájuk. Ez az elsődleges célunk. Az ő esetükben a problémák egy autón jelentkeztek, míg a miénkben mindkettőn. Viszont még mindig van 17 futam, ezt pedig fontos kiemelni, hiszen még mindig van idő arra, hogy változtassunk.”
Az Orosz Nagydíj előtt a Ferrari több motorfejlesztési zsetont is kijátszott, a fejlesztések azonban nem hoztak látványos előrelepést, sőt a Mercedes Szocsiban komolyabb előnyt épített ki, mint az előző futamokon. A vörösök azonban tudták, hogy ez a pálya az ellenfélnek kedvez majd, ezért nem írnák le újításaikat. „Volt egy új hátsó szárny, amit nem használtunk szombaton és vasárnap, mert fejleszteni kellett a DRS-en, és nem akartunk kockáztatni. De az új első szárnyat használtuk. A motorokat azért vetettük be, mert tudtuk, hogy a pálya nem kedvez nekünk. Talán jobb helyzetben lettünk volna, ha erősebb időmérőt zárunk, ám a leggyorsabb körök jó visszajelzéseket hoztak” – magyarázta.
A csapatvezető később kiemelte, a Ferrarinál mindenki jól tudja, hogy a hajtóegységek tekintetében a Mercedes még mindig „nagyon erős”, viszont továbbra is úgy érzik, vannak pályák, ahol „nyomás alatt tarthatják őket”. Ilyen volt például Melbourne, ahol „nyerhettek volna”. A vörösöknek most maximalizálniuk kell a lehetőségeiket, azaz csökkenteniük a meghibásodások számát, és valahogy leelőzni a Mercedest a fejlesztési versenyben, igaz, ez eléggé nehéz lesz, hiszen mindössze 6 módosító pontjuk maradt, míg a címvédőnek 11. Amikor megkérdezték, ez gondot jelent-e, Arrivabene így felelt: „Nem tudom, de szerencsére ez egy olyan probléma, ami jövőre már nem okoz gondot. Szerintem, ha összevetjük az idei szezont a tavalyival, látjuk, milyen jól dolgoztunk ezen a területen. Én úgy hiszem, az erőforrásunk ma már nem marad el a Mercedesétől.”
/m4sport/
|