Ross Brawn csapatfnk inkbb ert prbl merteni a Red Bull flnybl, mely remek plda lehet a nmet gyrt szmra.
Az elmlt vekhez hasonlan a Red Bull idn is minden cmet be fog hzni a Forma-1-ben. A „bikk” 2010 ta megllthatatlanul trnek elre s sorra nyerik meg az egyni s a konstruktri cmeket, mikzben a Ferrari, a McLaren, a Lotus s a Mercedes is tehetetlen.
A legutbbi versenyhtvgn Japnban pldul Sebastian Vettel gy kvalifiklta magt az els sorba, hogy az autjban a KERS rendszer, mely komoly htrnyt jelent.
„Nem mondanm ezt knosnak. Nyilvnval, hogy frusztrl, s a Red Bull egyrtelmen nagyon, nagyon j teljestmnyt nyjt ebben a pillanatban. De ez jobban motivl bennnket. gy tnik, hogy Belgium ta sikerlt minket lelpnik, mikzben javtottunk a versenytempnkon, ami azonban hatssal volt az egykrs tempnkra. Ez egyfajta kompromisszum, ami folyamatos jtkot jelent a szmokkal, de a Red Bull nagyon ers tudott lenni az elmlt vekben.”
A Mercedes folyamatos fejldsvel azonban lassan elrhet kzelsgbe kerlhet a cm.
„Egyre kzelebb kerlnk ehhez. Megnztem nhny adatot tavalyrl, s azokat nehz sszehasonltani, mert akkor mg a plya egsz terletn hasznlhat volt a DRS, de Japnban pldul 1,5 msodperccel voltunk gyorsabbak az els szektorban, s alapveten ugyanazokon a gumikon futottunk.” – mondta Brawn a brit Autosport hasbjain.
„gy is elgedettek lehetnk az eddig elrtekkel s folytatjuk az utunkat a helyes irnyba. A csapat idn nagy lpst tett meg elre s remlhetleg ez jvre is gy lesz s kpesek lesznk ms embereket is zavarba hozni.”
A Mercedes ezzel egytt tbb pnzt fordt a fejlesztsekre s a szerkezeti talaktsokra.
„gy vlem, hogy ez az extra elktelezettsg fontos volt. Nagyon vatosak vagyunk a pnzek elktst illeten, de ez eddig igen jl ment. Ez az sszeg lehetv tette szmunkra, hogy megerstsk a szervezetnket s a munkaernket. Ezzel egytt a szlcsatorns modellnk is sokat fejldtt, s ugyanez igaz a ltestmnyekre is. Szval szerintem sszessgben elg okosan kltekeztnk, s lthatjuk ennek az eredmnyt a plyn. Ha ezeket a pnzeket megfelelen hasznlod fel, akkor gyorsabb leszel.”