Ma a Force India autjban is megadta magt az akkumultor, de a Renault-motort hasznl csapatoknl ez rendszeres jelensg. A Red Bull els embere rdekes okfejtssel llt el, s egy korbbi idszakra vezeti vissza a problmkat: a Renault anno gyri csapatot futtatott, melyet az olasz menedzser vezetett, s Briatore hozott egy nem kvnatos dntst. Horner elmondta, mindenben tmogatjk most a Renault-ot.
“Tmogattuk ket, ksznheten az energia-visszanyers tern szerzett tapasztalatunkra”- mondta Horner az Autosportnak. “Ezen a tren tudjuk nyjtani a legtbbet, s jelenleg ezen a tren vannak a legnagyobb gondjaink. Nemrg mg kevsb voltunk rintettek, mikzben most egyre inkbb azz vlunk”- jelentette ki a csapatfnk.
A Red Bull csapatvezetje rdekes megjegyezssel llt el arra vonatkozan, kire lehet visszavezetni a dolgot. “Ha megnzzk a helyzetet a Renault-nl, Flavio (Briatore) vekkel ezeltt hozta meg a dntst, miszerint az energia-visszanyerssel s a KERS-szel a csapatnak kellene foglalkoznia, nem pedig a motorgyrtnak”- utalt a Renault F1 Team nven fut istllra, mely manapsg Lotus nven krz az F1-ben.
“Majd a Renault eladta a versenycsapatot, magunkhoz vettk a KERS-t, s kifejlesztettk a magunk rendszert, amit a vltval egytt futtatunk. Most, a jelenlegi erforrssal, az energia-visszanyers ismt a motorgyrt felelssge lett, s ennek gy is kell lennie. gy meredekebb emelked vr rjuk, szemben a Mercedesszel s Ferrarival, akik rendelkeznek pr vnyi tapasztalattal”- magyarzta.
A helyzet teht mg mindig nem rzss, de hasonlan Vettelhez, sem esik ktsgbe. “Jelents vltoztatsok voltak Jerezhez kpest, radsul most nem Eurpban vagyunk, hanem 7-8 rnyira, gy a dolgok mg szorosabbak. Megvannak a maga kihvsai, de a csapat s a Renault reakciinl jobbat nem is kvnhatnk.”
Ricciardo ma vette t az RB10-et, s nyugodt – igaz, Vettelhez kpest simbban kezdett. “Mg csak a tesztek felhez rtnk el, hat teljes nap van elttnk, ami egy csom. Ha az els 5-6 versenyen nem is vagyunk a legmagasabb szinten, mg elttnk van a szezon ktharmada ahhoz, hogy ledolgozzuk a lemaradst.”