A Red Bull tavaly Malajziban vetette be elszr a megoldst, melynek lnyege, hogy a fk htnylsain beraml levegt a tengelyen keresztl elvezetik a kerkagyhoz, ahol tbb ponton keresztl ismt kivezetik a felnire. t versennyel ksbb lpett az FIA, s Kanadban betiltottk, mondvn, hogy ez mozgathat aerodinamikai elemnek minsl, mivel a lyukak egytt forogtak a tengellyel.
Majd jtt a Williams, egy tengelyt alaktott ki a tengelyen bell, de ez mr rgztve volt, s a lyukak sem forogtak, szval szabad az t rendszer eltt. A felninl kilp leveg clja, hogy javtsa az ramlst az els kerk krnykn. A Red Bull a bahreini FP1-en ismt leporolta a megoldst, de mr a Williams-fle eljrsban. Csak Vettel gpre kerlt fel, mikzben Webber a hagyomnyos rendszerrel ment – egy sszehasonlt tesztet vgeztek.
Kzben a Williamsnl mr nem olyan biztosak benne, hogy megri alkalmazni a szellztetett felniket. A leveg tengelyen keresztl trtn tvezetse a lehetsges hibaforrsok kztt szerepel a FW35-t rint listn – rja az Auto Motor und Sport.
jabb gondot jelentett a csapatnak, hogy a rendszer lasstotta a kerkcserket az els versenyeken. Ennek oka, hogy a kerkcsavar eltr a konvencionlistl. A Williams els tengelynl a biztost stiftek nem a tengelyen vannak, hanem a csavaron. Ezek a kerk felraksakor illeszkednek be a kerkagyon kialaktott mlyedsekbe.
/f1-live/