Toto Wolff az els megmrettetst kveten azt mondta, van mg a W05-ben egy kis ertartalk – nem sok, de van. Ricciardo vasrnapi teljestmnye megerstette a tnyt, hogy a Red Bull komoly felzrkzst hajtott vgre Bahrein ta. Ugyan az aut rendre tlpte a megengedett fogyasztsi ramlst – egyesek szerint 25 lerrl kellett volna lemondani akkor, ha hallgatnak az FIA-re -, de nekik is 100 kilogramm benzinbl kellett gazdlkodni. Ricciardo a futam vgn tudott vdekezni Magnussen ellen, teht volt elg nafta a gpben ahhoz, hogy tartsa a pozcijt, de clba is rjen.
Mikzben a tli teszteken csodaszmba ment az, hogy az RB10 nem melegszik tl vagy egyltaln a plyn van, Melbourne-ben simn megvolt az 57 kr, mindez egy msodik hellyel. Majd jtt a kizrs. A tli tesztek alatt tbb msodpercre voltak az ltl a krid tekintetben, de els futamhtvgre vltozott az sszkp: csak a Mercedes rt clba Ricciardo eltt, igaz, tetemes elnnyel. “Aggodalomra ad okot a temp, amivel felzrkzott a Red Bull”- mondta Pat Symonds a Williamstl.
A Renault rengeteget dolgozott a fejlds rdekben, s mg szombaton is j szoftvert tettek be Vettel autjba, ami vgl nem vlt be. “A bahreini teszten 10 szzalkon volt a Renault-motor ahhoz kpest, mint amit tudnia kellene. Melbourne-ben 60 szzalkon voltunk”- mondta Horner az Auto Motor und Sportnak.
Rob White a Renault-tl elmondta, mg nincsenek tl a nehezn, s a tanuls folyamn elkerlhetetlen, hogy akadlyokba tkznek. sszesen 20 programot kell sszehangolni a szoftverben, ksznheten a sok “ptelemnek”. “Mg hinyzik a robosztussg. Olykor jl megy, olykor nem”- mondta Remi Taffin. A szakemberek azt is elmondtk, nagyon knny alul- vagy tlteljesteni a megengedett ramlshoz kpest, teht vkony jgen tncolnak.
Az RB10 rendben van, s Ricciardo folyamatosan az lmeznyben volt a kanyarokkal tzdelt hrmas szektorban. Adrian Newey is ijeszt mondattal llt el a rivlisokra nzve. “Mg csak most kezdtem el az aut tovbbfejlesztst. Ha nem tudsz krzni, akkor prblgatni sem tudsz dolgokat.” Vettel is magabiztos. “Most mr tudom, hogy egy gyors autm van.”