A Renault s a Red Bull kemnyen dolgozott Bahrein ta, hogy fejldjenek, s ne legyen teljes lebgs az els htvge: az erfesztsek egyelre meghoztk az eredmnyt. A szabadedzsek jl sikerltek, de ez nem mondhat el minden Renault-gyflrl.
“Az els versenyhtvge mindig is nagy tesztet jelent – klnsen idn vagyunk idegesek, mivel tudjuk, nem kszltnk fel olyan remekl, mint azt szerettk volna”- mondta Rob White, a Renault technikai vezetje.
“Vannak bizonyos forgatknyvek a versenyhtvgt illeten, melyeket ma tudtunk elszr elgyakorolni, az els edzsen, majd a msodikon. Elgedett vagyok, hogy ma sikerlt elvgezni ezeket, ez nagy eredmny. A rajtgyakorlatokban nincs semmi mgikus – egyszeren a teszteken tbb okbl kifolylag nem sikerlt elvgezni ket. Emiatt nem aggdtunk klnsebben. Termszetesen tudtuk, hogy meg kell tallni a j teljestmnyt s belltst hozz, mivel nagyon fontos rszt kpezi a futamnak. Ismtlem, nem tartunk ott, ahol szeretnnk, de azon vagyunk, hogy felzrkzzunk”- mondta a szakember ma Melbourne-ben.
Ma elszr zemeltek teljes ervel a Renault-motorok – mr akinl zemeltek. A Caterham s a Lotus tovbbra is szenvedett a technikval, de a Red Bull jelents fejldst abszolvlt. Kontrollni tudtk a tltnyomst, a motorhangols rendben volt, az akkumultorok trolni tudtk a kell ert, gy rkezett a 160 “elektromos” ler. “Gzervel dolgoztunk, most megjtt az els gymlcse”- mondta Helmut Marko az Auto Motor und Sportnak. “Mg csak most kezddik a munka belltsokkal. Sok potencil van benne.”
Nico Hlkenberg a remekl tapad RB10-et mltatta. “Nagyon fekszik az ton. Vgtelen leszortervel kell rendelkeznik”- mondta a fedlzeti kamers kpek alapjn. Christian Horner a GPS-adatok alapjn szolglt rdekes rszletekkel. “sszessgben 0.750-1 msodperc kztt vesztnk a Mercedeshez kpest az egyenesekben. Ez azt jelenti, gyorsabbak vagyunk a kanyarokban.”
Sebastian Vettel lelkendezett a vratlanul j kezds utn. “Sokkal jobban ment, mint azt valaha vrtam volna. Most mr a teljes ert hasznlni tudom. A kigyorstsok alatt van mg nmi kihagys, de messze nem olyan rossz, mint a teszteken.”
Fernando Alonso folyamatosan a legjobb hrom kztt volt, dleltt az len zrt. Vlheten az F14T-ben kevesebb zemanyag volt, mint a Mercedesekben vagy a Red Bullokban. Kimi Rikknen a fkegyensllyal kzdtt, gy csapattrsa mgtt volt 0.7-1.1 msodperccel. “Dolgozunk rajta. Ez nem a versenyz problmja, hanem a mink”- mondta Stefano Domenicali. “Biztosra kell menni, hogy rendszeresen hasznlni tudjuk a teljes ert – mg hinyzik a kiegyenslyozottsg.”
Felipe Massa nehz autval volt kint a plyn, ezrt sem aggdik a mai lemaradst ltva. “Ha kiszvjuk az zemanyagot, Fernando idejt autzom, de a Mercedeshez nem elg.” Vettelnek vgl 0.756 hinyzott Hamiltonhoz, Alonso 0.507-tel maradt el a Mercedestl.
/f1-live/