Els hivatalos tesztnapja utn boldogan nyilatkozott a ngyszeres vilgbajnok, a Ferrari jdonslt piltja, Sebastian Vettel. Majd hozztette j rzs volt autban lni, de nincsenek illuzii az idei szezonnal kapcsolatban – tavaly ilyenkor csapattrsa, Kimi Raikknen vezetett a Scuderival, az olaszok mgis gyzelem nlkl zrtk a 2014-es szezont…
Sebastian, tl az els Ferraris tesztnapon – tbb krt tettl meg, mint tavaly ilyenkor a Red Bullal – s a legjobb idt futottad: ez az aut a ’vrs istenn’ , amirl Michael Schumacher mindig is beszlt?
Sebastian Vettel: Igen, ez egyj nap volt. Persze sokkal tbb krt szerettnk volna megtenni – ahogy mindig – de gy dntttnk, hogy alaposan tnznk mindent mivel problmk addtak a telemetrival, gy jobbnak lttuk, ha ezeket szntetjk meg s nem visszk magunkkal a kvetkez szakaszra. De igen, sszesgben j napot zrtunk.
Teljesen mskpp nzel ki: vrs overll, kicsit lesebb hajvgs, egy j autban lve. s teljesen ms garzsba s motorhome-ba stlsz be – milyen rzs mindez?
SV: Igen, sok az jdonsg! Nagy vltozs. s ez mindennappal egyre jobb lesz. Prszor jrtam mr Maranelloban a tli idszak alatt s minden alkalommal mly benyomst tett rm a hely. Hatalmas potencil van benne. Igaz, hogy sok mg a tennival mire minden apr rsz a helyre kerl, de megvan a motivci mindenkiben belertve engem is arra, hogy minl hamarabb visszatrjnk.
A Ferrari mindig is egy nagy csaldknt mkdtt. Csaldtagnak rzed mr magad?
SV: Lpsr lpsre haladok effel. Minden csapatnak megvan a maga kultrja – ugyanez volt a Toro Rossoval s a Red Bullal is, s most ez igaz a Ferrarira is. A Ferrari kicsit olyan, mint a Toro Rosso – hiszen mindkt csapat olasz kzpont. Nagyszer veket tltttem a Red Bullnl, de sszefoglalva : a Ferrari valami egszen klnleges. Nagyon megknnytettk a beilleszkedst – trt karokkal fogadtak.
Minden vben elnevezed az autidat. Megtartod ezt a szokst – talltl mr nevet az SF15-T-nek is?
SV: Termszetesen, ezt tovbbra is gy lesz – de mg nincs neve. De mg csak me vezettem elszr s elszr meg kell ismernem az aut karaktert ahhoz, hogy kitalljuk a mrnkkkel a megfelel nevet – s pontosan ezt fogjuk tenni.
A te nevedhez fzdik a nap legjobb ideje. Fontos jelentsggel br ez szmodra?
SV: Termszetesen, az els helyen vgezni, mindig kellemes, de ezek csak tesztidk – klnsen az els teszt – kevs jelentsgk van. Ez tbb, mint j rzs. Tudjuk, hogy sok mg a tennival, mg mindig a Mercedes a mrvad – s k tbb, mint 150 krt tettek meg ma, ami azt jelenti, hogy egy nagyon megbzhat autval kezdtk a szezont. Remljk, nem lesznek olyan gyorsak, mint tavaly! (nevet)
Emltetted, hogy jpr klnbsg van az idei s tavalyi aut kztt. Jl vezethet?
SV: Ahogy azt mondtam, a kormny s az elrendezse is nagyon ms attl, amit eddig hasznltam – s nem vezettem a 2014-es Ferrarit, gy nincs tapasztalatom sem – de a maiak alapjn: igen, ez egy nagyon poztiv nap volt. A tlen pedig meggyzdhettem arrl, hogy teljesen mskpp helyezkednek el a gombok s kapcsolk.Nem futottunkm a sokat, de a plyn elrt idnk nagyon j kiindulsi pont.
A csapatfnkd szerint kt gyzelmet szvesen venntek az idn…
SV: … s mg tbbet! De id kell hozz.
Mi az idei clod?
SV: A klnbsgek cskkentse az lenllkkal szemben. A Mercedes remek munkt vgzett tavaly – teht a cl cskkenteni a klnbsget.
Michael Schumachernek t v kellett ahhoz, hogy bajnok legyen a Ferrarival. Mit gondolsz neked ilyen hoss idbe telik majd?
SV: Ez egy ms helyzet. Sok j dolgot kell nekem is megemsztenem s ez idbe telik. Megkaptad a jelenlegi autd s megprblod a lehet legtbbet kifacsarni belle, de a csapatban sok j ember van s idbe telik mire minden a helyre kerl. gy az idei vben a legfontosabb: kihozni a maximumot a szezonbl s csapattknt fejldni.
(c) rta: Andi, a formula1.com alapjn