Ferrari: A plyn nem tudtunk volna elzni
A Ferrarinl a helyes taktikai dntsnek tulajdontjk a Malajziai Nagydjon szerzett gyzelmet, semmint a versenytempnak, noha James Allison szerint voltak a leggyorsabbak a htvgn.
Sebastian Vettel s a Ferrari ugyanis azzal alapoztk meg els kzs gyzelmket, hogy a Mercedes piltival s a mezny tbbsgvel ellenttben nem hajtottak ki kerkcserre a verseny 4. krben, amikor a biztonsgi aut a plyra lpett. A nmet az autja remek gumikezelsnek ksznheten gy is meg tudta oldani kt killssal a futamot, mg Lewis Hamiltonnak s Nico Rosbergnek is szksge volt mg ezutn kt tovbbi bokszltogatsra - az ebbl fakad htrnyukat pedig nem tudtk ledolgozni.
A Ferrari technikai igazgatja, James Allison szerint valjban nyers temp tern is k voltak a jobbak a malajziai htvgn, de biztonsgi aut nlkl ez nem lett volna elg az els hely megszerzshez.
„Taln egy hajszlnyival gyorsabbak voltunk a Mercedesnl a versenyen. Aztn amikor forgalomba kerltek s nehezen tudtk magukat tverekedni rajta, mg tbbet vesztettek” - mutatott r Allison.
„De ha csak 1-2 tizeddel vagyunk jobbak egy krn valakinl, mint vlheten mi voltunk a Mercedesszel szemben, azt extrm nehz azt elzsre vltani, klnsen nehz lett volna a mi esetnkben kt autt is megkerlni.”
„Ha mi is killtunk volna, nekik lehetsgk nylik arra, hogy megosszk a stratgit a kt aut kztt, s legalbb az egyikkel legyzzenek minket. A safety car viszont lehetsget biztostott szmunkra ahhoz, hogy fjdalommentes mdon kerljnk eljk.”
A Ferrari 34 futamon t tart nyeretlensgi sorozata szakadt meg Sepangban, s a csapat 1988 ta els turbmotoros gyzelmt aratta.
/formula/