A Renault t konstruktri cmet szerzett a V8-as korszakban (2006-2010-2011-2012-2013), 59 gyzelem, 65 pole, s 55 leggyorsabb kr trsul a nevk mell. Ezen a htvgn utoljra fokozhatjk a sikereket.
„Brazlia meglehetsen szvbe markol lesz”- mondta Taffin. „A magas fordultan dolgoz szvmotorok jelentenek mindent, amit az F1-ben ismerek – biztos vagyok benne, pran ugyanezt fogjk mondani a pitlane-ben. A V8-as korszak arrl szlt, hogyan tegynk gyorsabb egy autt gy, hogy csak a motor puszta erejt hasznlnod, teht nagyon sok tren gyarapodott a tudsunk”- folytatta. „Ezek kz sorolhat a minl jobb integrls, az zemanyag-hatkonysg, s az is, hogyan hasznljunk minl jobban olyan segdtnyezket, mint a kipufogk.”
„Mindig arra gondolunk, mit csinlhattunk volna jobban, de hogy teljesen fair legyek, pokolian sok mindent rtnk el, amire bszkk lehetnk. Vitatkozhatnnk, hogy esetleg tbb versenyt kellett volna befejezni problma nlkl, de vgl nha a gyzelmek a hibkbl erednek, s azzal tanulsz, ha feszegeted a hatrokat”- mondta a Renault Sport szakembere.
Taffin beszlt arrl is, mi jelenti a legkellemesebb emlket szmra. „Az egyik kedvenc emlkem a 2006-os szezonhoz fzdik. Harcban voltunk a cmrt, majd Schumacher tvette a vezetst a bajnoksgban, amikor volt egy motorhibnk Monzban. Szinte lehetetlen volt fordtani az llson, mivel a Ferrari gyorsabb volt akkor. Leszegett fejjel folytattuk, majd a japn futamon nyertnk. Akkor a Ferrari motorja robbant fel, s visszavettk a vezetst az utols fordul eltt, melyre Brazliban kerlt sor. Ez tkletes pldja volt a vgs pontig tart versenyzsnek. Ez volt a V8-asok korai szakasza, de mr akkor is hatron hasznltuk ket, s a monzai hiba azt is mutatta, mennyire kzel voltunk a hatrokhoz.”
Jvre mr az 1.6 literes turbk dbrgnek a versenyzk mgtt. „Mikzben rendkvl lveztk ezt a korszakot, a jv v mg nagyobb kihvs lesz. Ami engem illet, gy nttem fel, hogy kzben a turbkat nztem, s gyerekknt arrl lmodtam, hogy majd ezt csinlhatom. Olyan lesz, mintha visszamennk a jvbe!”
rdekessgek a Renault V8-as korszakbl (2006-2013):
- 8 v versengs
- 59 gyzelem – 40 szzalka a V8-as motorokkal aratott gyzelmeknek
- 65 pole
- 55 leggyorsabb kr
- 3665.5 pont
- 5 konstruktri cm
- 5 egyni cm
- 750 lers max. teljestmny (2013-as verzi, tipikus installci, tipikus hmrsklet/nyoms/pratartalom)
- 18,000-es maximlis fordulatszm (2013-as verzi)
- 95kg sly, FIA ltal elrva
- 1,271 motor kszlt, 683 plyahasznlatra, 588 tesztpadra
- >2 000 000 megtett kilomter
- >5 000 komponens motoronknt
- >7 600 000 alkatrsz kerlt felhasznlsra
- 21,800 dugatty kerlt felhasznlsra
- 43,200 szelep kerlt felhasznlsra
- 45,900 kipufogszelep kerlt felhasznlsra
- 43,800 tartbak kerlt felhasznlsra
- 22,000 gyjtgyertya kerlt felhasznlsra
- 10,600 olajszr kerlt felhasznlsra