Kobayashi 54 krt tett meg pnteken Jerezben, igaz, legjobb ideje 15 msodperccel maradt el Masstl. A Caterham versenyzje ezzel rekordot dnttt a Renault-motort hasznl kollgi kztt – nem volt nehz dolga. A problmk rgtn az els napon kezddtek, s vgig kitartottak.
Newey s Horner csak egy installcis hibrl beszlt kedden, de szerda este mr a Renault-nak kellett magyarzkodnia a trtntek miatt. A helyzet az utols kt napra sem javult: a Red Bull 21, a Toro Rosso 54 megtett krrel utazott haza. Rob White a teszt utn igyekezett rszletezni a helyzetet, de biztos megoldssal sem llt el.
Marko nemrg elmondta, t kell tervezni pr dolgot, s mindez dht, de bzik a mrnkkben. A BBC forrsokra hivatkozva azt rja, a Renault “legalbb kt hnappal el van maradva a tervhez kpest”. Jerezben a turb egyszer sem rte el zem kzben az 50 szzalkos tltst, s ugyanez igaz az energiatrolsra: egyetlen alkalommal sem mkdtt teljes kapacitssal. Tovbbi nehzsg, hogy vibrcik lptek fel az ertvitelben, ami a plyn mutatkozott meg elszr, tesztpadon nem tapasztaltk.
A Red Bull apr nylsokat vgott az RB10-be, melyek nem a legkifinomultabb megoldsok voltak, radsul a helyzeten sem segtett. Az aut tlmelegszik, Newey ismt szk helyre zsfolta be a technikt. A Lotus ma Jerezben krz az E22-vel, ahol jelen van a Renault is, s lltlag a cg tbbi gyfele is, hogy egytt tanuljanak a helyzetrl.
Lauda az Auto Bildnek nyilatkozva kifejtette, sohasem szabad albecslni a Red Bullt. “Nem szabad albecslni a Red Bullt. Taln vesztettek 3 vagy 4 napot, de nem tbbet… Habr mindez idt s energit emszt fel, nem egy megoldhatatlan problma.”