Az Auto Motor und Sport tegnap szellztette meg a tmt, miszerint a Renault fontolra vette a Viry Chatillonban tallhat rszleg eladst. Adam Cooper tovbb boncolgatta a dolgot, megjegyezve, hogy Helmut Marko mostanban sok idt tlt ott, igaz, ez mr a szezon elejn is gy volt, ksznheten a gyenge V6-osnak.
Cooper szerint fontos szerep juthatnak Cyril Abiteboul-nak, a Caterham jelenlegi csapatfnknek abban az esetben, ha a Red Bull valban meglpi a dolgot, s bekebelezi a rszleget. Abiteboul korbban a Renault Sport F1 gyvezet helyettese volt, akit tisztel a Red Bull, s megeshet, visszatr Viry-be, felgyeli az tstrukturlst. Mr idn megtrtnhet, hogy a Red Bull felgyeli a jv vi motor fejlesztst, alkalmazva a sajt rendszerket s kulcsfontossg embereiket.
Az igazn fontos s lnyeges dobs azonban 2016 lenne, ugyanis akkor Red Bull vagy Infiniti nven egy teljesen j egysget mutathatnak be, azaz nem kell tartani magukat az FIA szigor homologizcis elrsaihoz. (A motorok fejlesztst folyamatosan korltozzk, cskkentve a mdosthat komponensek szmt.) Teht: idn csak finomtjk az Energy F1-et a megengedett keretek kztt, mg kt v mlva egy teljesen j koncepcit ptenek be, amit Viry-ben fejlesztettek.
A fejlesztsekhez rendelkezsre ll a Renault tudsa, az elmlt hnapok tapasztalatai, s a Mercedes ltal vlasztott t is. Az j V6-ost mr nem a Renault emberei fejlesztenk, hanem a Red Bull alkalmazottai az j technolgiai kzpontban, amit Adrian Newey fog felgyelni. Cooper szerint innen kvetkezik, hogy a projekthez csatlakozik Mario Ilien, az Ilmor alaptja, s t lehet csbtani embereket a Mercedestl, Cosworth-tl.
A Ferrari s a Mercedes termszetesen nem nzn j szemmel, hogy a Red Bull kvzi tcmkzi a Renault rszlegt, talaktja kedve szerint, majd megkerli az FIA elrsait, zld utat nyerve egy j motor kifejlesztshez. A kaland kltsges lenne, de a Red Bull mr most is kt csapat egysgeit fizeti – Red Bull s Toro Rosso -, radsul a tervek szerint szorosabbra vennk a kapcsolatot a Caterham-mel, mintegy “barti” istllt csinlva bellk. A Caterham idn a vltt veszi a Red Bulltl, ami jvre a motorcsomaggal bvlhetne.
Radsul a Lotus vrhatan Mercedes motorokra vlt, ezzel egy jabb akadly hrul el a Red Bull tjbl Viry fel. A Lotus ugyanis remek kapcsolatokat pol a rszleggel, ami a 90-es vekre nylik vissza. Mi tbb, a romn csapat, az FRR is csatlakozhat gyflknt, knnytve a Red Bull anyagi terhein.
s ott van mg az Infiniti is, mely rmmel adja a nevt – esetleg a pnzt is – azrt, hogy elklnljn a ms szintet kpvisel Renault-tl. Arra is sor kerlhet, hogy maga az Infiniti veszi meg a rszleget, elltva azt a cg plakettjvel.
Horner elmondta, a jelenlegi motorok “megbzhatsga s teljestmny is elfogadhatatlan, valaminek trtnnie kell a Renault-nl”. A sajt motor ptse mg nem tma. “Nagyon valszntlen. Elszr is ltni kell, milyen tervei vannak a Renault-nak. Nyilvnval, hogy egy olyan csapat, mint a Red Bull, nem szklkdik a vlasztsi lehetsgekben, de biztosra akarunk menni, hogy hossz tvon vagyunk versenykpesek. Egy sajt motor tervezse s gyrtsa jelenleg nem rsze a terveinknek.”
Azt nem tagadta, hogy esetleg ms ptse meg a Red Bullnak, j nven, de tovbbra is Viry-ben, a jelenlegi szablyok alatt. Cooper elmondsa szerint Horner csak mosolygott a felvetsre, s megjegyezte, szerinte lehetsges.
/f1-live/