A Red Bullt egyelre lehetetlen elhelyezni a rangsorban a tesztek utn, mivel nagyon kevs kilomtert tettek meg a rivlisokhoz kpest. Az RB10 nagyon sebezhet a motor miatt, de pldul a fk is tbb alkalommal megadta magt. Az utols napon Vettel az aut viselkedsre panaszkodott, melynek az is lehet az oka, hogy tl sok fejlesztst tettek fel r egyszerre. Horner is ltja a problmkat, de kzel sem temeti a szezont.
“A tesztek utn elg egyrtelm, hogy olyan autnk van, melynek nem elg j a tempja s nem megbzhat. Szval kt meglehetsen alapvet tnyezrl van sz, melyeken fell kell kerekednnk”- mondta a csapatvezet.
Mint elmondta, a tli tesztek sikertelensge csak mg jobban tzeli a csapatot, s elszntabban akarjk a sikerek folytatst. Egyelre nem tudjk, hol llnak a tbbiekhez kpest, gy az els futamot illeten is lehetetlen lenne jslatokba bocstkozni. Bzik a csapatban s a Renault-ban, hogy meg tudjk oldani a gondokat, de az igaz, “jelen pillanatban nincs meg a tempjuk, hogy lljk a kihvst a Mercedes-csapatokkal szemben”.
A 40 ves vezet arra is felhvta a figyelmet a Telegraphnak adott interjban, hogy ugyanezek az emberek terveztk a sikerek eldket, melyek sorozatban hoztk a cmeket. “Remek sikereket lhettnk t az elmlt t vben, s nagyon tehetsges emberekbl ll ssze a csapat. Ugyanezek az emberek tervezik a jelenlegi autt. Nem gondolom, hogy tl nagy figyelmet szentelnnk arra, amit msok mondanak.”
“Nem vlsz iditv egyik naprl a msikra”- mondta Horner. “Rendkvl ers csapatunk van itt. Igazn elszntak. Elg vetni egy pillantst arra, hny rt fektetnek bele. Igen komoly. Emberfeletti erfesztst sznnak arra, hogy fellkerekedjnk a problmkon; hogy megprbljanak biztosra menni, olyan j formban legynk Melbourne-ben, amennyire csak lehet. Majd onnan haladunk tovbb. Ez egy maratoni szezon – sokkal inkbb, mint sprint. Valsznleg szenvedni fogunk Melbourne-ben, de a szezon hossz.”
Majd tett egy megjegyezst is. “Legvgl, egyetlen msik csapat sem nyert futamot tavaly jlius ta, szval nem arrl van sz, hogy ne rendelkeznnk mlysgeiben a szakrtelemmel, hogy fellkerekedjnk ezeken a gondokon.”
Kezdetben az RB10 htse volt tl radiklis a megntt ignyekhez, majd Marko elvette a Renault-ot is, mely vlt nlkl futtatta a tesztpadon a motort, s nem adtak elg adatot a csapatnak. Horner gy vli, maga az aut rendben van, j alap.
“Lthatjuk, hogy az aut remek potencillal br. Tudjuk, az aut alapveten gyors”- erstette meg az ltalnos nzetet. “Egyszeren csak idbe telik kihozni belle a legtbbet, integrlni a motort, s a legtbbet kihozni belle. Azt lthatjuk, apr problmk okoznak jelents zavarokat. Egyenknt nem risi problmkrl beszlnk.”