A piltk tbb kicsszssal szmolnak
A Formula-1-es piltk sokkal tbb csszklsra szmtanak a 2014-es szezonban, mint ahogyan elzetesen kalkulltak. Mindezt az els tesztels utn kvetkeztetik, ahol tbb izgalommal szembesltek a vrtnl.
A V6-os turbmotorok nagyobb nyomatka miatt mr elzetesen lehetett azzal szmolni, hogy a kanyarkijratok elhagyst kveten, kigyorsts kzben knnyebben fognak kiprgni a hts kerekek, ami megnehezti majd a piltk lett. Azonban az els tesztelseket kveten kiderlt az autk visszajelzsbl tisztn kiderlt, hogy a hts rsz egyenslya korn sem kielgt, ksznheten a hvs idjrsnak s az egyb szablymdostsok okozta vltozsoknak. A versenyzk sokkal nehezebben tudtk az autk hts rszt a megfelel kanyarveken tartani, ami az j designelemeknek ksznhet, melyeket tszabtak a regulcik miatt. Ezek az elemek korbban segtettek megfelel hmrskleten tartani az abroncsokat a diffzor s fkek generlta magas hrads mellett is.
2014-ben viszont leszort ert vesztettek a karosszriaelemek megnyesst kveten, a gumikeverkek alapveten kemnyebbek lettek, a forr kipufoggz elvezetse mr nem a gumik mellett trtnik, valamint a hts fkrendszerek is kisebbek lettek, gy pedig az abroncsok hmrskletnek esse knnyen eredmnyezheti azt, hogy a versenygp hts fele kibukik az egyenslybl s ezltal lecsszik a helyes vrl. A piltk abban a helyzetben talljk magukat, hogy megsznik a hts kerekek tapadsa, kiprgnek s tlkormnyzott vlik az aut.
Adrian Sutil, a Sauber piltja volt az egyik els, aki kijelentette, hogy a 2014-es autkat sokkal nehezebb lesz az ven tartani, a gumik hvesztsnek ksznheten. „Nagyon sokat szenvedtnk azzal, hogy megfelel hmrskleten tudjuk tartani az abroncsokat. Ahogy kihajtottunk a boksz-utcbl, az els kr mg rendben volt. Utna azonban elkezdett kicsszni a hmrsklet az idelis znbl, aztn mr elkpeszten nehz volt szinten tartani azt. Olyan volt, mintha jgen autztunk volna. Ilyen krlmnyek kztt nagyon nehz megtartani az autt ekkora nyomatkkal. Rendszeresen kiprgtt a kerk, ami azt jelentette, hogy szinte irnythatatlann vlt az aut. Hideg versenyeken egsz biztosan gondjaink lesznek s mg a hts szrny is talakult, egy sima lgterelv vlt. A kigyorstsi szakaszban egy nagyot lptnk htrafel” – fogalmazott a Sauber tapasztalt nmet piltja.
/formula/
|