James Allison elrulta, a Ferrari valsznleg nem lesz kpes olyan rvid s olyan hatkony orrkppal elllni idn, mint nhny rivlisuk, de az idei auttl gy is rengeteget vrnak: Sepang mg csak a kezdet volt.
A megvltozott szablyok idnre tformltk az F1-es autk elejt, s a csapatok kztt mris ltalnos elvnek szmt, hogy minl rvidebb az orrkp, annl hatkonyabb - ez teht az oka annak, hogy tbbeknl is az els fejlesztsek kztt szerepel az orr rvidtett vltozata, gy vrhatan a Red Bull is hamarosan elrukkol majd valami hasonlval.
A Ferrari ugyan a szezon egyik legersebb autjnak tnik eddig, de a technikai igazgat szerint k az orral nem lesznek kpesek annyit nyerni, mint msok.
„Az az szinte vlaszom, hogy tovbb dolgozunk rajta” - mondta rejtlyesen, amikor a rvidebb vltozat eslyeirl krdeztk. „Van nhny fizikai korltozs a trstesztek szablyai s a ktelez energiaelnyels rvn, s ezek miatt az orrnak el kell rnie egy bizonyos hosszsgot. A mi orrkpunknak a kialaktsa pedig mg inkbb megnehezti, hogy szuperrvid megoldst hasznljunk, s azzal is teljestsk a trstesztet. Mg egy kicsit lehetne rvidebb a jelenleginl, de annyira bizonyra nem, mint nhny rivlisunk esetben.”
Persze a Ferrarinl enlkl is rengeteg ok van az optimizmusra. „Egy zsknyi frissts kszl a gyrban ebben a pillanatban is, amelyek a lehet leghamarabb felkerlnek majd az autra” - folytatta Allison. „Ezt kveten pedig tovbbi jtsok rkeznek majd - az aerodinamikai programunk ers, s a jelenlegi aero-szablyok mg mindig elg jak, gy sokat vrunk tlk.”