Whiting szerint a Red Bull alaptalanul fellebbezett
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatja szerint a technikai szablyzat, noha kzvetett mdon, de egyrtelmen kimondja, hogy a csapatok csak az ltaluk ajnlott szenzorral mrhetik az autik zemanyag-ramlst, gy nem ltja indokoltnak a Red Bull fellebbezst.
A nzeteltrs abbl ered, hogy az FIA csak javaslatot tett a csapatoknak arra, hogy az ltaluk felkrt Gill Sensors cg ltal kifejlesztett mrmszereket hasznljk. A Red Bullnl viszont azok vlt pontatlansga miatt inkbb a sajt mrseikre tmaszkodtak, s most azzal prbljk megvdeni llspontjukat, hogy sehol nincs konkrtan meghatrozva, hogy melyik mszert kell hasznlniuk.
Whiting azonban felhvta a figyelmet a szablyknyv egy kittelre.
„A technikai szablyzat 5.10-es pontja az n vlemnyem szerint nagyon egyrtelmen kimondja, hogy az zemanyag-ramlst csak egyetlen mdon, mgpedig hitelestett szenzorral lehet mrni” - mutatott r.
„Amint azt tudjuk, egyedl a Gill gyrt olyan szenzorokat, amelyek megkapjk az FIA hitelestst. Szmomra ez teljesen egyrtelmv teszi a helyzetet.”
A Whiting ltal emltett 5.10.3-as cikkely valban kikti, hogy „hitelestett szenzorokat kell felszerelni az autkra, amelyekkel kzvetlenl mrhet az zemanyag nyomsa, hmrsklete s tfolysi sebessge”.
Az FIA-nl elismerik, hogy a sajt szenzorjaik pontossga nha tllpte a trshatrt. Legfeljebb 0,5%-ot tvedhetnek a vals adatokhoz kpest, m a Red Bull szerint ez az Ausztrl Nagydjon olykor a 2%-ot is elrte, ami krnknt hromnegyed msodperces klnbsget is jelent.
/formula/