Az FIA mr az idmr utn is felhvta a csapat figyelmt arra, hogy lljanak t az ltaluk javasolt szablyozsra, majd a futam tdik krben is gy tettek. A Red Bull nem hallgatott rjuk, lltva, pontatlan az FIA mszere s ennek kvetkeztben a javasolt rtk sem megfelel. Vgl kizrtk Ricciardt, majd a csapat fellebbezett.
“Arra alapozzuk a fellebbezst, hogy nem hisszk, st, rendkvl biztosak vagyunk benne, hogy nem szegtk meg a szablyokat, s nem lptk tl a 100 kg/rs zemanyag-ramlst, amit lehetv tesznek a szablyok az aut s a motor szmra”- kezdte Horner az rvelst a Sky Sports Newsnak.
“Teht ez volt az oka annak, hogy fellebbeztnk; gy rezzk, ers pozciban vagyunk, s vgl a fellebbviteli brsg fog dnteni az gyben. Az egsz gy azon ll vagy bukik, hogy melyik adatolvass a helyes”- jegyezte meg. “Van egy szenzor, mely ugrl, s nem olvassa korrekten az rtkeket, versus egy olyan zemanyag-ramls, amirl tudjuk, kalibrltk, s tudjuk, nem vltozott a htvge folyamn, utlag ellenriztk, nem talltk hibsnak, s nem vltakozott azta, hogy a htvge eltt beptettk az autba”- utalt a csapat sajt kalibrls szenzorra.
“Az rvnk nagyon egyszer”- folytatta a brit szakember. “Nem szegtk meg a Technikai Szablyzatot. Nem lptk t az ramlsi rtket, s a szenzor, amit remlhetleg demonstrlni tudunk a fellebbezs alatt, hibs”- jelentette ki.
A kvetkez rvekkel llt el, miszerint nem szegtk meg az 5.1.4-es szablypontot. “Szerintem az a problma a Technikai Direktvval, amit lthattunk a Pirelli-gynl vagy a dupla diffzor napjaiban is, miszerint a direktva a Technikai Delegltak vlemnye, amint az olvashat a direktva vgn. Nem szably, nem szablyoz erej, hanem pusztn egy vlemny. A Technikai s Sportszablyzat kt minket. Az 5.1.4-es Technikai Szably azt mondja, nem lpheted t a 100kg/rs zemanyag-hasznlatot – nem tettnk gy”- vdte meg a Red Bullt. “Ennlfogva az a megltsunk, nem szegtnk szablyt, a Technikai Direktva pedig nem szablyoz erej.”
Az prilis 14-re kitztt trgyals eltt mg nagydjat kell teljestenie a csapatnak. Horner remli, pontos mszerk lesz.
“Remlhetleg egy olyan szenzorunk lesz, mely mkdik, az ramlsnak megfelelen mkdik, s nem lesz eltrs. Alapveten ez a legfontosabb, s ha lesz ingadozs, pontatlansg, akkor azt nyilvnvalan meg kell beszlni az FIA-vel, s valsznleg nem lesznk egyedl ezzel.”
/f1-live/