Szmtalan kritika ri most a sportot az j motorhangok miatt. A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) mr ht esztendvel ezeltt tudta, hogy a V6-os turbk drmai klnbsget eredmnyezhetnek, melyek sok nzt ksztethetnek arra, hogy elprtoljanak a Forma-1-tl.
Ha csak az F1-live.hu npes olvasi tbort vesszk alapul, akkor is 90%-ban negatvan beszlnek az 1,6 literes V6-os turbk hangjairl. Nhny versenyz kiss visszafogottan, vatosan nyilatkozott a hangokrl, addig Sebastian Vettel egyenesen kimondta azt, amit gondol.
„Ez sz*r!” – mondta egyrtelmen a Red Bull Racing hivatalos sajttjkoztatjn Malajziban, mikzben a riporterek lefagyott arcokkal fogadtk a vlaszt, hiszen mg k sem szmtottak ilyen szinte szavakra.
„gy vlem, hogy a jelenlegi helyzet nem idelis a rajongk szmra. A Forma-1-ben igenis fontosak a hangok. St, az egyik legfontosabb dolog a sportban a hang. Ltvnyosnak kellene lennie a Forma-1-nek, de ez nem az, amit vrtunk.”
„A verseny (Ausztrlia) ideje alatt ott voltam a bokszutca falnl, s ez csendesebb volt, mint egy brban. Nem sokra emlkszem a gyerekkori F1-es lmnyeimrl, mivel csak 6 esztends voltam. Az egyetlen, ami megmaradt bennem a nmetorszgi szabadedzsrl, az a hang volt.”
„Ezek hangos autk voltak, s mg a fld is remegett tlk. Nagyon sajnlatos, hogy ezt tbb mr nem tapasztalhatjuk. Van nhny dolog, ami nem tetszik a sportban, de vgs soron nem n rom a szablyokat. Msklnben mgttem a V12-esek vltennek. Jelenleg mg a mobiltelefon csrgst is meg tudnm hallani a piltaflkben. s ez nem olyasvalami, amit szeretnl magadnak egy versenyautban.”
„A rajongk megrdemlik azt, hogy egy hangos esemnyt kapjanak. Vgtre is, eddig a pontig ez volt a legcsodlatosabb dolog az F1-ben. J lenne egy kis tbb letet ltni az autktl. Ha szurkol lennk, nem a gumik csikorgsra lennnk kvncsi, hanem a vist motorhangokra.”
s mi a helyzet a malj versenyhtvgvel?
„Remlem, hogy most legalbb a verseny felig eljuthatok.” – fogta viccesre a figurt Vettel.
„gy vlem, ha sikerl befejeznem a versenyt normlis terhels mellett, akkor eslynk lehet a dobogra. A Mercedes nyilvnvalan nagyon gyors volt Melbourne-ben, de sokat fejldtnk. Daniel (Ricciardo) eredmnye is mutatja, hogy soha nem szabad minket lerni, s kszen llunk a harcra. Kemny egy htvge lesz a magas h s pratartalom miatt, de gy hiszem, nem lesz gond.”
Daniel Ricciardo, az ausztrl csapattrs is mondott nhny szt a hangokrl.
„Ezek a hangok klnbznek az eddigiektl. Nyilvnval, hogy most minden halkabb. Ezzel egytt elmondhatjuk, hogy a sisak alatt mg mindig elg nagy a zaj, hogy ne halljunk mindent. Ms, mint eddig, de hozz fogunk szokni. Nem olyan rossz, mint azt sokan mondjk.”
Felipe Massa, a Williams Martini Racing brazil versenyzje.
„Mr kt ve tudjuk, hogy mi fog trtnni. A V6-os turb soha nem fog gy szlni, mint a V8-as. Semmi rtelme sszehasonltani a kettt. Szp lassan n is kezdek hozzszokni ehhez. Nem a legjobb dolog, de most errl szl a technika.”
/f1-live/