A francia gyrt rengeteget szenvedett a tli tesztek ideje alatt. Noha a Renault sokat dolgozott az j csomagon, az a bahreini teszteken sem volt megbzhat. A mrnkk szerint a csomag mechanikailag kzel tkletesen mkdik, s csak a szoftverrel van gond.
Az elmlt kt htben a Red Bull nhny mrnke is csatlakozott a Renault-hoz, hogy megoldjk a szoftverrel kapcsolatos gondokat. Remi Taffin, a Renault vezet mrnke a brit Autosport krdsre elmondta, az j szoftverrel az gyfelek (Red Bull, Lotus, Toro Rosso, Caterham) maximlis teljestmny mellett hasznlhatjk a motorjaikat a 2014-es vadnyit Ausztrl Nagydjon.
Ha ez valban gy van, akkor valsznleg lnyegesen kevesebb kiesst lthatunk majd Melbourne-ben, mint azt ezeltt vrhattuk volna.
„El voltunk maradna nhny elemmel, melyeket be akartunk pteni az autkba, s ez akadlyozta meg azt, hogy a csomag a teljes potencilja mellett mkdjn.”
Taffin hozztette, az j mdostsokkal lnyegesen nagyobb teljestmnyt hozhatnak ki a csapatok a motorokbl, s a korbban tapasztalt kopog hang nem volt kzvetlen hatssal a megbzhatsgra. Ez javarszt annak volt betudhat, hogy a gyjts idztse rosszul volt belltva, ami gyakran krt okozott az gstrben.
A Renault a tli teszteken mg nem rendelkezett ezzel a bizonyos szoftverrel, amivel megakadlyozhattk volna ezt a fajta jelensget. A mrnkk azonban mr nem aggdnak emiatt, s most elrbb tartanak, de lpsrl lpsre szeretnnek fejldni, ahogy azt mr korbban elmondtk.
„Addig, mg nem nyernk meg egy versenyt, nem olddnak meg vglegesen ezek a problmk, valamint elgedettek sem lesznk.”