Jvre rkeznek az j V6-os turbk, melyek alapjaiban fogjk megvltoztatni a sportot. Mindez termszetesen az aerodinamikra s a kezelhetsgre, valamint a gumikra is komoly hatssal lesz. 2010 ta a Red Bull gyakorlatilag megllthatatlan s sorra szerzi meg a vilgbajnoki cmeket. A jv v azonban sok mindent megvltoztathat.
„Valaki j helyzetben lesz, mg msok nem.” – kezdte a mondandjt Horner a Sky Sports Online krdsre vlaszolvn.
„Ez egy olyan dolog, amit mg egy ideig biztosan nem fogunk megtudni. Mindezt csak a kvetkez v els versenyn fogjuk ltni.”
A legutbbi jelents szablyvltozsokat 2009-ben lthattuk a sportban, gy a Ferrarirl s a McLarenrl sem feledkezhetnk meg, melyek akkor hirtelen eslytelenn vltak a bajnoksgban. A Red Bull azonban lt a lehetsggel s akkor futotta az els igazn ers szezonjt a Forma-1-ben.
„Semmire sincs garancia, de azt hiszem, hogy j szakemberekkel dolgozunk, s egy nagyon j motorpartnernk van. De tny, van nhny ers ellenfelnk. Teht nem szeretnk most ezt illeten jslatokba bocstkozni. Mindssze annyit tehetnk, hogy a lehet legjobb munkt vgezzk, s aztn majd megltjuk, hogy miknt is teljestnk az els versenyen.”
A Renault komoly tmogatsval a Red Bull gyakorlatilag gyri istllnak tekinthet.
„A Red Bull jvre is a Renault-val fog dolgozni, s gyakorlatilag ez egy gyri csapat. s igen, nagyon aktvan rszt vettnk a motor fejlesztsben. Lehet, hogy ez rossz, de bzunk benne, hogy nem gy lesz. A mltban a Renault rt mr el komoly eredmnyeket, amikor a szablyok megvltoztak. Ezek komoly szablyvltozsok voltak. A Red Bull azonban kszsgesen ll a Renault rendelkezsre.”
A legnagyobb kihvst azonban a megbzhatsg fogja jelenteni.
„A kevs megtett kilomter miatt gy vlem, hogy klnsen a motorok megbzhatsga jelenti majd a legnagyobb kihvst. Mindez kritikus lesz a motorszlltk szmra. Jelenleg a Dyno-padon trtnt tesztek jelentik a legjobb lehetsget a munkra. Ha ezt elszalasztjk, akkor mr ks lesz. Nyilvnval, hogy a fogyaszts is fontos szerepet fog jtszani s valsznleg emiatt a futam ideje alatt nem hasznlhatjuk maximum teljestmny mellett az erforrst. Az elektronika is sokkal fontosabb eleme lesz a f egysgnek:”
„Ezen okok miatt a rendkvl fontosak a szimulcis tesztek. A jelenlegi szablyok mellett ezek kiemelked szerepet tltenek be a sportunkban. Biztos vagyok benne, hogy az sszes nagy csapat nagy hangslyt fektet erre. A kvetkez vben ez mg fontosabb lesz, klnsen, ha az zemanyag-fogyaszts dnt tnyez lesz.”
/f1-live/