Gian Luca Falleti cge meglehetsen fiatal – 1997-ben alaptotta a Nanopromot -, de mr szp sikereket tudhat magnak. A vdjegyknek szmt Polysil rendkvl elterjedt a hajzsban, de a klnleges, nanotechnolgis eljrssal kszl bevonrteg az F1-ben is teret nyert. A Red Bull az idei vtl OZ felniket hasznl, s kln krtk, hogy bellrl fekete Polysil rteggel vonjk be azokat: a mindssze pr mikron vastagsg bevonat rendkvl kopsll, s segt elvezetni a gumik fell rkez ht, fokozza a hcsert.
A Polysil elnyei kztt szerepel, hogy ellenll a rozsdnak s a kmiai anyagoknak, kemny felletet kpez, remekl tasztja a vizet, olajat, s egyb kls szennyezdseket. Megnveli a kezelt fellet vagy alkatrsz lettartamt, jobb megbzhatsgot is szavatol. Ezek a tulajdonsgok szmos alkalmazsi terletet nyitnak meg eltte, gy merlt fel annak a lehetsge, hogy az F1-es buksisakokon is elterjedhessen.
A mr emltett cgalapt alaposan tanulmnyozta a 2014-es autkat Jerezben, s arra a kvetkeztetsre jutott, hogy van ltjogosultsga a Polysillal bevont plexiknek. Idn maximum 100 kilogramm zemanyagot cipelhetnek az autk a versenyre, s a piltknak gyakran kell majd sprolva “cirklniuk” a plyn. Mindez azt jelenti, tbb idt tltenek kint megszakts nlkl, s a plexi is jobban koszoldik. Nem beszlve arrl, hogy az idei szezontl egy kipufogcs nz farkasszemet a kvetvel, az is kzpen van kivezetve, feljebb a korbbi a megoldsokhoz kpest, teht nagyobb az eslye, hogy szennyezds kerl a htul halad versenyz plexijre.
Egyelre nem dlt el, hogy melyik versenyzk kapjk meg elszr az j technolgit, de nem lenne meglep, ha gyorsan elterjedne a paddockban.