A Red Bull fjlalja leginkbb az idei gumikat, mivel rendre elmondjk, hogy az RB9 kpessgei rejtve maradnak az rzkeny abroncsok miatt. A Pirelli ugyan vltoztat a kemny keverken Barcelonra, de ez kevs: a csapat akkor lenne a legboldogabb, ha minden gumit mdostannak, vagy egyszeren visszahoznk a tavalyi keverkeket. Ez nem valsul meg, gy Mateschitz s csapata tovbb kesereghet, s a gpek “takarklngon gnek”.
„A Forma-1-nek manapsg nem sok kze van a klasszikus motorsporthoz”- mondta Mateschitz a Kronen Zeitungnak.
„Manapsg nem a leggyorsabb versenyz nyer a leggyorsabb autval, hanem az optimlis gumimenedzsment a vgsebessggel trsulva. Vissza kellett ptennk az autnkat, mivel a gumik nem brtk, a futfellet tnkremegy, gumidarabkk repkednek. Ha valban olyan gyorsan mennnk, mint amennyire tudnnk, 10-15 kerkcserre lenne szksgnk”- mondta a 68 ves zletember.
Termszetesen nem maradhatott rintetlenl a malj balh sem, amikor Vettel felrgta a „Multi21”-et, s lenyomta Webbert a gyzelemrt. Az osztrk tovbbra is tartja magt a csapat filozfijhoz, miszerint a kt versenyz szabadon mehet egyms ellen.
„Vettel s Webber szabadon mehet a szezon vgig. Semmi szksg sincs arra, hogy nyr eltt beleszljunk ebbe. De mindkettejkkel egyezsget ktttnk: ne sstek ki egymst a plyrl! Msklnben a kvetkez rvnyes: menj elttem, ha tudsz – menj olyan gyorsan, amennyire tudsz.”
Ami Webber jvjt illeti, tovbbra sincs dnts: „Minden Webbertl fgg. Milyen gyors, mennyire j – s milyen ms ajnlatokkal rendelkezik.”
/f1-live/