Paul Allen agyrzkdssal, borda- s vlltrssel szta meg a mlt vasrnapi esetet, amikor balrl eltallta Mark Webber 18 kils jobb hts kereke. Az FIA cselekedett: a plyabrkon s a csapattagokon kvl senki sem lehet a boxutcban a nagydjhtvgken. A mdia csak a boxutca faln tartzkodhat – a szabadedzsek alatt is. Utbbi komoly csaps, mivel a dediklt kzvettk – tbbek kztt a Sky, a BBC, s a nmet RTL- rendszeresen jrtk a boxutct a szabadedzsek alatt, s onnan jelentkeztek be. A Sky ennek ellenre hiszi, mindez „nem lesz hatssal a kzvettsekre”.
Kzben a Red Bull ismertette az FIA-vel s az ellenfelekkel, mi trtnt vasrnap. A problma azzal kezddtt, hogy a jobb hts kerkanya nem kapott r rendesen a menetre, s megforgott. Ekkor a szerel gy dnttt, leveszi azt a kerkrl, s egy msikkal helyettesti. Amikor a pisztoly menett tlltotta annak rdekben, hogy eltvoltsa a rossz anyt (undo mdba tette azt), sokkal nagyobb volt benne a nyomatk, mint amit korbban tapasztalt, s a pisztoly megcsszott a kezben. A csszs kvetkeztben vletlenl megnyomta a pisztolyon azt a gombot, amivel kiadja a zld jelzst (go gomb), teht azt, hogy vgzett a kerkcservel. Ekkor a csavar mg teljesen le volt tekerve – teht az aut gy hagyta el a boxot, hogy a jobb hts kereket semmi sem rgztette.
A Red Bull vltoztatsokat vezetett be annak rdekben, hogy ne kvetkezzen be ilyesmi mg egyszer. Mdostjk a pisztoly kialaktst, gy ha az vletlenl megcsszik a szerel kezben, akkor az ujja nem lesz a zld jelzst ad gomb kzelben. A kerkcsert felgyel s irnyt csapattagnak pedig addig bent kell tartania az autt a garzs eltt, amg nem kap egyrtelm jelzst a pisztolyos szereltl, hogy a kerk rgztve van.
A csapat kzben azon dolgozik, hogy biztostsk: nem lehet megnyomni a „go” gombot addig, amg a ravaszt hasznljk a pisztolyon vagy a pisztoly „undo” mdban van, azaz levtelhez van belltva a menetirny.
A Red Bull egy ve hasznlja a jelenlegi rendszert, s tovbbra is hisznek benne, hogy az a biztonsgosabb megolds, ha a pisztolyt kezel szerelk is jelet adnak az indulshoz, nem csak az emelt kezel szerel.