Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
A második szabadedzést is Lewis Hamilton húzta be csapattársa, Nico Rosberg előtt. A harmadik és negyedik a helyen a Williams két pilótája zárt, Valtteri Bottas megelőzte a hazai közönség előtt utolsó Forma-1-es versenyét futó Felipe Massát.
„Vettelnek nincs olyan kisugárzása és ereje, mint Schumchernek” – Ecclestone „A csapatváltásom nagy lépés volt, és tisztában voltam vele, hogy időre lesz szükségünk. Nyilván nem vagyok boldog, hogy a 2016-os célunkat nem tudtuk elérni, mert a tavalyi három győzelmünk után nagyok voltak az elvárásaink. De a célunk továbbra is a bajnoki győzelem, és sok minden történik jelenleg a csapatnál, ami révén erősebbé válhatunk. Harcosok vagyunk, azért vagyunk itt, hogy küzdjünk. A fiúknak jó ötleteik vannak az autó versenyképessé tételére.”Csapattársa, Kimi Räikkönen azt ugyanakkor elismeri, hogy a csapatnak hatékonyabbá kell válnia. „Minden évben javítani akarunk. Nagyon egyszerű: több leszorítóerőre és több lóerőre van szükségünk ahhoz, hogy gyorsabbá váljunk. Ez nagyon egyszerűen hangzik, de sajnos nem az. Az utóbbi időben sok mindenre rájöttünk, és bízom az embereinkben, akik meg tudják oldani a problémákat a következő évre. Nincs garancia arra, hogy erősek leszünk, de idén tettünk érte, sok mindent megértettünk, ezért magabiztosak lehetünk. Hogy ez elég lesz-e, az már egy másik kérdés” – elmélkedett a finn.
Az FIA megvitatja Vettel büntetésének ügyét
Az FIA versenybírái Interlagosban Tim Mayer, Nish Shetty, és a korábbi Forma–1-es versenyző, Mika Salo, valamint egy negyedik, helyi képviselő. Adott esetben tehát nekik kell átvenniük az ügyet „elődeiktől”, ha a pénteki délutáni megbeszélésen elfogadják a Ferrari bizonyítékait. A vörösök egyébként hivatalos közleményükben többször kiemelték, főként a szabályokat akarják tisztázni, abban az esetben is, ha a Mexikói Nagydíj eredménye változatlan marad.
Szerinte egyirányú úton jár a Forma–1. „Alapvetően az egész sportág összetettebbé vált, és folyamatos az igény arra, hogy mindent egyértelműsítsünk. Ezzel egyre hosszabbá válik a szabálykönyv, egyre részletesebbé. A vezetés lényegét röviden össze lehet foglalni: a versenyző vezessen biztonságosan – ilyen egyszerű. De ha ilyen egyszerű szabályunk van, folyamatosan azt kérdezik, mit is jelent ez pontosan, mit lehet és mit nem. Ezzel a szabály egyre hosszabb és hosszabb lesz, pontosítjuk, részletezzük. Ez a sportszabályzatra és a technikai szabályzatra is igaz.”
„Lehet azt mondani, hogy csak a saját érdekünkben járunk el, de egyértelművé tettük: nem hisszük, hogy a bajnokság eredménye változni fog a mostani döntés függvényében. Azt viszont mindenkinek fontos felismernie, hogy ez egy ismeretlen terület, ezért egyértelmű precedenst kell teremteni. Most ezt próbáljuk elérni.”