Az idmrk tern Ricciardo 3:1-re visz, mg a pontok tekintetben 33:24 az lls Vettel javra, igaz, csapattrst kizrtk Ausztrliban, Malajziban pedig feladta a futamot, eltte egy boxkoszban volt rsze. Ricciardo egyelre otthonosabban mozog az RB10-ben – igaz, egy Toro Rossbl lt t -, mg Vettelnek visszalps a gp a tavalyi RB9-hez kpest. Az ausztrl jobban bnik a gumikkal, amit remekl mutat, hogy Knban annl nagyobb lett az elnye Vettel-lel szemben, minl hosszabb volt egy etap.
Vettel a kigyorstsokon s a fkezsek alatt bukik sokat Ricciardhoz kpest: az AMUS alaposan utnajrt a krdsnek, s a kridk elemzse utn arra jutott, a sanghaji els s msodik szektorban 3-3 tizedet vesztett csapattrsval szemben. Az utols szektorban, ahol kt kemnyebb fkpont is van, 0.124 msodpercet nyert Ricciardo. Vettel jobban megy az olyan ritmusos plykon, melyeken folyamatosabban lehet haladni.
Ricciardo gyorsan tanul: “Mg nem teljesen vilgos, mely tpus kanyarokban gyorsabb Seb. Malajziban leckt adott a kzpgyors kanyarokban. Megprblok tanulni belle.”
“Mg nem rzem magam olyan remekl az autban, mint azt akarom”- ezt mr Vettel mondta. “A fkezsek s a kigyorstsok alatt hinyzik az abszolt bizalom.” Mindez az idei V6-os motornak tudhat be, mely tovbbra sem valami remekl vezethet, a Renault pedig folyamatosan fejleszti azt. Radsul a fkegyensly is vltozik annak megfelelen, mennyire tlti fel az MGU-K az akkumultort. “Szinte mindig lehet finomtani, de a dnt dolgok nem a te rhatsod rvn trtnnek”- rulta el a nmet. “Ezrt is van az, hogy sohasem vilgos teljesen, hogyan oszlik el a fker. Kanyarrl-kanyarra, krrl-krre ms. Sokan csodlkoznak rajta, milyen gyakran tvesztik el a kollgim a fkpontot. Rendre kezdnek ltszunk. Ezrt fkezek ltalban valamivel elbb, hogy legyen tartalk. De akkor nem stimmel a kanyar els rsze. Nem passzol a vezetsi stlusomhoz”- avatta be a lap rjt Vettel.
A kigyorsts ugyanez pepitban. “Sohasem vagy teljesen biztos, hogyan rkezik az er a kigyorsts els rszben. Ez ismt attl fgg, hogyan troljk be az elektromos motorok a teljestmnyket. Mg nem rzem a nyomatkot. A teljestmny nem mindig gy ll rendelkezsre, ahogy azt te lehvod.”
Vettel elmondta, nem felejtett el vezetni, egyszeren mg nem llt ssze szmra a gp. Marko is vdelmbe vette a nmetet, ezrt sem tlik meg a csapaton belli prharcot. A ngyszeres bajnok “gumikmlbl” “gumizabl” lett, de ez vltozni fog, legalbbis ebben remnykednek.
A korbbi modellekkel ksn fkezhetett, agresszven bekormnyzott, s a hts tengellyel irnytotta az autt. A kijratban gy jtszott a gzzal, hogy a kipufoggz a maximlis leszortert biztostotta. A befjt diffzorral rszabtk az aktulis autt. Webbernek annl rosszabbul ment, minl nagyobb szerepet kapott a kipufog a leszorter ellltsban. 2012 els felben vltoztattak a szablyokon, a kipufog nem kzvetlenl a diffzorra fjt, hanem az oldaldobozban futott ki. Majd Newey ismt varilt, Webber jra eslytelen lett.
Vettel is elismeri, “Daniel jobban rzi magt az autban”. Marko azt is elmondta, “Vettel tl sokat gondolkodik a technikn”, mg “Daniel mit sem trdve bel az autba, s egyszeren gzt ad”. “A kerekebb vezetsi stlusa segt a gumikmlsben. Sebnek oda kell tennie magt. Utna ismt olyan gyors lesz, mint korbban.”
/f1-live/