Vettel s a Red Bull vgre kpes volt sok krt pakolni az autba tegnap eltt, mg htfn forgatssal folytattk a munklatokat. Mindez nem vltoztat a tnyen, hogy le vannak maradva a rivlisokkal szemben. “A szezonnyit tl korn lesz szmunkra – legalbb 2 hnappal”- mondta Helmut Marko a Servus TV-ben. “Nem tartunk ott, ahol kellene. Ez egy nagyon komoly dolog most. Jelenleg nem tudjuk, mennyi id kell majd a felzrkzshoz, s azt sem, egyltaln fel fogunk-e zrkzni”- ismerte el a tancstalansgot.
Ugyanakkor Niki Lauda szerint nem a temp lesz dnt jv hten, hanem sokkal inkbb a megbzhatsg. “Hiszem, a mezny fele nem fog clba rni, egyszeren azrt, mivel nem volt lehetsg elg tesztelsre”- fejtette ki az osztrk.
Vettel 77 krt s 417 kilomtert teljestett az utols tesztnapon, de mgsem volt elgedett. Egyszer kiprdlt a plyrl, s sszessgben sem volt elgedett. “A mai nem volt egy j nap szmunkra. Az aut egyszeren nem passzolt”- mondta Vettel.
Radsul az RB10 elg “hisztis” alkat, mert egyik nap maga az aut mg rendben van – leszmtva a motort s az azzal kapcsolatos problmkat -, majd msnap az ellentte igaz. Ricciardo s Vettel is j alapokrl beszlt, de vasrnap mr ms volt a helyzet. “Az aut j. rzem”- mondta a nmet korbban a kevs kilomter ellenre. Majd az utols tesztnapon ezt sem lehetett kijelenteni.
“A Red Bull rosszul fest. Egyltaln nem passzol”- idzett egy tapasztalt F1-es megfigyelt az Auto Motor und Sport. “Az egsz bellts nem passzol a motor, a vlttttel, s az aut belltsa kztt. Sebastian folyamatosan keresztbe llt a 2-es kanyar kijratnl. Kigyorstsnl kiprgtek a kerekek. Ezzel szemben a Williams fekdte az utat.”
A negatv vltozsnak tbb oka lehet: a Renault j alkatrszeket ptett be az erforrsba szombat este, s j szoftvert is tlttt fel. A motor hangja nem volt rendben az egyenesekben: hallani lehetett, hogy az MGU-K csak egy rszt adja le a teljes erejnek. A paddockban azt hallani, hogy 80 ler hinyzott a 160-bl. A Renault-motor erejn nem mlhat a dolog: Kobayashi 331.2 km/rval szguldott, de Vettel csak 317.8-cal. A fenti “erhiny” magyarzatot jelent erre. Alonso 21.8 km/rval volt gyorsabb a ngyszeres bajnoknl.
Az is hozzjrulhat az RB10 “kelletlenkedshez”, hogy tl sok fejleszts kerlt fel a gpre vasrnap: j els szrny, padllemez, oldaldobozok valamivel szlesebb kzps rsszel, hogy tbb leveg jusson a kipufognak. Majd ott van az gynevezett kakasl a hts szrny alatt. Utbbi trkkje, hogy ellenttben a rivlisokkal, a Red Bullnl a szrny fl, s nem al tereli a levegt. Ez a kis szrny jelenthet pr pontot a leszorterben, ha jl hasznostjk.
Valsznleg nem tl szerencss egyszerre ennyi jdonsgot feltenni az autra, mivel a motor sem mkdik mg teljes ervel, gy problms kirtkelni ket. Radsul nvelik a hibalehetsgek szmt. Az ellenfelek mgis va intenek attl, hogy albecsljk az RB10-et: az aut gyors, csak elszr munkra kellene brni.
/f1-live/