Horner a Sky Sportsnak hosszasan ecsetelte, mirt gondolja, hogy igazuk van, s biztosak ebben. A szenzorokat az FIA homologizlja, a Calibra nev cg lltja be, utna pedig a csapatok tulajdont kpezik, k mkdtetik azokat. A mrmszer pontossgval, melyet a Gill Sensors llt el, mr a tli tesztek alatt is gondok voltak.
A hibs szenzoroknak vagy a pontatlan rtkeknek tbb oka is lehet, rja az Auto Motor und Sport. Az egyik lehet a szenzor szakszertlen kezelse, ers vibrcik a szenzor krnyezetben, vagy cskken a nyoms a rendszerben. A lap szerint a Ferrarinak mdostania kellett a benzinpumpn – legalbbis ezt pletykljk -, hogy a szenzor precz rtkekkel szolgljon. A Lotusnak is vltoztatnia kellett a rendszeren, mgpedig a benzinnyomsban jelentkez cskkenst kellett kikszblni.
A Red Bull lltja, hrom szenzorral is gondok voltak az autikban, melyek fals rtkekkel szolgltak. A sajt mrseik alapjn Ricciardo autjban 96 kg/rs rtket mutatott, teht a hatr alatt voltak 4 kilval. Ez 7-8 lers vesztesget jelent az AMuS szerint. Vettel esetben az ellenkezje trtnt, s tlptk a hatrt. A Red Bull csak ngy szenzort vitt el Ausztrliba, szemben a rivlisokkal, akik biztosra mentek, s 12 szenzorral rendelkeztek.
Az edzsek utn minden csapat kap egy korrekcis sklt az FIA-tl, fggen attl, mekkora az eltrs az FIA s a csapatok sajt mrsei kztt. Az istllk ennek megfelelen lltjk be a mszert, s senki sem volt 1.5 szzalkos trshatron kvl, leszmtva a Red Bullt.
Igaz Horner lltsa, miszerint msoknl is gondok voltak, de senki sem mondott ellent az FIA-nek, vagy mg a felszlts eltt reagltak. A cscsfogyasztst illeten 3 grammos a trshatr, mg ennyit tolerlnak. A Mercedes tbbszr is 4 gramm krnykn volt, de maguktl korrigltak, mieltt az FIA “alulfogyasztst” krt volna a “tlfogyaszts” kompenzlsra. A lap arrl r, hogy a Red Bull minden krben 25 grammal lpte t a hatrt. Ebben az esetben nem egy egyszeri cscsrl van sz, hanem rendszeresen tlptk a hatrt – sokkal.
A Red Bull mgis a 100kg/rs hatr alatt tudott maradni az 57 krs futamon, legalbbis ezt lltjk, a kirv cscsfogyaszts ellenre. Ezt azzal magyarzzk, hogy a Renault-motor elg zemanyagot tudott megsprolni, amikor poroszkl zemmdban hasznlta Ricciardo. Az ausztrl maga is azt mondta, hogy eleinte nagyon konzervatvan hajtott.
Az prilis 14-re kitztt meghallgatsig mg kt futam van htra, s krds, mihez kezd a Red Bull: mdostjk a szenzor krnyezett, j szenzort visznek magukkal, betartjk az FIA direktvjt, vagy tovbbra is “a sajt fejk utn mennek”? Utbbi esetben ismt ott lebeg a kizrs veszlye. A kizrssal sok pontot bukhatnnak. Amennyiben az els utat vlasztjk, s Malajziban mkdik az FIA szenzora, akkor az azt is jelentheti, hogy nagy a szrs a mszer esetben, tnyleg hibsak voltak Ausztrliban. Vagy azt, hogy mgis a Red Bullnak kellett volna elbb cselekednie.
/f1-live/