Horner szintn: Raikknen-Ecclestone-Webber-2014
A Red Bull csapatfnke beszlt Kimi Raikknenrl, a gumik okozta problmkrl s kapcsolatrl Bernie-vel.
Beszlne kicsit arrl, miknt rintett Mark Webber bejelentse, miszerint v vgn kiszll az F1-bl? Mirt pont szezon kzepre idztette dntsnek megosztst, s ki l a helyre?
Rgtn az elejn le kell szgeznem, hogy Mark remek szolglatot tett a csapatnak. Mita 2007-ben csatlakozott, velnk ntt s mind a kilenc futamgyzelmt, valamint egy kivtelvel mind a 37 dobogs helyezst velnk szerezte meg. Hatalmas szerepe volt abban, hogy zsinrban hromszor lett vilgbajnok csapat a Red Bull. Ebbl is ltszik mekkort fejldtt az istll az elmlt vekben s ezrt hlval tartozunk Marknak. Minden pilta szmra nehz meghozni egy ilyen dntst. Mr korbban eldnttte, mit akar s ki akarta hzni magt mindenfle jv vi spekulci all. Olyan helyzetbe kerltnk, hogy eldnthetjk, ki a legalkalmasabb betlteni a helyt. Szerencssek vagyunk, hogy vannak fiatal tehetsgeink a Toro Rosso alkalmazsban, de a piacon is btran krlnzhetnk. Kimi Raikknen egy olyan pilta, akivel mindenki szvesen dolgozna egytt. Persze nem sietnk el semmit, fontos, hogy a legjobb dntst hozzuk meg, ezrt nyugodtak maradunk. Minden opcit kielemznk majd s utna mondjuk ki a vgs szt.
Vlemnye szerint Kimi Raikknen alkalmas arra, hogy a Red Bullt vezesse?
Minden pilta szvesen kerlne olyan helyzetbe, amit mi knlunk. Minden versenyz, fleg a sikerre hesek a legjobb s leggyorsabb csomagot szeretn maga al. Szerintem ezzel Kimi sincs mskppen. Tisztzzuk azonban, hogy nem csak Kimi van a listnkon, ott van mg Daniel Ricciardo s Jean-Eric Vergne is, akik szintn nagy esllyel plyznak a megresed versenyszk betltsre. Kis idre van szksgnk, hogy mindent rszletesen kielemezznk.
Mi a valdi vlemnye a Mercedes tesztelsrl s az FIA dntsrl?
Szerintem minden adat a brk kezben volt s helyes dntseket hoztak az eljrs folyamn. A helyes utat jrtk be. A bntets mr kicsit taln enyhe volt, de mgis fairnek mondhat. rdekes volt ltni, hogy valban bntet hatst gyakorolt rjuk. A legnagyobb kvetkeztets azonban az gy vgre maradt: tudnunk kell, pontosan mik is a szablyok. Nem mindegy, hogy 1000 kilomtert tesztelhet valaki egy 2011-es autval, vagy ugyanannyit egy 2013-as modellel.
Mit gondol arrl, hogy Bernie Ecclestone ellen eljrs folyik, megvdoltk az utbbi idben tbb mindennel is, mgsem mozdul a helyrl? Ha a civil szfrban egy kztisztet betlt vezetvel hasonl trtnik, azonnal lelp posztjrl.
Nem rt azrt belegondolni abba sem, hogy a Formula-1 azrt az, ami ma, mert egy bizonyos Bernie Ecclestone megteremtette. 35 v alatt ptette fel s reptette a cscsra ezt a sportgat. Minden, amit itt ltunk, azokra az alapokra pl, amiket letett. Nlkle elg nagy bajban lennnk. Szerintem a szerzdsek s megllapodsok, amiket kt, valamint a plykkal s orszgokkal folytatott trgyalsai, zletei lenygzek. Amg megvan benne a szenvedly s elktelezettsg efel, addig hagyni kell szpen, hagy dolgozzon. Amikor mr nem lesz itt, a sport valami elkpeszten nagyot fog veszteni. Szval, brmi is a helyzet az gyvel kapcsolatban, n rlk, hogy tovbbra is velnk van, tovbbra sem ltok senki, aki ptolhatn t.
Hogy vlekedik a 2014-es j szablyokrl? Gondolok itt a bntetpontokra s a szezon kzbeni tesztlehetsgekre.
sszessgben jnak tartom ket. Azt hiszem, az aerodinamikai tesztek beszntetsnek lesznek negatv hatsai. Taln kicsit drgbb is lesz a vltoztatst kveten a tesztidszak, de legalbb a fiatal, vagy tesztpiltk vals szerepkrt kapnak. A licensz bntetpontoknak viszont nem vagyok hve. Fleg az nem tetszik, hogy a pontokat egyik vrl a msikra akarjk a brk tvezetni. Egy szezon a vgvel lezrul, trldnie kell az ilyen dolgoknak. Abban azonban hiszek, hogy a vltozsok jk s elrelendtenek. Gondolok itt fleg a technikai rszre a dolgoknak.
/formula/
|