Newey sajnlja, hogy nem tudnak kiaknzni olyan terleteket, mint a kipufog, de ami ennl is nagyobb kr, hogy az autk kinzete radiklis irnyt vett. A Red Bull mg gy ahogy kivtel, de a teljes kpet elnzve nem lehetnk tl bizakodak.
“Az autk formja s alakja nagyon fontos rszt kpezi az F1-nek”- mondta Newey. “Kr, hogy az autk nem vonzak idn”- jegyezte meg. “Az biztos, hogy van pr csnya orr a boxutcban.”
“A nagy szablyvltozsok mindig is nagy technikai kihvst jelentettek”- mondta a szakember. “Kt nagy vltozs trtnt az aerodinamikban – igaz nem akkork, mint 2009-ben. Elnzve az elmlt vekben nyjtott formnkat, nyilvnvalan boldogabbak lettnk volna, ha nem vltoznak meg a szablyok. Ugyanakkor az a realits, hogy a szablyoknak vltoznia kell idrl-idre. Mindenki szmra lehetsget jelentenek, egy jrakezdst.”
Newey is megerstette, hogy kezdetben biztosan a motorok lesz a fszerep. “Az els futamokon beszlhetnk motorformulrl. A motorok meglehetsen vissza vannak maradva fejleszts tern, szemben azzal, amihez hozz voltunk szokva. Ahogy fejldik s halad elre az j formula, annl fejlettebb lesz a motor s a karosszria kombincija.”
Termszetesen a nagy vltozsok egyben azt is jelentik, hogy nem lehet kivlasztani egy favoritot. “Egyetlen ilyet sem ltok jelenleg.”
Megerstette, hogy k sem egy orrkppal/tervvel kszltek. “Van pr msik opcink is, s azokat is kielemezzk.” Szerepel kztk a Lotus-fle? “Nem.”