- 10 dolog, amit tudni kell a htvgrl
- F1: Button a Red Bull tarts j formjtl tart
„Eslynk sem volt tartani a Red Bull sebessgt, inkbb a Sauber s a Ferrari volt a mi kategrink – mondta Button. – A Red Bull itt mindig kiemelkeden gyors, nagyon kvncsi vagyok, mi lesz Dl-Koreban. Remlem, ez csak egyszeri alkalom volt, hogy ennyire kiemelkedett a meznybl a Red Bull, de sajnos attl tartok, hogy tvedek. Valamit nagyon eltalltak a Red Bullnl, az els rajtsor ezt bizonytja.”
- Vettel egyik keze mr a vb-trfen - lapszemle
Stuttgarter Zeitung: Mr. Tkletes ismt izgalmass tette a vb-pontversenyt. Vettel flnyes diadalt aratott Japnban, s Alonso kiessvel j eslye van az jabb vilgbajnoki cm megszerzsre.
- Horner : Alonso okos s flelmetes ellenfl
„gy gondolom, hogy Alonso nagyon okos s flelmetes ellenfl s csak a szezon eleji szerencsje kezd megfordulni” – nyilatkozta Horner. – „Sebastiannak kt kiesse volt mszaki hiba miatt. Fernando ezzel szemben balszerencss volt Spban Romain Grosjeannal, aki gy tnik, hogy minden balesetben lland tnyez, majd egy defektet szedett ssze, a szerencse faktor gy egyenslyba kerl a 20 futamon. A fennmarad t futamon ezrt az aut teljestmnye s az fog dnteni, hogy k ketten mit is csinlnak majd a plyn.”
- Horner : Meg kell fkezni Grosjean-t
"Remlhetleg tkrbe nz ez utn az eset utn vagy csapatnak kell jobban ellenrzs alatt tartania" - nyilatkozta Horner. "Grosjean kpes megcsinlni, mert nyilvn egy gyors pilta, de ilyen sok baleset elfogadhatatlan ezen a szinten. Be kell ltnia vagy csapatnak kell beszlnie vele, mert nem csupn msokra nzve veszlyes, hanem hatalmas mennyisg pontvesztesggel fizet is s csapata is, nem beszlve az rtatlan ldozatokrl, akiket tkzben gyjttt."
- Vettel : Massa j pilta
„n tisztelem Masst, mint piltt s mint embert” – nyilatkozta Vettel a hr hallatn a La Stampnak. – „Nem tudom, hogy mirt szenved az elmlt szezonokban, de mg emlkszem arra, hogy hogyan llta a sarat olyan csapattrsak ellen, mint Michael Schumacher s Kimi Raikknen, s hogyan vesztett el egy bajnoki cmet 1 ponttal. Sajnos az emberek elfelejtik 2008-at, ahol Massa volt az a pilta, akit le kellett gyzni.”
- Marko: Kockzatos volt a leggyorsabb kr
„Ez igaz” – tette hozz Marko. – „De ez Vettel. Olyan dolgot akart tenni, ami megmutatja, hogy mire is kpes s az aut. De ez ettl mg valban szksgszertlen volt. Prbljuk ezt knnyedn felfogni, elmondva neki, hogy elg, de Sebastian egy igazi versenyz.”
- Dupla DRS-t hasznlt a Red Bull Japnban?
Az Auto Motor und Sport rteslsei szerint a Red Bull rendszere gy mkdik, hogy a DRS nyitott llapotban egy a hts szrny vglemezben lv csatorna vezeti le a lgramlatokat a hts szrny legals elemre, ami gy nem csak azt teszi lehetv, hogy az egyenesekben nvekedjen az aut vgsebessge, de meredekebb szrnyllssal futhat, ez pedig a gyors kanyarokban jelent elnyt a Red Bull szmra. Ezek utn nem meglep, hogy Sebastian Vettel mirt volt egy msodperccel gyorsabb Fernando Alons Ferrarijnl s Lewis Hamilton McLarenjnl a Japn Nagydj idmr edzsn.
- A Red Bull nlkl egyeztettek a csapatok
Nem vett rszt viszont az rtekezleten a Red Bull, illetve testvrcsapata, a Toro Rosso sem. Az Auto Motor und Sport cm nmet szaklap szerint ennek legfbb oka az, hogy az energiaital-gyrosok ellenzik a kltsgvetsi plafon bevezetst.
- Horner: Nem a dupla DRS a titkunk
Horner elismeri, hogy a dupla DRS-sel mr mshol is versenyeztek, a suzukai hatalmas flnyk pedig ms tnyezk kombincija miatt alakult ki. „gy gondolom, hogy az autnk itt minden krlmnyek kztt jl mkdtt, legyen sz alacsony, vagy magas zemanyag-terhelsrl, a hossz etapokrl, vagy brmelyik gumiabroncs keverkrl. s gy vlem, a plya karakterisztikja is illett hozznk. De lthattuk mr, hogy a teljestmny hogyan is vltozik, ezrt nem tudtuk elre megjsolni, hogy mit is tudunk majd kihozni ebbl a futambl, teht tovbbra is kemnyen kell majd nyomnunk, tovbb nvelve az aut teljestmnyt. A bajnoksg azonban mostantl gyakorlatilag Sebastian s Fernando tfutamos kzdelmv vlik. Persze nem lehet mg lerni a tbbieket sem, de aki a legjobb munkt vgzi majd a htralv t futamon, az fog a vgn rvnyeslni.”