A Red Bull Racing egy nagyon gyenge els tli tesztet zrt Jerezben. Sebastian Vettel s Daniel Ricciardo is alig tudott kint lenni a plyn az RB10 volnja mgtt, miutn folyamatosan technikai problmk htrltattk ket.
Ez rszben a Red Bull, rszben pedig a Renault hibja volt, amit a csapat ftervezje is elismert a brit Autosport hasbjain. Newey megerstette, hogy a f problmt a kipufog hje jelentette, mely rendre krokat okozott a karosszriban. Ezt pedig tovbbtetzte a Renault technikai gondja, amin az elmlt kt htben mr rengeteget dolgoztak.
„Ez egy olyan problma, ami remlhetleg Bahreinre mr meg fog olddni.” – mondta Newey.
A neves s tapasztalt mrnk hangslyozta, nagyon szortotta ket az id, s tbbek kztt ennek is betudhat volt az, hogy Jerezben vgig csak szenvedett a cmvd. Az igazsghoz az is hozztartozik, hogy a tbbi Renault motort hasznl csapat is hasonl nehzsgekkel tallta szembe magt.
Newey szerint, ha a mrseket egy privt padon vgzik el, akkor ezek a problmk belsleg jnnek el, s nem a nyilvnossg eltt.
„Sajnos mindez a nyilvnossg eltt zajlott le.”
A Red Bull „agya” hozztette, a kipufogval kapcsolatos problmkrt csak k a felelsek, de arra mg Milton Keynes-ben sem szmtottak, hogy ilyen nagyok lesznek a Renault 1.6 literes turbs V6-os egysgeinek htsi ignyei.
Newey szerint ez a tlmelegeds annak is ksznhet volt, hogy tl sok mindent kellett egymshoz kzel beszerelnik a kasztniban.
„Ez egy agresszv csomagols vgeredmnye, de gy reztk, szksg van arra, hogy vllaljunk nhny kockzatot, megprblvn ezzel egy j csomaghoz jutni, mely majd minimalizlja az aerodinamikai krokat ezen nagyon nagy htsi igny mellett.”
„A Renault ezzel egy megleheten kihv clt adott neknk. Termszetesen ennek is vannak elnyei, de ezeket nem knny elrni. Valjban a ht terlete nagyjbl ktszer akkora, mint a tavalyi V8-asok esetben. Ezen a terleten mindenfajta extra htsre van szksgnk, ami minden egysgre vonatkozik. Elektronikai oldalon is meg kell felelnnk ennek, s mindez vonatkozik az akkumultorokra, a motor-genertor egysgre, a kontroll dobozra s gy tovbb… „
„Szval ennek alapjn prbljuk meg kifejleszteni a csomagot, anlkl, hogy az aerodinamika tl nagy kihvs jelentene.”
/f1-live/