Az Auto Motor und Sport azt rja, a Renault kt-hrom hnap halasztst szeretne elrni az FIA-nl, s ne ma jfl legyen a hatrid. Szbeszd alapjn a Renault-Nissan trsuls elnke, Carlos Ghosn mg trgyalt is Jean Todt-tal, az FIA elnkvel, hogy krsk teljeslhessen. A dolgot – tbb vitaponttal egytt – ma trgyaljk meg Biggin Hillben, ahol jelen lesznek a csapatfnkk, Bernie Ecclestone, s az FIA kpviseli.
Nem lesz egyszer elrni, hogy halasszanak: a teljes Stratgiai Csoport beleegyezsre szksg van ehhez. A Stratgiai Csoportot hat csapat (Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Lotus, Williams), hat FIA- kpvisel, s hat FOM jogtulajdonos alkotja. Teht, ha megvtzza a Ferrari vagy a Mercedes, amire elg j esly van, mivel k rendben vannak a motorokkal, akkor az egsz dugba dlt.
A francia gyrt azzal rvel, hogy az egsz sportnak rossz lenne, ha az sszes Renault-motoros aut htul kullogna, eslytelenl. Az elmaradsukat maguk lttk be a msodik teszt utn, mg tegnap Daniel Ricciardo mondta, hogy ezen a hten azt csinljk a Red Bullnl, amit mlt hten akartak. Tegnap pldul a Caterham tett meg kevs krt, holott eddig az llkpessgk volt a legjobb a tborban.
A FOTA, a Csapatok rdekvdelmi Szvetsge szthullott, gy mr az sem segthet, ellenttben a 2008/09-es vfordulval. Akkor a fordulatszmot vittk lejjebb 18 ezerre, s a Honda-Renault du krte, hogy hozz lehessen nylni a motorokhoz a vltozs miatt. A tbbi gyrt is belement, mivel nekik is jl jtt a mdosts, radsul a FOTA is segtett. (Nem mellesleg azrt is, hogy erstse politikai pozcijt a FOM-mal szemben.)
Amint lejr a mai hatrid – ha rvnyben marad -, akkor nem lehet olyan mdostsokat vgezni a motorokon, melyek a teljestmny fokozst szolgljk. A biztonsg, a kltsghatkonysg, vagy a megbzhatsg mr ms tma: ilyen indokkal lehet fejleszteni. 25 komponenshez pedig egyltaln nem lehet hozznylni.
/f1-live/