Mr eddig sem az volt az igazi krds, hogy fog-e bntetst kapni idn Sebastian Vettel a limiten tli motorcserrt, hanem az, hogy pontosan mikor jn el ennek az ideje. A szingapri jabb motorhiba pedig mg srgetbb tette a krdst a mr az idztsen gondolkod Renault F1 szmra.
A francia mrka erforrsai teljestmny tern ktsgtelenl nem rik el a Mercedes szintjt idn, emellett pedig a megbzhatsguk sem tl fnyes - az Olasz Nagydjon Danyiil Kvjat volt az els, akinek le kellett nyelnie egy tz rajthelyes bntetst, amirt a hatodik pldnyt kellett beszerelni autjba a hajtslncot alkot hat elem egyikbl, s hamarosan Vettelre is ez a sors vr.
A nmet a bels gs motorbl hasznlta mr fel mind az tt, m amikor a szingapri els edzsen elfstlt alatta a legutbbi, a csapat egy korbbi erforrst helyezett be autjba, gy a kevs elzsi lehetsget knl utcai plyn mg nem kell htrasorolssal szmolnia.
„A motor mg nagyjbl az lettartama felnl jrt, ezrt elgg meglepett minket, hogy ez trtnt, hiszen eddig mg volt egy halvny eslynk arra, hogy t elemmel kihzzuk a szezon vgig” - mondta Remi Taffin, a Renault vezet plyamrnke. „Ez a meghibsods utn viszont mr mindenkppen szksgnk lesz egy hatodik bels gs motorra. Most mr az a krds, hogy stratgiailag hol lenne a legrdemesebb meglpni ezt a csert.
„A rvid vlasz erre az, hogy mindenkppen az eltt, hogy az tdik is tnkremenne. Persze valamilyen mdon prbljuk most kettosztani a htralv versenyeket, de arra is gyelnk, hogy olyan plyn tltsk le ezt a bntetst, ahol az a legkevsb htrnyos. Nyilvnvalan Szingaprban senki nem szeretne tz hellyel htrbbrl indulni, hiszen itt nagyon nehz elzni.”
„Taln Oroszorszg vagy Austin lenne ehhez a megfelel helyszn, ahol hossz egyenesek is segthetnek az elrejutsban. Lttuk ezt Danyiil esetben is Monzban, aki a bntetsvel egytt is pontszerz helyen vgezhetett volna.”
/formula/