A nmet versenyz 2010 s 2013 kztt mindent megnyert, amit csak lehetett. A ngyszeres vilgbajnok azonban mr 2009-ben is harcban volt a cmrt, de akkor Jenson Button lett a gyztes. Ettl a ponttl kezdden Seb egy igazn nagy fizikai s pszichikai terhelsnek lett kitve.
2014-re teljesen megvltozott a sorozat, s Vettel nem vette tlsgosan komolyan ezeket az j szablyokat, valamint azzal sem szmolt, hogy Daniel Ricciardo ilyen ers lesz, aki 11 futamot kveten magabiztosan veri a cmvdt.
„Ez tbb dologbl tevdik ssze. Elszr is sok energid veszik el azzal, ha t ven t harcolsz a cmrt. Ez fradtt tesz, de nem ez az alapvet problma.” – tette hozz Horner.
„Egszen egyedlll volt az, ahogy Sebastian az elmlt vekben extra tizedmsodperceket hozott ki az autbl. Nagyon rzkenyen bnik az autval. Gondolok itt pldul a fkezsre. Az j elektronikus fkek kevesebb informcit adnak szmunkra, mint a korbbi rendszer. Pontosan ez az, amirt Sebastian mr nem gy rzi az autt, mint korbban.”
Horner hozztette, ami pedig a vezethetsget rinti, azrt a csapat okolhat, hiszen Seb mg mindig jl bnik a gumikkal, de az aut tovbbra sem fekszik szmra.
Ami korbban Vettel nagy erssge volt, az az j elektronikus fkekkel az Achilles-sarka lett.
„Seb rszben balerinaknt tncolt a gz-s a fkpedl kztt oda-vissza. Ezeket rszben egyszerre is mkdsre lehet brni. Ezek voltak a specilis kis trkkk, amitl gyorsabb volt, mint brki ms. Ma azonban mr nem tud ezzel jtszani.”
A msik oldalon pedig ott vannak a technikai gondok is.
„Seb az elmlt idszakban azonban jra elkezdte rezni az autt s Magyarorszgon mr a msodik helyrl indulhatott. s ne feledjk, Sebastian idn eddig nagyon sok technikai problmval tallta szembe magt. Ez nagyon zavar tud lenni, s eslye sem volt arra, hogy alkalmazkodjon ehhez a vezetsi stlushoz.”
/f1-live/