SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Sochi 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
http://seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

„Zokniban” versenyez Vettel...

Talán gyorsabb nem lesz tőle, mégis extrém újításnak tűnik: Sebastian Vettel különleges zokni-cipőben versenyez az orosz hétvégétől!
 
A Forma–1-ben fő az innováció – és ez nem korlátozódik kizárólag az autók fejlesztésére. Sebastian Vettel már a melbourne-i idénynyitón megejtett hivatalos versenyzőfotózáson furcsa lábbelit viselve jelent meg, az Orosz Nagydíj hétvégéjén pedig először versenyez a Puma új fejlesztésű cipőjében, mely sokkal inkább hajaz egy zoknira…
 
A késlekedés okát az jelentette, hogy az extrém kinézetű cipő használatát még az FIA-nak is jóvá kellett hagynia, e folyamat pedig a tűzállósági tesztek miatt elhúzódott. Szocsiban viszont első versenyét „teljesíti” a furcsa zoknicipő-
 
Az új lábbeli egyik legfőbb különlegességét az jelenti, hogy nem alkalmaztak rajta varrást. „Megpróbáltuk a versenyzőcipőt a legszükségesebb sajátosságokra redukálni. Nem használtunk cipőfűzőt, az egész csak egyetlen anyagból áll, és a felső része nyúlik, ezért tökéletesen illeszkedik a lábra, tartást és stabilitást biztosítva neki, ami szintén nagyon fontos” – magyarázta Gregor Hübner, a Puma sportmarketing részlegének vezetője az Auto Bildnek.
 
A cipő anyaga Nomex, talpa műgumiból készült, a létező legkönnyebb anyagból, mely emellett tökéletesen tapad is. Mindössze 135 grammot nyom. A gyártó törekedett a megfelelő levegőzésről is, de elmondásuk szerint tűzállóvá volt tenni a legnehezebb – ehhez használták a Nomexet. „Számunkra a versenyző véleménye és észrevételei a legfontosabbak, mert olyan cipőt akarunk biztosítani neki, amilyet ő szeretne. És ez sikerült” – állapította meg Hübner.
 
Az új lábbeli egyik legfőbb különlegességét az jelenti, hogy nem alkalmaztak rajta varrást. „Megpróbáltuk a versenyzőcipőt a legszükségesebb sajátosságokra redukálni. Nem használtunk cipőfűzőt, az egész csak egyetlen anyagból áll, és a felső része nyúlik, ezért tökéletesen illeszkedik a lábra, tartást és stabilitást biztosítva neki, ami szintén nagyon fontos” – magyarázta Gregor Hübner, a Puma sportmarketing részlegének vezetője az Auto Bildnek.
 
A cipő anyaga Nomex, talpa műgumiból készült, a létező legkönnyebb anyagból, mely emellett tökéletesen tapad is. Mindössze 135 grammot nyom. A gyártó törekedett a megfelelő levegőzésről is, de elmondásuk szerint tűzállóvá volt tenni a legnehezebb – ehhez használták a Nomexet. „Számunkra a versenyző véleménye és észrevételei a legfontosabbak, mert olyan cipőt akarunk biztosítani neki, amilyet ő szeretne. És ez sikerült” – állapította meg Hübner.
 
/m4sport/
2017.04.26. 16:49, Andi

Kvjat: Szívesen torpedózom meg Sebastiant – ez a hobbim!

Egy évvel a hírhedt ütközés után Danyiil Kvjat már nevetni is tud oroszországi hibasorozatán. A Szocsiban történtek elindították a lejtőn F1-es pályafutását, ám úgy érzi, azóta sikerült ismét emelkedő pályára állnia.
Sebastian Vettel a gumifalban ül összetört Ferrarijában, és csak szitkozódik. Jól ismert jelenet a 2016-os Orosz Nagydíjról. A négyszeres világbajnoknak minden oka meg is volt dühösnek lenni, hiszen Danyiil Kvjat előbb az első kanyarban hajtott bele hátulról, majd nem sokkal később még egyszer nekiment, végleg kiütve őt a versenyből. Vettel az eset után még a Red Bull boxfalához is odasétált, és jelezte volt csapatfőnökének, Christian Hornernek, ideje elbeszélgetnie az őt már Kínában is felbosszantó orosszal.
 
Kvjat számára nem túl szép emlék az egy évvel ezelőtti hazai futam – az volt az utolsó versenye a Red Bull színeiben. Helmut Marko szétszórtságára és görcsösségére hivatkozva állította fel és vezényelte vissza a Toro Rossóhoz, hogy helyet biztosítson legújabb kedvencének, Max Verstappennek.
 
Az ezt követő depressziós időszaknak viszont már vége, és ezt az is jelzi, hogy Kvjat a szocsi visszatérés előtt már viccelődni is tudott az egy évvel ezelőtt történteken. „Amikor Oroszországra gondolok, elsőként Sebastian jut az eszembe. Szívesen torpedózom meg Sebastiant, ez az hobbim!” – mondta komolytalanul. „Na jó, mindenki tudja, hogy csak viccelek. Komolyra fordítva a szót: az első kanyarban talán az első, ami eszembe jut, az a fékezés…”
 
Kvjat a tavaly történtek után hosszasan emésztette magát, és ez a teljesítményére is alaposan rányomta bélyegét. Akkor F1-es jövőjét is bizonytalannak érezte, az előrelépés lehetősége pedig a „lefokozás” után nem tűnt reálisnak. Mára azonban ezen is túl van, teljes értékű felkészülést végzett a télen, visszaszokott a Toro Rossóba, és még az önbizalmát is visszanyerte. „Jobban készen állok, mint valaha! Egyszerűen csak végzem a dolgomat, és mindig a Q3-ba jutok, vagy legalábbis közel kerülök hozzá. A tempóm következetes, és nincsenek már olyan megmagyarázhatatlan megingások, mint a korábbi években” – állapította meg.
 
Sőt, szerinte még sosem volt olyan jó formában az F1-ben, mint jelenleg. „Azt gondolom, ez így van. Mindennek össze kell jönnie ahhoz, hogy jó eredményeket érjek el. Türelmesnek kell lennem.”
 
Elmondása szerint a jobb hangulata és nagyobb magabiztossága azonban nemcsak annak köszönhető, hogy átgondolta a korábban történteket, úgy érzi az idei szabályváltozások is pozitívan hatottak rá. „2014 és 2016 között elég frusztráló volt. Csak utas voltál az autóban” – utalt a sokak által bírált spórolós vezetésre.
 
Az orosznak emellett az is segítségére van, hogy a Toro Rosso ütőképesebb, mint tavaly az egyéves Ferrari-motorokkal volt, ráadásul van egy nagyon erős csapattársa, Carlos Sainz, aki mellett nem sokat rágódhat a múlton. „Hasonló beállításokkal versenyzünk, és nagyjából ugyanolyan gyorsak vagyunk. Csak a kanyar bejáratánál és a fékezésnél vannak különbségek közöttünk. Megvannak a hullámhegyeink és hullámvölgyeink, de így érdekesebb, mintha mindig csak egymásra vigyorognánk” – állapította meg.
 
Ami a hétvégét illeti, Kvjat Szocsiban nem a 2016-os, inkább a 2015-ös formáját hozná. Akkor a Toro Rossóval az 5. hellyel örvendeztette meg hazai közönségét. „Oroszországban a Forma–1 nagy növekedésnek indult 2014 óta. Az ország számára a legnagyobb előrelépést az jelentette, hogy lett saját versenye. Ez mindig egy különleges hétvége számomra, hiszen a hazai futamomról van szó. Nagyon jó időmérőket futottam itt, de sosem sikerült tökéletes versenyt összeraknom. Idén ez lesz a cél. Nagyon klassz itt versenyezni, mindig érzem az orosz szurkolók buzdítását, és szeretném a legtöbbet kihozni ebből, hogy egy jó eredménnyel háláljam meg nekik. Ezúttal szeretnék végre szombaton és vasárnap is jól teljesíteni” – tekintett előre a tavalyi 15. helyezett.
 
/m4sport/
2017.04.25. 17:10, Andi

Sebastian Vettel titkos élete – egy másfajta interjú…

Ismét megújította rendhagyó interjúsorozatát a Forma–1 hivatalos honlapja. Első alanyuk a bajnokságot vezető Sebastian Vettel volt, aki többek között elárulta, mely film ríkatta meg őt utoljára, megnevezte legkínosabb hibáját, elárulta, mikor volt legutóbb igazán dühös (nem Mexikóban!), és még egy elgondolkodtató tanáccsal is ellátott minket!
Ismét megújította rendhagyó interjúsorozatát a Forma–1 hivatalos honlapja. Első alanyuk a bajnokságot vezető Sebastian Vettel volt, aki többek között elárulta, mely film ríkatta meg őt utoljára, megnevezte legkínosabb hibáját, elárulta, mikor volt legutóbb igazán dühös (nem Mexikóban!), és még egy elgondolkodtató tanáccsal is ellátott minket!
 
Eltekintve a Forma–1-től, mi az, ami igazán megbizserget?
 
Sebastian Vettel: A sebesség úgy általában.
 
Mely filmen sírtál utoljára?
 
Vettel: Az Oroszlánon.
 
Mitől félsz?
 
Vettel: A gumikopástól! (nevet)
 
Melyik könyvet olvastad legutóbb?
 
Vettel: Nem olvasok túl sokat…
 
Mit mondtak rólad a tanáraid az iskolai értékelésben?
 
Vettel: Ahogy mondtam: nem olvasok túl sokat!
 
Van bűnös szenvedélyed?
 
Vettel: A csokoládé.
 
Gyűjtesz bármit is?
 
Vettel: Nem. Ezt a lehetőséget megtartom későbbre.
 
Mi hiányzik legjobban az otthonból, amikor úton vagy?
 
Vettel: Az otthon, minden, ami hozzá tartozik: az ágyam, a párnám…
 
Mi volt a legrosszabb vásárod?
 
Vettel: Az biztos, hogy valami elektronikai kütyü, talán egy telefontöltő – valami haszontalan dolog.
Milyen egy ideális versenymentes vasárnapod?
 
Vettel: Otthon vagyok, sokáig alszom, sok időt töltök a családdal és a barátokkal.
 
Mi volt a legkínosabb hibád, amit valaha elkövettél?
 
Vettel: 2007, Fudzsi. (az újonc Vettel a biztonsági autós fázisban belehajtott Mark Webberbe, mindketten ígéretes pozícióból estek ki.)
 
Mikor voltál legutóbb igazán dühös?
 
Vettel: Amikor a német futballcsapat vesztett Franciaország ellen az Európa-bajnokság elődöntőjében tavaly.
 
Melyik szuperképességet választanád: repülési képesség vagy láthatatlanná válás?
 
Vettel: A repülés. Megkönnyítené az életem! (nevet)
 
Mit énekelsz a zuhany alatt?
 
Vettel: Nem éneklek…
 
Hiszel a szerelemben első látásra?
 
Vettel: Már nem, szerelmes vagyok.
 
Mi a legrosszabb abban, hogy híres vagy?
 
Vettel: Híresnek lenni! (nevet)
 
Az F1-en kívül mi tölt el a legnagyobb megelégedéssel?
 
Vettel: Ha lazíthatok, és a családommal, a barátaimmal tölthetem a szabadidőmet.
 
Mi szerepel a bakancslistádon?
 
Vettel: Utazás, több idővel.
 
Három embert hívhatsz meg vacsorázni, élőt vagy halottat is. Kik lennének azok?
 
Vettel: Enzo Ferrari, Audrey Hepburn és Albert Einstein. Érdekes beszélgetés alakulna ki!
 Mi volt a legjobb abban, hogy gyerek voltál?
 
Vettel: Nem ismerni az aggodalmat.
 
Mit kellene minden embernek legalább egyszer kipróbálnia az életében?
 
Vettel: Eltölteni pár hónapot offline.
 
/m4sport/
2017.04.24. 16:55, Andi

Sebastian Vettel titkos élete – egy másfajta interjú…

Ismét megújította rendhagyó interjúsorozatát a Forma–1 hivatalos honlapja. Első alanyuk a bajnokságot vezető Sebastian Vettel volt, aki többek között elárulta, mely film ríkatta meg őt utoljára, megnevezte legkínosabb hibáját, elárulta, mikor volt legutóbb igazán dühös (nem Mexikóban!), és még egy elgondolkodtató tanáccsal is ellátott minket!
Ismét megújította rendhagyó interjúsorozatát a Forma–1 hivatalos honlapja. Első alanyuk a bajnokságot vezető Sebastian Vettel volt, aki többek között elárulta, mely film ríkatta meg őt utoljára, megnevezte legkínosabb hibáját, elárulta, mikor volt legutóbb igazán dühös (nem Mexikóban!), és még egy elgondolkodtató tanáccsal is ellátott minket!
 
Eltekintve a Forma–1-től, mi az, ami igazán megbizserget?
 
Sebastian Vettel: A sebesség úgy általában.
 
Mely filmen sírtál utoljára?
 
Vettel: Az Oroszlánon.
 
Mitől félsz?
 
Vettel: A gumikopástól! (nevet)
 
Melyik könyvet olvastad legutóbb?
 
Vettel: Nem olvasok túl sokat…
 
Mit mondtak rólad a tanáraid az iskolai értékelésben?
 
Vettel: Ahogy mondtam: nem olvasok túl sokat!
 
Van bűnös szenvedélyed?
 
Vettel: A csokoládé.
 
Gyűjtesz bármit is?
 
Vettel: Nem. Ezt a lehetőséget megtartom későbbre.
 
Mi hiányzik legjobban az otthonból, amikor úton vagy?
 
Vettel: Az otthon, minden, ami hozzá tartozik: az ágyam, a párnám…
 
Mi volt a legrosszabb vásárod?
 
Vettel: Az biztos, hogy valami elektronikai kütyü, talán egy telefontöltő – valami haszontalan dolog.
Milyen egy ideális versenymentes vasárnapod?
 
Vettel: Otthon vagyok, sokáig alszom, sok időt töltök a családdal és a barátokkal.
 
Mi volt a legkínosabb hibád, amit valaha elkövettél?
 
Vettel: 2007, Fudzsi. (az újonc Vettel a biztonsági autós fázisban belehajtott Mark Webberbe, mindketten ígéretes pozícióból estek ki.)
 
Mikor voltál legutóbb igazán dühös?
 
Vettel: Amikor a német futballcsapat vesztett Franciaország ellen az Európa-bajnokság elődöntőjében tavaly.
 
Melyik szuperképességet választanád: repülési képesség vagy láthatatlanná válás?
 
Vettel: A repülés. Megkönnyítené az életem! (nevet)
 
Mit énekelsz a zuhany alatt?
 
Vettel: Nem éneklek…
 
Hiszel a szerelemben első látásra?
 
Vettel: Már nem, szerelmes vagyok.
 
Mi a legrosszabb abban, hogy híres vagy?
 
Vettel: Híresnek lenni! (nevet)
 
Az F1-en kívül mi tölt el a legnagyobb megelégedéssel?
 
Vettel: Ha lazíthatok, és a családommal, a barátaimmal tölthetem a szabadidőmet.
 
Mi szerepel a bakancslistádon?
 
Vettel: Utazás, több idővel.
 
Három embert hívhatsz meg vacsorázni, élőt vagy halottat is. Kik lennének azok?
 
Vettel: Enzo Ferrari, Audrey Hepburn és Albert Einstein. Érdekes beszélgetés alakulna ki!
 Mi volt a legjobb abban, hogy gyerek voltál?
 
Vettel: Nem ismerni az aggodalmat.
 
Mit kellene minden embernek legalább egyszer kipróbálnia az életében?
 
Vettel: Eltölteni pár hónapot offline.
 
/m4sport/
2017.04.24. 16:55, Andi

Vettel a gumimágus – lesz-e ellenszere a Mercedesnek?

Sokat javult a gumihelyzet az előző évekhez képest, ám az új Pirellikkel mégis nehezebb boldogulni. Ez az erőviszonyok és a bajnoki küzdelem szempontjából is meghatározónak bizonyult eddig. A Ferrari mindenkit felülmúlt – vajon Sebastian Vettelnek köszönhetően?
 
A Pirelli annak érdekében is változtatott az abroncsain 2017-re, hogy ne vádolják többet azzal, túlságosan meghatározzák a versenyek képét. Sok panasz érkezett az elmúlt pár szezonban a versenyzők és csapatok részéről annak kapcsán, hogy a könnyen túlmelegedő, nehezen munkára bírható gumik ellehetetlenítik a többi autó követését, spórolásra kényszerítik a résztvevőket, és ezáltal mesterkélt módon generálnak taktikai, tempókülönbségeket vagy éppen előzéseket.
 
Az olasz gumicég 2017-re kevésbé érzékeny gumikkal állt elő. Törekvésével a jelek szerint részben célt ért: Bahreinben is bebizonyosodott, a jelenlegi keverékek alkalmasak arra, hogy egy versenyző hosszú körökön keresztül autózzon ellenfele szélárnyékában anélkül, hogy teljesen tönkretenné ezzel abroncsait.
 
 
A Mercedes és a Red Bull a két véglet – a Ferrari középen
 
Mégsem állítható, hogy a Pirellik ne lennének továbbra is meghatározóak a hétvégék és az erőviszonyok alakulása szempontjából. Sőt, az első három nagydíj azt mutatja, nagyon is meghatározóak!
 
A Mercedesnél már Melbourne-ben elismerték, nem igazán értik még az új papucsokat, és bár azt gondolták, akkori vereségük után megtanulták a leckét, Bahreinben kiderült: egyáltalán nem. A Ferrarival szemben elszenvedett újabb vereségük egyik fő okát éppen az ellenfelükénél rosszabb gumikezelésük jelentette. A szuperlágy gumival olyannyira nem boldogultak, hogy Lewis Hamilton annak ellenére a lágyat kapta utolsó etapjára is, hogy nagy felzárkózás várt rá, melyben a gyorsabb szuperlágyak elméletben nagyobb segítségére lehettek volna. Csakhogy a Mercedes félt a piros abroncsoktól, mivel Valtteri Bottas is csak szenvedett rajtuk első két etapján.
 
A gondot ezúttal a hátsó gumik túlmelegedése jelentette, melyről mérnökeik azt gondolták, nem okozhat problémát. „A Ferrari másképpen bírja munkára a gumikat. Mi azt hittük, Melbourne után megértettünk mindent. Az aszfalt hőmérséklete nem volt olyan elképesztően magas a bahreini versenyen. Biztonságban éreztük magunkat. A valóság mégis másképp festett. Vettel egyszerűen jobb volt a szuperlágy gumikon” – ismerte el a Mercedes egyik mérnöke az Auto Motor und Sportnak.
A német szaklap elemzésében érdekes megállapítást tett. Az eddigi versenyek alapján a csapatokat három kategóriába lehet sorolni. A Mercedes és a Renault gyorsan munkára bírja a gumikat egy körön, de a versenytávon rendre meggyűlik a bajuk a túlmelegedéssel. Előbbi gárdának a legpuhább keverékek szoktak gondot okozni, a franciák helyzete ennél is rosszabb.
 
A másik végletet a Red Bull, a Force India és a Sauber képviseli. Mindhármuk autója nehezen melegíti fel az abroncsokat, de a nehéz autó és a nagyobb meleg segítségükre van, s versenytávon kíméletesebbek is a Pirellikkel. Daniel Ricciardo Bahreinben rövid idő alatt vesztett sok pozíciót a biztonsági autó távozása után, csak mert a lágy keveréke rendkívül lehűlt a visszafogott tempó mellett, és körökbe telt neki fölmelegíteni azt. Csapata ezzel szemben a megelőző két versenyen azt is megengedhette magának (valójában nem is igazán választás kérdése volt…), hogy a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest eggyel puhább keveréket használjon, náluk azok is kibírták a meghatározott távot.
 
A két csoport között a legjobb gumikezelők találhatók: a Haas, a Toro Rosso, a Williams – de mindenekelőtt a Ferrari. Ők viszonylag stabil teljesítményre képesek az időmérőn és a versenyen egyaránt. „Nincsenek gumigondjaink, mindegy, mennyire meleg vagy hűvös van, vagy hogy milyen gumitípust használunk” – állapította meg Felipe Massa. Egy kilengése ennek ellenére azért volt a Williamsnek: Kínában a hűvös időben egyszerűen képtelenek voltak munkára bírni a közepes keveréket. „Ott hibát követtünk el a gumiválasztással. A kemény gumik nagyon lehűltek a biztonsági autó mögött, és Sanghajban egyszerűen túl hideg volt” – magyarázta. De azt is hozzátette még: „A közepes gumikkal nem lehet mit kezdeni. Arra csak a Ferrari képes.” 
 
Tény, a Scuderia idén valamit nagyon eltalált a gumikezelés terén. Már a téli teszteken látszott, nekik teljesen mindegy, milyen típust használnak, bármelyikből kihozzák a maximumot. Az is látható volt, hogy miközben a hosszú etapokon még a Mercedes is sokat bizonytalankodik a kanyarokban, ők minden körülmények között stabilak. A gumik viselkedése szempontjából ez fontos: Lewis Hamiltonék a sok csúszkálással csak tovább melegítik az amúgy is túlhevült gumikat, és ezzel olyan spirálba kerülnek, melyből csak egy korábbi kiállás vagy egy eltérő gumiválasztás jelentheti a kiutat.
 
Mindkettő támadási felületet kínál a Ferrari számára.
 
 
A versenyzőkön is múlik
 
Különbségek a gumihasználat terén azonban nemcsak a csapatok, a versenyzők között is vannak. Bahreinben a Mercedesnél ez is élesen kirajzolódott. Valtteri Bottas hiába szerezte meg a pole-t, vasárnap képtelen volt lépést tartani Lewis Hamiltonnal – a gumik miatt.
 
Az első etapját ugyan a kerékmelegítős probléma miatti túl magas guminyomás tette tönkre, mérnökei szerint nem ez volt a döntő számára. És ezt az is bizonyítja, hogy a folytatásban sem ment neki sokkal jobban a gumikezelés. „Valtteri első etapos problémája elég egyértelmű volt” – nyilatkozta Toto Wolff, hozzátéve, hogy gumigondjai ettől függetlenül a többi etap során is voltak. „Valtteri autóján egyszerűen képtelenek voltunk működésre bírni őket. Volt, hogy nagyon gyors volt, máskor nem volt meg a tempója. Még ki kell elemeznünk, miért. A beállítások terén nem volt nagy különbség. Vélhetően inkább arról van szó, ahogyan elérik a gumik működési tartományát, és ahogyan benne tartják azokat.”
 
Bár a Pirelli előzetesen azt ígérte, ez idén könnyebb lesz, mára kiderült, valójában nehezebbé vált. A Mercedes mérnökei szerint a jelenlegi papucsok működési tartománya nagyjából 20 Celsius-fokkal szűkebb, mint 2016-ban volt, és ez többek közt nekik, de a Red Bullnak is túlságosan szűk ahhoz, hogy egyenletes teljesítményt tudjanak nyújtani. „Ha egyszer túl gyors vagy túl lassú vagy velük, már el is felejtheted a jó kört” – mondta a gumimelegítés nehézségéről Romain Grojsean.
 
Az ő csapata már kitalált egy módszert a probléma időmérős megoldására: a Haas rendszerint üresjáratokban, tiszta pályára küldi ki versenyzőit a megfelelő bemelegítő kör érdekében. „Bahreinben tökéletes bemelegítő kört futhattam, se előre, se a visszapillantóba nem kellett néznem. És amikor nekivágtam a gyorskörömnek, a gumik tökéletes tartományban voltak. Ez több időnyereséget jelent, mint amennyit elvesztek a korábbi kimenetellel” – magyarázta.
Vettel jelenti a Ferrari legnagyobb előnyét?
 
A gumimelegítés folyamatát persze számos tényező befolyásolja: a hőmérséklet, a kanyartípusok és a gumikra ható terhelés, a gumitípusok és az egyes autók által elért leszorítóerő is. A tervezési filozófiák és vezetési stílusok közötti különbségekkel együtt az egyenlet átláthatatlanul sok ismeretlenessé válik.
 
A folyamatos alkalmazkodás pedig létfontosságúvá. És ez az a tulajdonság, ami a Ferrarit jelenleg kiemeli a mezőnyből – még a Mercedeshez viszonyítva is. És ami annyira kiegyensúlyozottá, magabiztossá teszi őket.
 
Korábbi versenyzőjük, Stefan Johansson úgy véli, ez nem csak tervezőiket dicséri, hanem Sebastian Vettelt is. A svéd úgy látja, a négyszeres bajnok kulcsszerepet játszik feljavulásukban. „A Ferrari tempója nem derült égből villámcsapásként jött, gyorsak voltak a teszteken, és aztán egyből gyorsak voltak Melbourne-ben is. Jelenleg úgy fest, az övék a legjobb gumikezelés a mezőnyben – legalábbis Vettellel” – állapította meg blogján.
 
Majd azt is kifejtette, miben látja Vettel titkát. „Egy tavalyi megjegyzésemre utalnék vissza, amikor azt mondtam, lefogadom, hogy a Ferrari előnyt fog kovácsolni abból, hogy Vettel hajlandó volt meghatározó szerepet vállalni a Pirellivel folytatott tesztekből, melyek az idei gumikat készítették elő. Ő volt az egyetlen, aki nem sajnálta az idejét erre. Akkoriban azt mondtam, lefogadom, hogy ez előny lesz számára, és most úgy tűnik, az is.”Johansson arra utalt ezzel, hogy Vettel a múlt évben minden versenyzőtársánál több kört teljesített a Pirellivel, miközben a Mercedes és a Red Bull két versenyzője nem is igen folyt bele a munkába, csak egy-egy tesztnapon ültek autóba – Lewis Hamilton akkor is csak pár kört ment, mivel időpazarlásnak érezte a gyakorlást.
 
A volt versenyző szerint nem volt az: Vettel szerinte bizonyos fokig irányt is mutatott a fejlesztésekben, és most ebből profitál. „Nem is értem, más versenyzők miért nem akarták ezt. Ha van egyszerű módja az előnyszerzésnek, az biztosan a gumik megértése, és még jobb, hogy ilyenkor hathatsz arra, milyen abroncsokat gyártsanak. Ezért volt olyan sikeres Michael Schumacher is. Egész napokat töltött körözéssel Fioranóban, amikor a Ferrari a Bridgestone-gumikat használta, és végül az eredmény egy teljesen a vezetési stílusára szabott gumi lett. Mindenki más nehezen tudta munkára bírni őket, neki viszont tökéletesek voltak” – hívta föl a figyelmet.
 
„Minden gumigyártó más filozófia szerint építi fel a gumikat a különböző sorozatokban, és ha erre a filozófiára lehet ráhatásod, ha tanulhatsz apró trükköket az általuk gyártott gumik használatáról, az nagy előny lehet. Ezzel magabiztosságra teszel szert, mellyel mindig támadhatsz a kanyar minden pontján, és ennek megfelelően állíthatod be az autódat is. Talán csak kis különbséget jelent, de lehet, hogy pont ez kell ahhoz, hogy nyerni tudj. Ez jó Vettel számára, és nagy kár, hogy senki más nem kötelezte el magát így a tesztek iránt.”
 
Magabiztosságból Vettel és a Ferrari sem szenved hiányt idén – agresszív taktikáik is erre épültek, és ennélfogva győzelmeiknek is ez jelentette az alapját.
 
És ezt már a Mercedes is érzi. A bajnoki címvédők a bahreini kétnapos tesztet újabb vereségük után teljes egészében a gumik megértésének szentelték. Ideális körülményeket biztosított nekik erre a sivatagi hőség, mely komoly próbának tette ki a Pirelliket. Hamilton és Bottas szorgosan rótta is a köröket. Általában 6-8 körös etapokat futva próbálták felmérni, milyen apróságok milyen módon hatnak a gumik viselkedésére, s oldhatják meg eddigi gondjaikat.
 
Kulcskérdés ez most számukra, munkájuk sikere pedig bajnokságuk alakulását is meghatározhatja.
 
/m4sport/
2017.04.22. 19:52, Andi

Berger merész ötlete Vettellel – Alonso után szabadon

Szívesen látná a Német Túraautó-bajnokságban Sebastian Vettelt a sorozat új vezére, Gerhard Berger.
 
Fernando Alonso indianapolisi szereplése miatt a bahreini hétvégén központi témát jelentett a Forma–1-es versenyzők más sorozatokban való esetleges kalandozása. Sergio Pérez irigykedett spanyol kollégájára, Lewis Hamilton elárulta, ő inkább a NASCAR-ban próbálná ki magát, amire egyszer tett is kísérletet, ám a Mercedes végül útját állta, míg Kevin Magnussen arról beszélt, egyszer szívesen versenyezne apja, Jan csapattársaként Le Mans-ban.
 
Sebastian Vettel egyelőre kiválóan érzi magát a Forma–1-ben, ám a DTM élére nemrég kinevezett Gerhard Berger szerint ez még nem lenne akadálya annak, hogy az „ő” sorozatában is próbára tegye képességeit. „Biztosra veszem, hogy Vettel szívesen versenyezne emellett a DTM-ben, ha tehetné. A mai versenyzőknek több idejük van, mint nekünk volt annak idején. Alig van már teszt” – nyilatkozta Szahírban az Auto Motor und Sportnak.
Arról is beszélt, hogy izgalmas lépésnek találja Alonso amerikai szereplését, és szerinte újra meg kéne honosítani, hogy egy versenyző több sorozatban is szerepelhessen. „Ez a régi szép időkbe repít vissza. Végre ki kellene törnünk ezekből a formaságokból! Én 1985-ben Adelaide-ben az Arrows csapatával versenyeztem a Forma–1-ben, és emellett Bob Jane-nél a nemzeti túraautó-bajnokságban is. Akkoriban az ilyesmire még volt lehetőség, és mindannyian nagyon élveztük” – nosztalgiázott.
 
/m4sport/
2017.04.21. 19:49, Andi

Ferrarit gyengítő körülmény? – Vettel reagált

Az olasz gárda csak melegben versenyképes?
 
Sok szakértő szerint a Ferrari előny akkor lép életbe, amikor komoly hőségben versengnek az ellenfelekkel. A feltételezés már csak azért is helyénvalónak tűnik, hogy az olasz gárda mindkét idei győzelmét meleg időben szerezte, a hűvösebb kínai időjárás során viszont vereséget szenvedtek.
 
A La Gazzeta dello Sport hasábjain megjelent interjújában a csapat német versenyzője, Sebastian Vettel azonban elutasította a teóriát, mondván a hőmérséklet nem játszott komoly szerepet az idei két sikereiben. Valamint azt is, hogy a hűvösebb oroszországi időjárásban emiatt hátrányban lennének az ellenfelekkel szemben.
 
„Nem gondolom, hogy Szocsiban problémánk volna csak azért, mert ott hűvösebb van, mint Bahreinben volt” – jelentette ki Vettel.
 
„Kínában hűvös volt, és mi versenyképesek voltunk” – tette hozzá a négyszeres világbajnok, aki ezzel együtt leginkább nem a győzelmi esélyekről beszélt, hanem arról, hogy mi lesz a feladatuk: „Továbbra is nyomást kell gyakorolnunk az ellenfeleinkre, elsősorban Lewis Hamiltonra. A Ferrari taktikája eddig tökéletes volt, de továbbra is koncentráltnak kell maradnunk” – tette hozzá Vettel.
 
Az Orosz Nagydíj a hónap utolsó hétvégéjén következik, melyet egyébként közvetlenül a hazai „Nagy Futam” követ majd május elsején, hétfőn.
 
/m4sport/
2017.04.21. 19:48, Andi

„Minden idők legjobb Vetteljét látjuk”

Gerhard Berger számára eddig a Ferrari jelenti a szezon nagy meglepetését. Olyannyira, hogy most már a szerinte élete formájában lévő Sebastian Vettelre fogadna.
 
Az első három futam a Mercedes és a Ferrari különversenyéről, azon belül is Lewis Hamilton és Sebastian Vettel párharcáról szólt. Jelenleg a német áll jobban, 7 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot, miután Melbourne-t követően Szahírban is nyerni tudott.
 
Korábbi Toro Rossó-s csapatfőnöke, Gerhard Berger nem hitte volna, hogy a Scuderia ilyen gyorsan kimászik a tavalyi gödörből. „Minden fogadást elvesztettem volna, mert nem gondoltam volna, hogy a Ferrari valóban le tudja győzni a Mercedest” – ismerte el a Sport Bildnek.
 
Szerinte a föltámadásban kulcsszerepe van Sebastian Vettel föltámadásának is. „Most minden idők legjobb Vetteljét látjuk! Úgy tűnik számomra, mintha Seb egy sikerfilm forgatókönyvét kapta volna meg, melyben ráadásul övé a főszerep” – jelentette ki, hozzátéve: „A Vettel-faktor lehet a döntő idén.”
 
Vettel múlt évhez képest javuló formáját fölfedezője, Helmut Marko is feltűnőnek találja. „Sebastian egységet alkot az autójával. Folyamatosan a határon autózik, de a legkisebb hibának sem enged teret, és mindig tudja, mit kell tennie. Egyszerűen élvezi a versenyzést. És ilyen állapotában nagyon nehéz legyőzni. Főleg úgy, ha a Mercedes hibázgat” – állapította meg.
 
A német lap egy magát megnevezni nem kívánó kollégát is idéz, aki szintén úgy véli, Vettel odafigyelésével és alaposságával kerekedhet Hamilton fölébe. „Hamilton nem elég harapós. Csakis akkor hagyatkozhatsz pusztán a tehetségedre, ha egy olyan autót kapsz, amely egy másodperccel gyorsabb mindenkinél. Három tized előny körönként már nem elég ahhoz, hogy csak úgy legyőzd Vettelt” – mondta a titokzatos versenyző.
 
Hamiltont persze azért aligha kell félteni. A Nico Rosbergtől tavaly elszenvedett veresége után buzog benne a bizonyítási vágy, és arról is többször beszélt már idén, hogy a Vettellel való versengés belőle is a legjobbat hozza ki.
 
Jean Alesi úgy véli, nem is annyira a két versenyző, sokkal inkább a két csapat helyzetének különbsége lehet meghatározó: a Scuderia 10 éve nem nyert bajnokságot, a Mercedes az elmúlt évek dominanciája során viszont attól is elszokott, hogy bárki nehéz helyzetbe hozza. „A Ferrari előnye egyértelmű: ők éhesebbek. A Mercedes valahogy jóllakottnak tűnik, és most hirtelen azt észleli, hogy nem olyan könnyű nyerni, és taktikai hibákat vét” – állapította meg, utalva arra, hogy Ausztráliában és Bahreinben egyaránt kizökkentették őket az olaszok bátor és céltudatos stratégiájukkal.
 
/m4sport/
2017.04.20. 19:46, Andi

Elsötétült a garázs – Vettelt áramszünet is hátráltatta

Áramkimaradás és gondok a motor körül – nem ment simán Sebastian Vettel bahreini tesztje. Pedig még a focimeccsekről is lemondott miatta…
 
A hétvégén aratott győzelme után akár jól megérdemelt pihenőre is elvonulhatott volna, de ő már a dobogón jelezte, alig várja, hogy tesztelhessen, mert az SF70H-ban minden megtett kör igazi élmény számára. Sebastian Vettel rendhagyó tesztprogramot teljesített az elmúlt két napban Bahreinben. Miközben társainak be kellett érniük egy vagy egy fél nappal, ő kedden és szerdán is volán mögé ült – köszönhetően a Pirelli gumitesztjének.
 
Az első napon összesen 128 kört futott, s helyi idő szerint 19:45-ig rótta a köröket. Bár a Pirelli így is a tervezetnél valamivel korábban fejezte be a munkát, Vettel a Bajnokok Ligája csúcsrangadójáról, a Real Madrid–Bayern München találkozóról így is lemaradt. „Korán mentem aludni, mert másnap ismét tesztelnem kellett” – nyilatkozta Vettel az Auto Motor und Sportnak. Persze nem volt ez nagy lemondás a részéről: aki ismeri őt, tudja, igazi Frankfurt-fanatikus, és kicsit sem kedveli Németország legjobb klubcsapatát…
 
Vettel szerdán már a Ferrari fejlesztési programját folytatta, melyet az olaszok Antonio Giovinazzival kezdtek meg előző nap. A munka azonban nem úgy haladt, ahogyan azt tervezték. A vörös autó a reggeli 8 kör után jó három és fél órára eltűnt a garázsban. A szerelők átalakították, ám a munkálatok során olajszivárgásra bukkantak, ezért a teljes hajtóegységet ki kellett szerelniük, majd ellenőrizték a rendszereket.
 
Délután még furcsább nehézség hátráltatta őket: áramszünet a garázsban! Úgy tudni, a bajt az okozta, hogy egyszerre túl sok kerékmelegítő üzemelt… „És ezzel máris elment újabb két óránk” – kommentálta Vettel. „Nem volt ideális a napunk. Sok időt vesztettünk. Az autóval kapcsolatos problémát meg tudtuk oldani, de aztán az egész garázs elsötétült. És két óránk elment, mire visszatérhettünk. De legalább ki tudtunk próbálni pár dolgot. Antonio az előző napon szerencsére sok mindent elintézett, mi pedig megerősítettük az akkori eredményeit. Jobb lett volna több kört futni.”
 
Vettel végül 62 körig jutott, a legjobb ideje 1:31,574 volt, amivel az összesített tabella harmadik helyére került a két Mercedes-versenyző mögé. Háromtizedes hátrányát árnyalja, hogy míg Valtteri Bottas a szuperlágy keveréken futotta a legjobb körét, ő a lágyon. Elmondása szerint ennek azonban túl sok jelentősége nincs. „A Mercedes egész nap körözött, és fogalmam sincs, mit csináltak, nem is követtük figyelemmel. Magunkkal elégedettek voltunk. Az autónak a versenyhétvége után ismét remek volt az egyensúlya.”
 
A négyszeres világbajnok kiemelte, a nem éppen zökkenőmentes tesztjüket így is hasznosnak érezte a bajnokság szempontjából. „Teljesen új autónk van, újak a gumik. Itt minden egyes megtett kör számít” – jelentette ki.
 
Ami a következő hétvégét illeti, hozzátette, Bahreinben talán segített nekik a nagy forróság, ettől még arra számít, hogy Szocsiban is versenyképesek lesznek. „Az időjárás más lesz, de Kínában is gyorsak voltunk, pedig ott is hűvösebb volt.”
 
Vettel szerda este végre pihenőre vonulhatott hosszú hete után, s egyből Svájc felé vette az irányt. Emiatt a Bajnokok Ligája szerdai napjából sem sokat láthatott… „Talán a reptéren belenézek. Számunkra ma van a fontosabb meccs” – utalt arra ferrarisként, hogy az olasz Juventus a Barcelonával játszott (nulla nullás döntetlent, s jutott tovább az elődöntőbe). A német Borussia Dortmundért végül hiába szorított…
 
!m4sport/
2017.04.20. 19:43, Andi

Bottasé a második tesztnap, délután feltámadt a Ferrari

A második – és egyben utolsó – bahreini tesztnapon is a Mercedes állt az eredménylista élére, Valtteri Bottas ráadásul Lewis Hamilton tegnapi legjobbját is túlszárnyalta. Délelőtt problémákkal küzdött, végül azonban beindult a Ferrari; ezúttal a McLaren is eredményes napot zárt!
 
A múlt vasárnapi versenyen „szenvedő” Bottas már a leintés után kiemelte, fontos lesz neki a bahreini teszt, hiszen egyelőre nem talált magyarázatot tempóvesztésére. A gyakorlás csapata számára is hasonlóan jókor jött, a Mercedes ugyanis jobban meg szeretné érteni a gumik viselkedését, az utóbbi időben ugyanis voltak gondjaik ezen a téren – főleg a hosszú etapokon.
 
Nem meglepő tehát, hogy a teljes vezérkar (az istálló legfontosabb tagjai) Bahreinben maradt, és mindkét aktív pilótának autóba kellett ülnie a gyakorláson. A ma pályára guruló Bottas meglehetősen intenzív programot teljesített, annak ellenére, hogy délelőtt még a piros zászló is előkerült miatta.
 
Autója akkor egy mechanikai probléma miatt állt le, később azonban megbízhatóan üzemelt: olyannyira, hogy a finn összesen 143 kört teljesített! Érdekes, hogy a legjobb időeredményét – ami nemcsak a mai nap, hanem a tesztsorozat etalonja is lett – az utolsó órában érte el, amikor a pálya és a levegő hőmérséklete is lehűlt.
 
A második helyre Sebastian Vettel állt, akinek a tervezettnél jóval rövidebbre sikerült a tesztnapja, hiszen délelőtt csak 8 kört teljesíthetett, miután a Ferrari felfedezett egy hidraulikus problémát az egyik beállítás megváltoztatásakor. Később ismét időt veszített, a Ferrarinak ugyanis gondjai voltak a telemetriai adatokkal, ennek orvosolásáig pedig a futamgyőztesnek a garázsban kellett maradnia.
 
A délutáni szakaszban aztán sikerült visszatérnie a pályára, legjobb időeredményével pedig a lista második helyére ugrott, miközben 64 megtett körrel „mentette a menthetőt”.
 
Őt Carlos Sainz követte, aki csak délután ült autóba (a Toro Rosso úgy döntött, felosztja a szerdai tesztet két aktív pilótája között), negyedikként pedig Stoffel Vandoorne-t rangsorolták. A fiatal belga az utolsó percekben futotta meg legjobbját, ami csak nyolc tizeddel maradt el Bottas eredményétől, és ami ennél is biztatóbb a McLaren számára, Vandoorne ma összesen 81 kört teljesített.
 
Pedig a McLaren nem hajtott végre komolyabb változtatásokat kedd óta, amikor Oliver Turvey mindössze 17 körig jutott. A hétvégét beárnyékoló MGU-H problémák azonban ma nem ismétlődtek meg. Nem meglepő tehát, hogy Éric Boullier az idei legjobb tesztnapként jellemezte a mait.
 
Az ötödikként végző Kevin Magnussen folytatta a fékek tesztelését, miközben a Force India, a Renault és a Williams versenyzőit is lehagyta.
 
Ami az amerikai istálló riválisait illeti: a Force India két aktív versenyzőjével próbálkozott, az eredménylistára pillantva pedig megfigyelhető, hogy míg Esteban Ocon néhány gyorsabb kört is teljesített, addig Sergio Pérez inkább a hosszabb etapokra figyelt. A Williamsnél a fejlesztőpilóta, Gary Paffet kapott lehetőséget (és futott összesen 126 kört), a Renault-nál pedig Szergej Szirotkin, aki idén először vihette pályára a francia gyár versenygépét.
 
A második bahreini tesztnap végeredménye:
 
1  Valtteri Bottas Mercedes 1:31.280 143
2  Sebastian Vettel Ferrari 1:31.574 0.294 64
3  Carlos Sainz Toro Rosso 1:31.884 0.604 68
4  Stoffel Vandoorne McLaren 1:32.108 0.828 81
5  Kevin Magnussen Haas 1:32.120 0.840 88
6  Esteban Ocon Force India 1:32.142 0.862 85
7  Daniil Kvyat Toro Rosso 1:32.213 0.933 60
8  Gary Paffett Williams 1:32.253 0.973 61
9  Sergey Sirotkin Renault 1:32.287 1.007 126
10  Pierre Gasly Red Bull 1:32.568 1.288 65
11  Pascal Wehrlein Sauber 1:34.462 3.182 91
12  Sergio Perez Force India 1:35.015 3.735 70
 
/m4sport/
2017.04.19. 12:25, Andi

Vettel nem a csapatváltáshoz, hanem Schumacherhez közelíthet

Volt csapatfőnöke szerint Sebastian Vettel jelen helyzetében nem az a kérdés, marad-e a Ferrarinál, hanem az, eredményeket tekintve közelebb kerül-e Michael Schumacherhez.
 
Nagyot fordult a világ Sebastian Vettellel pár hónap leforgása alatt. Az előző szezon végén még arról találgattak, vajon biztosan kap-e új szerződést a Ferraritól kontraktusa 2017-es lejárta után, s látva a csapat formáját, egyáltalán akar-e majd maradni. Most, három futam elteltével a bajnoki tabella élén áll, és senki sem beszél a távozásának lehetőségéről. Sőt!
 
A Scuderia korábbi versenyzője, Gerhard Berger amondó, nincs is miről beszélni. „Ha a Ferrari teljesít, akkor nincs oka elhagyni őket” – jelentette ki az osztrák, aki saját két maranellói korszakából tudja, mennyire befolyásolják az eredmények a versenyzők helyzetét a Ferrarinál. „Természetesen ha ínséges időszakot élsz, ha nem nyersz versenyeket, óriási lesz ott rajtad a nyomás. Ilyenkor inkább menekülsz onnan. De ahogy most fest a helyzet, jó úton járnak. Sebastian sugárzik. Ezért el sem tudom képzelni, hogy bármi is megváltozzon.”
 
Persze volt időszak, amikor Fernando Alonso is azt hangoztatta, hogy a Ferrari lesz pályafutása utolsó csapata az F1-ben, de Berger szerint ahhoz, hogy Vettel kiszeressen jelenlegi csapatából, drámai fordulatnak kéne bekövetkeznie. „Jelenleg vezetik a bajnokságot, tehát szó sincs itt végről. És azzal is vigyáznia kell az embernek, hová megy.”
 
A volt versenyző úgy látja, Vettel esetében most nem a jövő, sokkal inkább az idén elérhető eredmények jelentik a kérdést. A német 44 győzelemmel állt jelenleg, s ha még hétszer diadalmaskodik, utoléri az örökranglistán Michael Schumacher és Lewis Hamilton mögött harmadik Alain Prostot. Ha pedig év végén ötödször is világbajnok lesz, Juan Manuel Fangio mellé emelkedik. „Sebastiant foglalkoztatják ezek a statisztikák, vágyik a sikerekre” – állapította meg a németet a Toro Rossónál csapatfőnökként alkalmazó Berger. „A bajnoki címek tekintetében szeretne közelebb kerülni a példaképéhez, Michael Schumacherhez. És úgy hiszem, most meg is van ehhez minden eszköze. A Ferrarinál jelenleg szuperboldog” – vélekedett.
 
/m4sport/
2017.04.19. 12:20, Andi

Hamilton volt a leggyorsabb, gondok a McLarennél

A Mercedes klasszisa, Lewis Hamilon volt a leggyorsabb a bahreini teszt első napján. A második helyre a 2017-es Ferrarit elsőször vezető Antonio Giovinazzi került, a harmadikra pedig Daniel Ricciardo. A legtöbb kört a Sauber futotta; a McLaren ismét problémákkal szembesült; Sebastian Vettel estig folytathatja a gyakorlást.
 
Nehézkesen indult az első tesztnap, a start után ugyanis szinte azonnal pirosra váltott a boxutcai lámpa, egy konténer ugyanis útban volt a box végén, így meg kellett várni, hogy a szerelők eltávolítsák azt. Ez 10 percet vett igénybe, az elveszített időt pedig a gyakorlás végén pótolták, vagyis ennyivel toldották meg az eredeti tervek szerint 17 órakor végződő tesztnapot.
 
A piros zászló később több alkalommal is előkerült, hiszen több pilótának is meggyűlt a baja a technika ördögével. Egyikük Lewis Hamilton volt, kinek Mercedesében az istálló jelentése szerint a kábelezéssel adódott probléma. A németek viszonylag hamar javították a hibát, versenyzőjük pedig a délelőtti és a délutáni szakaszban is megfutotta a leggyorsabb kört. Bár az eredmény hízelgő, a gárda ma nemcsak arra figyelt, Bahreinben ugyanis remek lehetőségük adódott a gumik tesztelésére.
 
Az abroncsok kezelésével ugyanis még mindig hadilábon állnak, a sivatagi pálya támasztotta extrém körülmények pedig pont ideálisak ennek a gyengeségnek a vizsgálatához. Hamilton ma felváltva teljesítette a rövid és a hosszú etapokat, látható tehát, hogy a csapat az időmérős és a versenykörülmények között is igyekezett megfigyelni a gumik viselkedését.
 
A második leggyorsabb kört a Ferrari tesztpilótája, Antonio Giovinazzi jegyezte, aki pályafutása során most először próbálhatta ki a vörösök versenygépét.
 
Ezzel az autóval ma nemcsak ő körözgetett, hanem Sebastian Vettel is, aki ezúttal a Pirellinek tesztelt, így csapata engedélyt kapott arra, hogy két versenygéppel képviseltesse magát. Mivel a német a gumigyártóval dolgozott (a 2018-as keverékeken) ő a riválisokkal ellentétben egy új alkatrészt sem vihetett pályára, viszont három órával tovább folytathatja a körözgetést, délelőtt ugyanis gondok adódtak a Ferrarival, így a Pirelli extra tesztidőt kapott (Bahreinben nem okozhat gondot a sötétedés, a pályát ugyanis tökéletesen ki lehet világítani).
 
A harmadik helyezés Daniel Ricciardóé, aki délelőtt elsősorban aerodinamikai munkát végzett, délután pedig a gumikra összpontosított. A napja azonban a tervezettnél rövidebbre sikerült, autójában ugyanis meghibásodott a Renault-erőforrás. Ezt holnapig ki is kell cserélni, hogy Max Verstappen már – az istálló reményei szerint – problémamentesen körözhessen.
 
Ma nemcsak neki gyűlt meg a baja a Renault-motorokkal, a Toro Rosso indonéz tesztpilótáját, Sean Gelaelt ugyanis délelőtt szintén műszaki hiba hátráltatta, sőt az autója egyszer a délutáni szakaszon is leállt. Ennek ellenére végül 78 kört teljesített és a nyolcadik helyen zárt.
 
Ricciardo mögé Romain Grosjean sorolt, aki ma a Carbone Industrie fékjeivel dolgozott. Elmondása szerint ezek megoldást jelenthetnek az eddigi fékproblémákra, ő tehát nem bánná, ha csapata szakítana az eddigi partnerrel, a Brembóval. A francia eredménye egyébként még akkor is megsüvegelendő, ha csak egy tesztről van szó, hiszen a Williams és a Renault versenyzőinél is sikerült gyorsabb kört futnia.
 
A legszorgosabb ma Marcus Ericsson volt, aki egyedüliként jutott 100 kör fölé a Sauberrel.
 
A legkevesebb kört pedig a McLaren-Honda jegyezte. A gondok már reggel elkezdődtek, Oliver Turvey autójában ugyanis vízszivárgást észleltek az ERS-nél, ezért elhatározták, a komplett erőforrást kicserélik a folytatásra. A brit végül csak az utolsó órában léphetett pályára, és mindössze 17 kört jegyzett a tesztnapon. Autóját holnap az egyik állandó pilóta, Stoffel Vandoorne veszi át, aki csak reménykedhet abban, hogy eredményesebb napja lesz, mint márkatársának…
 
A bahreini első tesztnap végeredménye:
 
1  Lewis Hamilton Mercedes 1m31.358s 97
2  Antonio Giovinazzi Ferrari 1m31.984s 0.626s 93
3  Daniel Ricciardo Red Bull 1m32.349s 0.991s 45
4  Romain Grosjean Haas 1m33.452s 1.094s 87
5  Felipe Massa Williams 1m32.509s 1.151s 56
6  Nico Hulkenberg Renault 1m33.624 2.266s 74
7  Lance Stroll Williams 1m33.729s 2.371s 35
8  Sean Gelael Toro Rosso 1m33.885s 2.527s 78
9  Sebastian Vettel Ferrari 1m33.894s 2.536s 89
10  Alfonso Celis Jr Force India 1m33.939s 2.58 70
11  Marcus Ericsson Sauber 1m34.550s 3.192s 106
12  Oliver Turvey McLaren 1m35.011s 3.653s 17
 
/m4sport/
2017.04.18. 12:18, Andi

A Ferrari életre kelt – Vettel szerint „álom” vezetni ezt az autót

A rajt jelentette a győzelem kulcsát Sebastian Vettel szerint vasárnap Bahreinben. A négyszeres világbajnok úgy érzi, a Ferrari egyre inkább lendületbe jön!
 
Háromból két győzelem a Scuderia mérlege 2017-ben – Sebastian Vettel Bahreinben is kihasználta a Mercedes megingásait, és bizonyította, a Ferrari bármikor, bármilyen körülmények között veszélyes kihívója a bajnokcsapatnak.
 
A 44. győzelmét jegyző német szerint győzelmük kulcspillanatát a jó rajtja jelentette, melynek köszönhetően az első sorból rajtoló két Ezüstnyíl közé furakodott, s ezzel máris kizökkentette őket a kényelmi zónájukból. „A rajt meghatározó volt számunkra. Azzal, hogy közéjük kerültem, nem engedtük nekik, hogy a saját ritmusukban menjenek, elhúzzanak, csinálják a maguk dolgát” – nyilatkozta Vettel.
 
„Egy kicsit lelomboztam őket. Mindannyian hasonlóan rajtoltunk, az enyém talán egy kicsivel jobb volt, mint Lewisé, aminek köszönhetően egymás mellé értünk. Az ő autójuk elég hosszú, ezért elég sokáig voltunk egymás mellett… De tiszta volt előttem a terep, ezt kihasználtam. Lewis egy kicsit beragadt Valtteri mögé, nekem pedig kockáztatnom kellett féktávon, és be kellett fejeznem a manővert.”
 
Vettel az első körökben folyamatosan ott loholt a nem megfelelő guminyomása miatt csak szenvedő Valtteri Bottas mögött, a 10. körben pedig egy nagyon korai kerékcserével lepte meg a Mercedest. Azt is kegyetlenül használta ki, hogy ellenfelüknél a gyorsabb autó, azaz Hamilton volt hátrébb, aki ráadásul időbüntetést is kapott. „Az első etapban egész jó volt a különbség közöttünk, amire jött még Lewis öt másodperce, amit akkor nem tudtam, miért kapott, de nem is igazán érdekelt. Próbáltam tartani a különbséget Valtterivel szemben, egy kicsit el is húztam tőle” – mesélte a biztonsági autós fázis utáni időszakról.
 
A biztonsági autó kiállása után egyébként Bottasszal egy kemény csatát is megvívott. „Azt gondoltam, az újraindítás egészen jól sikerült. Nem volt könnyű, mert elég későn kaptam az üzenetet, hogy a biztonsági autó kimegy, és utána nem akartam hülye lenni, és csak fékezni az egész mezőnyt, elindulni és megállni. Próbáltam lendületben maradni. Azt gondoltam, az utolsó kanyarban egészen nagy az előnyöm. Nem is tudom, mintha abban a körben nagyobb lett volna a szembeszél, mint az összes többiben. Az egyenes felénél biztos voltam a dolgomban, belenéztem a visszapillantóba, erre jött ő. Szikrákat láttam mindenhol, és védekeznem kellett. Nem igazán tudtam, hol fékezett, de gyanítom, hogy egymás mellett voltunk. Szorosabb volt, mint vártam. De szerencsére elöl maradtam.”
 
A verseny hajrájában aztán már Hamilton volt a fő ellenfele, aki nagy ütemben közelített hozzá, miközben ő a lekörözésekkel bajlódott. Vettel elárulta, valójában nem érezte magát akkora veszélyben, mint amekkorát a különbség csökkenése sugallt. „Lewis gyorsan közelített. Amikor forgalomba kerültem, sokat vesztettem, de aztán ő is utolérte őket, és végül biztonságban voltam. Az etap elején nem igazán nyomtam, könnyedén mentem, és csak reagáltam arra, amit a két srác csinált. Ez a végén segítség volt, mivel még sok maradt a gumikban.”
 
Vettel idei második győzelmével újból egyedül vezeti a bajnokságot, 7 pontos előnnyel Hamiltonnal szemben. Egyelőre azonban sem ez, sem az Orosz Nagydíj nem foglalkoztatja – csak az, hogy a Ferrari lendületbe jött, autója pedig ütőképes. „Álom vezetni ezt az autót” – állapította meg. „Szocsi még olyan messze van, hogy nem is gondolunk rá. Élvezzük a pillanatot. Nagy menet volt ez a télen. Tavaly is jó évünk volt. Ne értsenek félre, az eredmények szempontjából nem volt az, de a csapat összekovácsolódott, sok mindenen változtattunk, és most úgy tűnik, ez kezd működni. És persze az is sokat segít, hogy a teszteken már akkor jók voltak a megérzéseink, amikor először elhagytuk a boxot. Versenyképesek voltunk.”
 
„Ausztrália nagy lökést adott a csapatnak. Együtt énekeltek, az egész gyár életre kelt, ami nagyszerű. Most csak meg kell tartanunk ezt, élveznünk. A csapat nagyon keményen dolgozott, nagyon elszánt, minden kezd működni, és remélem, hogy ezek az első sikerek akkora lendületet adnak, hogy mi leszünk azok, akiket majd le kell győzni. Hosszú a szezon, de egyelőre csak az estét várom.”
 
Szocsi kapcsán elárulta, a Ferrari készül pár újabb fejlesztéssel is. „Egy körön még javulnunk kell, a versenytempónk jó. Oroszországban is lesz pár trükk a tarsolyunkban, meglátjuk, beválnak-e. A jövő heti tesztek mindenesetre segítségünkre lesznek abban, hogy még jobban megismerjük az autónkat.”
 
/m4sport/
2017.04.17. 12:15, Andi

Vettel: Arra gondoltam, csak még egyszer ne…!

Ezúttal a biztonsági autó sem vehette el azt a trófeát Sebastian Vetteltől! A bajnoki éllovas második idei győzelme után is csak a pillanatnak él: egyszerűen élvezi a sikerességet!
 
„Aztán jött a biztonsági autó, és én azt mondtam: csak még egyszer neee!” – Sebastian Vettel kisgyermeki örömmel mesélte élményeit a bahreini díjátadó előtt ferraris kollégájának idei második győzelme után. Nem véletlenül emlegette fel a 13. körben pályára küldött biztonsági autót. Egy hete Kínában éppen egy ilyen fázis előtt állt ki kerékcserére, s ez fosztotta őt meg a győzelem esélyétől – és most ismét Bernd Mäylander érkezése előtt pár körrel érkezett új kerekekért.
 
Ezúttal viszont ismét mellette állt Fortuna. A Carlos Sainz és Lance Stroll balesete miatti tempóvisszafogást a Mercedes ismét boxkiállásra használta, ám Valtteri Bottas és Lewis Hamilton most csak a Ferrari mögé érkezett vissza a pályára. Ráadásul a végül második helyen célba érő brit egy 5 másodperces büntetést is begyűjtött ez idő alatt, így eleve hátrányból kellett visszakapaszkodnia. Ahogyan Sanghajban Vettelnek, most neki sem sikerült.
 
„Gyorsak voltunk! Próbáltam nyomást gyakorolni Valtterire, aki viszont nem követett el egy hibát se. Nehéz lett volna olyan közel kerülni az egyenesekben, hogy előzni tudjak, ezért megpróbálkoztunk az elévágással. Korán álltunk ki, a kerékcsere nagyon jól sikerült. De aztán jött a biztonsági autó, és csak azt mondtam: csak még egyszer ne” – nyilatkozta Vettel a leintés után. „Nem tudom, hogy előny volt-e. Szerencsém volt azzal, hogy a többiek már elég közel voltak akkor a boxutcához, így nem sikerült igazán profitálniuk ebből. De meglepődtem, hogy én voltam az élen a kiállások után.”
 
Vettel ezt követően kiválóan osztotta be erejét, a második kiállások után pedig nem ingott meg akkor sem, amikor forgalomba került, Lewis Hamilton pedig nagy nyomást gyakorolt rá. „Később az autó kiváló volt, jó volt a tempónk. Már tegnap is jónak éreztem. Sok körön keresztül jól ment, és jó volt, hogy irányítani tudtam a versenyt. Lewis a végén veszélyes volt egy kicsit, a forgalomnál sosem tudni, de sikerült kontrollálni a helyzetet.”
 
A négyszeres világbajnok pályafutása során harmadszor nyert Bahreinben, a mostani a 44. győzelme volt a Forma–1-ben. Ennél is fontosabb, hogy újra egyedül áll a bajnoki tabella élén, 7 pontos előnnyel Hamilton előtt. „Ez egy nagyon hosszú szezon, nem foglalkozom a bajnoksággal még. Egyszerűen csak boldog vagyok. Élvezet volt vezetni az autót. Valójában már tegnap is, akkor csak azért voltam szomorú, mert a különbség olyan nagy volt. Lehettünk volna közelebb is, de valami belül azt súgta, hogy jó autónk van, jók lehetünk. Az első körtől kezdve éreztem, hogy a tempó ott van, és megkezdődött a húsvéti tojásvadászat!”
A német külön örült annak, hogy megkapta a méretes és mutatós győzelmi trófeát. „Elég sikeres voltam itt az elmúlt években, imádom a trófeát is, és amikor átszeltem a célvonalat, akkor is nagyon boldog voltam, mert tudtam, hogy ezt kapom.”
 
Maurizio Arrivabene csapata taktikai megingathatatlanságát méltatta a győzelem után. „Mindenekelőtt azt emelném ki, hogy ez a csapat bátor és elhivatott, emellett pedig egy kicsit őrült is! Tegnap az időmérő után úgy voltam vele, hogy ez bizony nehéz lesz. De pénteken jó volt a tempónk, és vállaltuk a kockázatot, ami igazi erőssége ennek a csapatnak az alapításunk, azaz hetven év óta. Már az alapítónkat is ez jellemezte. Szóval boldog vagyok” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
 
m4sport
2017.04.16. 20:07, Andi

Vettel nyert, Bottas nyelt Bahreinben!

Sebastian Vettel nyerte a Bahreini Nagydíjat. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon pedig az engedelmes Valtteri Bottas érkezett célba.
 
Nem egészen a „rosbergi” időket idéző rajttal kezdte első pole-os futamát Valtteri Bottas, aki simán megtartotta első helyét a Bahreini Nagydíj startjánál. A szombati első hely után tehát a vasárnapot is kiváló eredménnyel kezdte a Mercedes új szerzeménye.
 
Az egyébként rendkívül „harapós” csapattársnak, Lewis Hamiltonnak ezzel szemben nem sikerült annyira jól az indulás. A mögéje felsorakozó Sebastian Vettel sikeresen megelőzte ugyanis a háromszoros világbajnokot, igaz ehhez kellett egy merész féktávredukálás is az ideális, felgumizott íven.
 
Szintén vesztett a rajtnál az ötödikről startoló Kimi Räikkönen is, akit Max Verstappen (6.) és az egészen a nyolcadik helyről érkező Felipe Massa is megelőzött.
 
A finn bottal üthette Verstappen nyomát, aki el is rohant gyorsan a legjobbakkal az élen versenyezni, de kis vigaszdíj, hogy néhány kör után Massától legalább sikeresen visszavett egy helyet.
 
Eközben az élen elképesztő és szoros vonatozás bontakozott ki: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo egy bolyban haladt, bár előzni nem sikerült egyikőjüknek sem.
 
Erre próbált megoldást találni a Ferrari, miután a 11. körben kihozták Sebastian Vettelt a boxba, hogy a kis alakulatot „feltartó” Valtteri Bottas elé keveredjen valahogy a német. A trükköt Verstappen is le akarta másoltatni, úgyhogy a boxba hívatta magát, majd fékhiba miatt kiesett a küzdelemből.
 
Ezzel egy nagy küzdő távozott, aki dühében rögtön oldalba is rúgta a gumifalat. Majd oldalba durrantotta Carlos Sainz is Lance Strollt, amikor épp az újonc mögé érkezett vissza a pályára a bokszkiállásból.
 
Az ütközés miatt behívták a Safety Cart, ami pedig újabb ügyet indított útjára. Mivel Bottas természetesen elsőként rongyolt a bokszba, Hamilton pedig közvetlenül mögötte hajtott, a brit trükközni próbált.
 
Olyan lassan hajtott, amennyire csak lehetett, hogy feltartsa a mögötte érkező Daniel Ricciardót. Részben sikerült is, de a totyorgás azért vizsgálatot is érdemelt az FIA részéről, mely 5 másodperces büntetést eredményezett.
 
Ezzel együtt akkor Ricciardo nyerte a meccset a bokszból kijövet, de az újraindításnál a lágy gumik talán nem akartak annyira működni, mint kellett volna, így Hamilton simán visszaelőzte az ausztrált. Aztán még Massa is és Räikkönen is könnyedén elment a Red Bullos mellett.
 
Mindeközben Vettelt keményen támadta Valtteri Bottas, de a négyszeres világbajnok nem az a versenyző, aki egy első helyet csak úgy elajándékoz. Csak néhány centin múlott, de nem volt kérdés, a helycsere nem engedélyezett.
 
Mivel Hamilton 5 mp-es büntetés alatt versenyzett, és közvetlenül márkatársa mögött hajtott, üzent a csapatának, hogy jó lenne valamit tenni, hiszen így többet veszthet a beragadással, mint normál esetben. Néhány körbe beletelt, de végül simán elment Bottas mellett, aki egyáltalán nem védekezett.
 
Ez idő alatt Sebastian Vettel már 6 másodperces előnyben volt, miközben csapattársa, Kimi Räikkönen látótávolságon kívülre került a negyedik helyen. Ahová egyébként úgy érkezett meg az ötödikről, hogy a bokszkiállás során elébe került Felipe Massát a futam elejéhez hasonlóan ismét megelőzte a célegyenesben.
 
A „nagyok” közül Valtteri Bottas kezdte meg a második körös kiállásokat, amit 15 körrel a vége előtt csapattársa, Lewis Hamilton „fejezett be”. Ez volt az a kiállás, melyben a háromszoros világbajnoknak le kellett töltenie a büntetését.
 
Hamilton a 3. helyre jött vissza, ahonnan a fennmaradó 15 körben már úgy tűnt, nem maradt valódi esélye a második helyre sem. Az első négyes között (Räikkönen zárta a sort) ugyanis minden esetben 9-9-9 másodperces különbség alakult ki.
 
Csakhogy nem Hamilton lenne, ha a lehetetlen ott lenne a szótárában. Hat környivel kevesebb volt a gumijaiban, mint csapattársáéban, így bátran indíthatta el a „Hammertime”-ot.
 
Rövid felzárkózás, könnyed előzéskenység Bottas részéről, és Hamilton máris Vettel nyomába eredhetett.
 
A német ekkor már 12 másodpercre növelte előnyét, de Hamiltont ez nem nagyon érdekelte. 1 másodperc körül faragott körönként, de hiába faragcsikált, a futam végéig nem ért fel jelenlegi legnagyobb ellenfele mögé.
 
Sebastian Vettel így tehát megnyerte a Bahreini Nagydíjat, Hamiltonnak be kellett érnie a második hellyel, a pole-ból induló Valtteri Bottasnak pedig a harmadikkal.
 
 
Negyedik lett Kimi Räikkönen, aki ezúttal is inkább rádióüzeneteivel hívta fel magára a figyelmet, bár szépen előzgette a rendre elébe kerülő Felipe Massát, aki végül egyébként a hatodik helyen zárt. Ez az eredmény, ha Stroll ki is esett, bizonyosan szép ajándék a 75. születésnapját ma ünneplő Frank Williams számára.
 
A világbajnokság tehát Bottas pole-ja ellenére továbbra is úgy tűnik, hogy Vettel és Hamilton között élesedik ki. A német egyelőre 2:1-es arányban vezet a küzdelemben.
 
A következő összecsapásra most két hetet kell várni, az Orosz Nagydíj következik április 30-án.
 
1 Sebastian Vettel Ferrari 57 1h33m53.373s
2 Lewis Hamilton Mercedes 57 6.660s
3 Valtteri Bottas Mercedes 57 20.397s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 57 22.475s
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 57 39.346s
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 57 54.326s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 57 1m02.606s
8 Romain Grosjean Haas/Ferrari 57 1m14.865s
9 Nico Hulkenberg Renault 57 1m20.188s
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 57 1m35.711s
11 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 56 1 Lap
12 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 56 1 Lap
13 Jolyon Palmer Renault 56 1 Lap
14 Fernando Alonso McLaren/Honda 54 3 Laps
- Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 50 Retirement
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 12 Collision
- Lance Stroll Williams/Mercedes 12 Collision
- Max Verstappen Red Bull/Renault 11 Brakes
- Kevin Magnussen Haas/Ferrari 8 Retirement
- Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 0 Not started
 
m4sport
2017.04.16. 19:51, Andi

Ferrari: Most már hisszük, a végsőkig harcban leszünk a címért!

Ausztrália után bahreini győzelmük után is közleményt adott ki a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne.
 
Az olasz vezető tavaly szigorú és túl magas elvárásokat támasztott a Scuderia irányába, amiért sok támadás is érte őt. Idén megfogadta, visszafogottabb lesz, óvatosabban nyilatkozik a Ferrari esélyeiről és céljairól – s eddig tartotta is magát ehhez. Most azonban, hogy három futam alatt két győzelmet isi arattak, kerekperec kijelentette: idén a bajnoki siker a cél!
 
„Sebastian futama maximálisan kielégítő volt. De ennél is fontosabb, hogy most már maximálisan hisszük, hogy a melbourne-i győzelmünk nem egy kivétel volt, és a végsőkig harcban leszünk a bajnokságban” – írta.
 
„Végre van egy versenyképes autónk, amelyre számíthatunk, és fontos figyelembe venni azt a gyorsaságot, amivel fejlesztünk minden versenyen. Ez a pályán és Maranellóban elvégzett kiváló munkánk eredménye, így az elismerésem nemcsak Sebet illeti a bahreini eredményért, hanem a teljes csapatot.”
 
Marchionne a negyedik helyen célba érő Kimi Räikkönenről is tett említést. „Gratulálok Kiminek is, jó versenye volt.”
 
„Mint mondtam már, tisztában vagyunk azzal, hogy az előttünk álló út hosszú, tudjuk, hogy ha szeretnénk a legfontosabb célvonalat is elsőként átszelni, nem csökkenhet az elhivatottságunk és a figyelmünk sem lankadhat egy pillanatig sem.”
 
A Ferrarival 2004 óta most először fordul elő, hogy az első három versenyen legalább két futamot nyer. Akkor Michael Schumacher bajnoki címmel örvendeztette meg Olaszországot.
 
/m4sport/
2017.04.16. 11:57, Andi

Valtteri Bottas nyerte a Bahreini Nagydíj időmérő edzését.

Toro Rosso tűzijáték helyett hazafias spanyol segítséggel ért véget a Bahreini Nagydíj időmérő edzésének első szakasza. Carlos Sainz autója „hajtás híján” egy olyan kört szakított meg, amelynek első szektorában a spanyol még az etapot megnyerő Lewis Hamiltonnál is gyorsabb volt.
 
Ezzel viszont a szintén spanyol Fernando Alonso kapta meg a lehetőséget a Q2-es részvételre, hiszen amennyiben Sainz befejezi a körét, a kétszeres világbajnok rögtön kiesett volna.
 
Így viszont Sainz mellett Stoffel Vandoorne, Sergio Pérez, Marcus Ericsson és Kevin Magnussen búcsúzott a Q1-ben.
 
A felsorolásból úgy tűnhet, hogy Pascal Wehrlein továbbra sincs ott a nevezők között, hiszen jóval tapasztaltabb csapattársa kiesett, az ő neve pedig nincs ott a listán. A német versenyző egyszerűen erőből bejutott a Q2-be, ami nagy meglepetés azok után, hogy az is kérdéses volt, egyáltalán látjuk-e őt ezen a hétvégén autóban.
 
A második szakaszt, az elsőhöz hasonlóan Lewis Hamilton nyerte, ám csak leheletnyivel márkatársa, Valtteri Bottas előtt. Ez valójában nem is akkora meglepetés, az viszont igen, hogy a Renault alakulata egyöntetűen továbbjutott. Nico Hülkenberg az ötödik, míg Jolyon Palmer a 10. helyen. A brit versenyző életében először van a Q3-ban.
 
Igaz, ahogy a Q1-nél, itt is volt egy segítsége a kiesési határon táncolónak. Danyiil Kvjat egy remek kört dobott el az utolsó kanyarban, és ezzel megnyitotta a kaput Palmer előtt a rekorddöntésre.
 
Rekorddöntéssel zárult a Q2, és rekorddöntéssel indult a Q3 is. Utóbbiban az abszolút leggyorsabb kört döntötte meg előbb Valtteri Bottas, majd „természetesen” csapattársa, Lewis Hamilton is.
 
Első nekifutásra tehát a HAM-BOT duó tartotta az első helyeket, mögöttük a két Ferrari, VET-RAI mondhatni szokásos sorrendben. És ahogy egyelőre az idei évad alakulni látszik, az első négyest a Red Bull duója követte VER-RIC felállásban.
 
És aztán megtörtént, amire talán senki sem számított. Bottas talált még néhány századot, Hamilton viszont nem. És ezzel a finn életében először megszerezte a pole pozíciót!
 
Az élről tehát Valtteri Bottas indulhat a vasárnapi futamon. A finn mögött Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen várja a rajtot.
 
A Bahreini Nagydíj futamát is élőben közvetítjük természetesen, méghozzá 16:30-as felvezető műsor kezdéssel, verseny pedig 17:00-kor rajtol.
 
1 Valtteri Bottas Mercedes 1m28.769s -
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m28.792s 0.023s
3 Sebastian Vettel Ferrari 1m29.247s 0.478s
4 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m29.545s 0.776s
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1m29.567s 0.798s
6 Max Verstappen Red Bull/Renault 1m29.687s 0.918s
7 Nico Hulkenberg Renault 1m29.842s 1.073s
8 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m30.074s 1.305s
9 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m30.763s 1.994s
10 Jolyon Palmer Renault 1m31.074s 2.305s
11 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m30.923s -
12 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m31.168s -
13 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 1m31.414s -
14 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1m31.684s -
15 Fernando Alonso McLaren/Honda - -
16 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m32.118s -
17 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 1m32.313s -
18 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m32.318s -
19 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m32.543s -
20 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m32.900s 
 
m4sport
2017.04.15. 20:13, Andi

Pellengérre állították Vettelt – kiderült, óriási szerencséje volt!

Össztűz alatt a Kínában a határokat feszegető Sebastian Vettel! Miközben kollégái támadták, Charlie Whiting elárulta, csak egy hajszálon múlt a büntetése!
 
Múlt vasárnap ugyan nem voltak következményei, Sebastian Vettel furcsa kínai rajtbeállása éppen ezért kavart nagy hullámokat még pénteken, a bahreini versenyzői értekezleten is. Mint ismert, a Ferrari versenyzője egy hete úgy állt fel a második rajtkockába, hogy autója fele azon kívül, a pálya közepén helyezkedett el. Vettel később elárulta, azért csinálta ezt, mert úgy érezte, az út középen kevésbé nedves, így jobban tapad.
 
Bár komolyabb előnyre nem tett szert e tudatos trükkel, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting megkérte a versenybíróságot, vizsgálja ki a történteket. Mika Salóék végül azért hagyták büntetlenül a négyszeres világbajnokot, mert úgy vélték, a vonatkozó szabály szövege nem elég pontos ahhoz, hogy támadhatatlan jogalapja legyen a szankciónak.
 
Így viszont az FIA-t is támadások érték. Pénteken az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a versenyzői eligazításon többen is kérdőre vonták Vettelt, és számon kérték a szövetségen is, miért nézte tétlenül a „szabálytalanságát”. A 22 perces megbeszélésen Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Felipe Massa is a panaszkodók között volt, s arra kérték Charlie Whiting versenyigazgatót, hogy tisztázza a helyzetet.
 
A brit elárulta, Vettelnek hatalmas szerencséje volt. Whiting a furcsa beállást látva azon gondolkodott, megszakítsa-e a rajtprocedúrát miatta. Ha megtette volna, Vettelnek a boxutcából kellett volna elindulnia a megismételt rajtnál, s ezzel a mezőny végén találta volna magát. A versenyigazgató végül úgy ítélte meg, ez talán túlságosan súlyos „büntetés” lenne, ezért a felelősséget nem vállalva inkább a versenybíróságra bízta a döntést. Ők pedig szemet hunytak a trükközés fölött.
Alonsóék tudni szerették volna, hogy ezek után bármelyikük úgy állhat-e fel a rajtrácsra, ahogy csak akar, ám az FIA jelezte, minden hasonló esetet jelenteni fog a bíráknak, és távolról sem biztos, hogy a különböző felállású testületek mindig ugyanúgy döntenek majd.
 
A problémát persze nem is ez, hanem a szabály jelenti, melyben csupán annyi áll, hogy a versenyzőknek mindent meg kell tenniük, hogy a kijelölt rajtkockájukban foglaljanak helyet. Arról viszont nem rendelkezik, hogy mind a négy kerékkel azon területen belül kell tartózkodniuk. „Elméletben már akkor a rajtkockádban vagy, ha az egyik kereked benne van. Természetesen nem ez volt a szabályalkotók alapgondolata” – hívta föl a figyelmet a Force India csapatmenedzsere, Andy Stevenson.
 
Hasonló vitára egyébként már a múlt évben Szuzuka után is sor került. Akkor Daniel Ricciardo állt be féloldalasan a rajthelyére (igaz, nem ennyire látványosan), és az FIA őt is futni hagyta. A dörzsölt Vettel erre az esetre alapozva játszotta ki az ütőkártyát Kínában.
 
A rajtok kapcsán panasz egyébként már Bahreinben is volt – Fernando Alonsóra. A spanyol a pénteki edzéseken két rajtgyakorlatot is tiltott helyről, a boxutca gyorssávjából végzett el, ami a Renault műveleti mérnöke, Alan Permane szerint a rajtbeállítások szempontjából akár még előnyt is jelenthet vasárnap. „Nem voltak következményei. A jobb tapadási viszonyokról szerzett pontosabb információknak köszönhetően Alonso vasárnap majd újra egy szuper rajtot mutat be, és megelőz három-négy autót” – panaszkodott a jövőbe látó szakember.
 
/m4sport/
2017.04.15. 16:45, Andi

Verstappen a leggyorsabb az időmérő előtt

Max Verstappen elsőségével zárult az élmezőny által ellazsált harmadik szabadedzés. Az első nyolc helyezett 0,8 másodpercen belül van egymáshoz képest!
 
Péntekhez képest pár fokkal enyhébb, de jóval szelesebb időjárási körülmények között vette kezdetét a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzése. A mezőny így sem kezdett azonnal bősz kilométergyűjtésbe. Lewis Hamilton pénteken kijelentette, igazi időpazarlásnak tartja az időmérő és verseny szempontjából hasztalan, a délutáni legnagyobb forróságban megejtett gyakorlásokat.
 
Akció híján az első tíz percben a garázsokra irányult a figyelem. A Mercedeseken ezúttal is fent volt a pénteken galibát okozó T-szárny, ami azt jelezte, a szerelők találtak megoldást a megerősítésére, az FIA pedig elégedett volt óvintézkedésükkel. A McLarennél eközben Fernando Alonso autójára fölkerült az a hátsószárny, amelynek használatáról a kínai első próba után lemondtak.
 
Az első mért körökre több mint 10 percet kellett várnunk. Carlos Sainz 1:34,2-vel állt az élre a szuperlágy keveréken, őt a két lágygumis Force India követte, az edzés első negyedének elteltéig csak nekik volt köridőjük, miközben a többiek csak vártak. A Mercedesnél Lewis Hamilton a boxutca végén hajtott végre rajtgyakorlatot, majd megállapította, a jobboldali fékje nem úgy működik, mint a bal.
 
Újabb negyedóra elteltével már megháromszorozódott az értékelhető eredménnyel rendelkezők száma, ám az élmezőny tagjait továbbra sem láthattuk. Nekilátott viszont a körözésnek a McLarennel Stoffel Vandoorne, akit pénteken mindkét szabadedzésen motorgondok hátráltattak. A két gyakorlás között motort is cseréltek nála, ám az MGU-H-val kapcsolatos hiba miatt csupán 8 kört teljesített, így a nap végén szomorúan állapította meg: „Vakon kell nekivágnom az időmérőnek.”
 
Féltávnál Danyiil Kvjat állt az élen 1:33,934-es lágygumis idővel, őt Carlos Sainz, Stoffel Vandoorne, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Lance Stroll, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez, Jolyon Palmer és Marcus Ericsson követte.
Aztán az edzés második felében előkerült az egyik Mercedes is. Valtteri Bottas szuperlágy abroncsokon rugaszkodott neki egy gyorskörnek, ám két abszolút legjobb szektor után forgalomba került, az utolsó kanyarban el is hagyta a pályát, így csak a 12. helyre iratkozott föl. Alighanem az erős szél zavarta meg, ahogy több kollégáját is.Romain Grosjean kissé tanácstalan is volt: „Nagyon alulkormányzott az autó. Nem értem, mi történik itt” – panaszkodott a rádión.
 
Kezdett megélénkülni az edzés. Előbb Felipe Massa javított gyors egymásutánjában kétszer is a legjobb időn, majd Max Verstappen őt is megelőzve, 1:33,249-es körrel állt az első helyre a lágy gumikon. A holland többször is megcsúszott, az utolsó kanyart szélesre is vette, majd mérnökének azt mondta: „Nagyon gyorsan túlmelegszenek a gumik.” 
 
És ezzel azt is indokolta, az élcsapatok miért lazsálnak annyira. 22 perccel a leintés előtt egy balesetet is láthattunk.
 
A korábban is autója vezethetőségére panaszkodó Grosjean a már tegnap is sokak számára fejtörést okozó 4-es kanyarban fordult meg és vágódott a falnak. Autója hátulja tört ki, majd blokkolt kerekekkel csúszott tovább. Az első szárnya sérült meg. Bár a francia elsőre kiszállt autójából, végül mégis visszaült, újraindult, és visszatért a boxutcába. Az FIA versenyirányítása ekkor viszont már piros zászlóval félbeszakította az edzést, így csak három perces – fölösleges – kényszerszünet után folytatódott a körözés.
 
 
Az eset után végre a Ferrarik és Mercedesek is pályára hajtottak. Kimi Räikkönen ekkor teljesítette legelső körét – autóján a szuperlágy gumik voltak, melyeken 1:32,785-ös körrel átvette a vezetést. Sebastian Vettel 8 tizeddel gyengébb idővel, kezdett, de másodjára 1:32,750-re javított.
 
Akkor már Valtteri Bottastól vette át az első helyet. Triójukat ismét csak ezredek választották el egymástól, ráadásul a középmezőny tagjai is közel voltak hozzájuk. Vettel 0,005 másodperccel vezetett Bottas előtt, 0,035-del Räikkönen és 0,051-del Massa előtt, miközben a Renault-jából egy körön ismét sokat kihozó Nico Hülkenberg lemaradása is csak 0,183 volt. Valamennyien szuperlágyon futottak.
 
A két Red Bull és Hamilton az utolsó 5 percre hagyta szuperlágyas próbálkozását. Verstappen fél másodpercet vert Vettelre, az addig idő nélkül álló Ricciardo 0,6-del elmaradt csapattársától, és csak a 6. helyre ugrott fel. Hamilton másodiknak jött fel, 0,1-es hátránnyal.
 
Ezzel ki is alakult az utolsó szabadedzés végeredménye: meglepetésre Red Bull-sikert hozott a folytatás szempontjából kevéssé jelentős gyakorlás, az első 8 helyezett pedig 0,8-en belül volt, ami szoros csatát ígér. Vajon a Mercedes és a Ferrari küzdelméhez ezúttal az osztrákok is csatlakozhatnak?
 
Következik az időmérő edzés, melyet az M4 Sport és az M4 Sport.hu 16 óra 45 perces műsorkezdéssel élőben közvetít.
 
Bahreini Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
 
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:32,194 8
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:32,304 +0,110 10
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,750 +0,556 10
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:32,754 +0,560 13
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:32,785 +0,591 9
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:32,801 +0,607 12
7. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,809 +0,615 8
8. Nico Hülkenberg Renault 1:32,933 +0,739 9
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:33,604 +1,410 18
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:33,744 +1,550 11
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:33,916 +1,722 14
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,922 +1,728 10
13. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:33,947 +1,753 15
14. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:33,965 +1,771 15
15. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:34,027 +1,833 15
16. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:34,064 +1,870 17
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:34,198 +2,004 13
18. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:34,205 +2,011 14
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:34,268 +2,074 15
20. Jolyon Palmer Renault 1:34,417 +2,223 11
 
/m4sport/
2017.04.15. 16:39, Andi

Vettel is új turbót kapott, Vandoorne már most a 3.-at fogyasztja

Több erőforrás-részegységéből is a másodikat fogyasztja már a Ferrari Bahreinben – de Stoffel Vandoorne náluk is rosszabbul áll.
 
Kimi Räikkönen autójában a pénteki első szabadedzésen történt leállás után kellett kicserélni a túlmelegedett turbófeltöltőt, a V6-os motort és az MGU-H-t, az FIA közleménye szerint Sebastian Vettelnél szombaton cseréltek további egységeket: a német szintén megkapta idei második turbóját, MGU-K-ját és központi elektronikáját.
 
A Ferrari ilyen tekintetben nem áll olyan jól, mint a Mercedes. A németek eddig a legkevésbé fogyó központi elektronikából használtak egynél többet – Valtteri Bottas autójában.
 
A mezőnyből a legrosszabbul Stoffel Vandoorne áll. Az újonc versenyzőnek még szinte alig volt tiszta edzése 2017-ben, Bahreinben mindkét pénteki gyakorláson műszaki gondjai voltak, az MGU-H-val többször is. A belga már tegnap kapott új komponenseket, szombaton pedig beépítették gépébe az idei harmadik turbót és MGU-H-t.
 
Tekintve, hogy az idei szabályok értelmében minden egységből csak négyet lehet használni, s ez még csak a 3. versenyhétvége a 20-ból, a McLaren alighanem idén is számíthat pár motorcsere miatti hátrasorolásos büntetésre…
 
Versenyzők és eddig használt komponenseik:
 
V6-os Turbó MGU-H MGU-K Energiatároló Központi elektronika
Lewis Hamilton 1 1 1 1 1 1
Valtteri Bottas 1 1 1 1 1 2
Daniel Ricciardo 1 1 1 1 1 2
Max Verstappen 1 1 1 1 1 2
Sebastian Vettel 1 2 2 1 2 2
Kimi Räikkönen 2 2 2 1 2 2
Sergio Pérez 1 1 1 1 1 1
Nico Hülkenberg 1 1 1 1 1 1
Felipe Massa 1 1 1 1 1 1
Lance Stroll 1 1 1 1 1 1
Fernando Alonso 1 1 1 1 1 1
Stoffel Vandoorne 2 3 3 2 2 1
Carlos Sainz 1 1 1 2 1 1
Danyiil Kvjat 2 2 2 1 1 1
Romain Grosjean 1 1 2 2 1 1
Kevin Magnussen 1 1 1 2 1 1
Nico Hülkenberg 2 2 2 2 2 1
Jolyon Palmer 1 1 1 1 1 1
Marcus Ericsson 1 1 1 1 1 1
Antonio Giovinazzi 1 1 1 1 1 2
 
/m4sport/
2017.04.15. 16:34, Andi
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 

JÁTÉK A 150000 Ft értékû laptopért!    *****    Újra nyitva a Fitspiration, a Gportal multitémájú blogja. Kattintsatok az új tartalmakért, cikkekért. FITSPIRATION    *****    Autóbontó Blog    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Internetes otthoni munkák!!    *****    antropomorf állatok | internetes szubkultúra | képzeletbeli világ | toleráns emberek    *****    ÚJ!!! Kérdõasztrológia oktatás DÍJMENTESEN, tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon!    *****    Blogger Közösség Facebookon a szerkesztõknek (ismerkedés, vélemények, tanácsok) - Csatlakozz :)    *****    Szeretnék titeket egy játékra hívni,semmi mást nem kell tenned,csak ez a weboldalon jellentkezni: jegvirag.gportal.hu    *****    Keress pénzt ingyen! Napi 2-4 dollár!    *****    Bidista.com    *****    Leighton Meester - Infók és érdekességek Leighton új sorozatáról - Gossip Girl - Leighton Meester - Cikkek, érdekességek    *****    Rendszeres havi stabil jövedelmet biztosító internetes otthoni munkák!    *****    A nemrég nyílt új oldalon még egyelõre nincsen sok dolog, de azért már találsz pár olvasnivalót! Gyere nézz be hozzánk!!    *****    MAGYARORSZÁG LEGNAGYOBB DEMI LOVATOVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA! NAPONTA FRISSÜLÕ HÍREK, CIKKEK, KÉPEK! DEMI LOVATO HUNGARY!    *****    Adóbevallás - hamarosan közeledik az adóbevallás határideje Május 22    *****    Családi pótlék utalás 2018    *****    Brutal Wonderland~ Álarcoshölgy blogja. #kritika #graphics #cikkek #filmek #webkritika #érdekességet katt katt    *****    "Egyetlen döntés, és szabad lehetsz." Magyarország egyetlen Tobias Eaton/Négyes rajongói oldala! Nézz be! :)    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába! <- BOOKFANCLUB