A Ferrari Kanadban mg egy lpssel kzelebb kerlhet a Mercedeshez
Mikzben a Ferrari egyre gyakrabban megszorongatja a Mercedest, a httrben is dolgozik azon, hogy tovbb cskkentse technikai htrnyt. A hrek szerint Kanadban rkeznek a plusz lerk.
Sebastian Vettel s Kimi Rikknen ezen a htvgn hasznlja elszr idei msodik motorjt. Noha korbban egyes forrsok arrl szmoltak be, hogy a Scuderia mrnkei repedseket talltak a motorblokkon, ezrt volt szksg a cserre, Vettel az idmr edzst kveten elrulta, mindig is gy terveztk, hogy Bahreinben bevetik a msodik motort.
A nmet elmondta, nem gondoln, hogy tl nagy elnyk szrmazna mindebbl. „Nem tudom. Mindig is az volt a terv, hogy ezen a htvgn cserlnk, mikzben a tbbiek nem tettk. Szerintem valamennyi csapatnak nehz jl beosztani a szezonra a rendelkezsre ll erforrsokat. Egyes istllk taln kicsit jtszadoznak, kicsit tbbet hasznljk egyes motorjaikat pnteken s kevesebbet szombaton vagy vasrnap. De nlunk mindig is ez volt a terv” – fogalmazott.
A tvlati terv pedig az, hogy Kanadban mr egy jabb fejleszts erforrssal llnak rajthoz. A Ferrari lltlag mr Monaco utcin bevethetn ezen j motorjt, m miutn a hercegsgben a motorer helyett inkbb a vezethetsg kapja a fszerepet, az olaszok Kanadig vrnak vele, ahol a hossz egyenesekben a nagy vgsebessg, a lass kanyarokban pedig a j kigyorsts szksges a j teljestmnyhez.
A Speedweek beszmolja szerint Montralra megjulnak a hengerfejek, az gstr valamint a ftengely is, s ezzel az olaszok nagyjbl 4-5 mdost pontot hasznlnak el az v kzben mg rendelkezskre ll 10 egysgbl. A Ferrari emellett szorosan egyttmkdik zemanyag-beszlltjval, a Shell-lel is, amellyel kzsen igyekszenek cskkenteni a fogyasztst s hatkonyabb tenni az erforrst. A sok jts rvn a maranelliak akr 20-30 lert is nyerhetnek, amivel becslsek szerint V6-os turbjuk teljestmnye elri majd a 820 lert, amellyel lltlag a Mercedes jelenleg rendelkezik.
A mg 7 mdost ponttal rendelkez nmetek mindekzben jniusig kivrhatnak els fejlesztsi csomagjukkal. A Ferrari szmra a msodik lpcsfokot ezen a tren majd a szeptemberi Olasz Nagydj jelenti, ahol tovbbi fejlesztsek rkeznek. A csapat emellett lltlag mr Barcelonra is komoly aerodinamikai jdonsgokkal kszl.
„Nyilvnval, hogy a motorrszlegen dolgozk remek munkt vgeztek” – ismerte el Kimi Rikknen csapata eddigi munkjt. „De ez mg nem minden. Az aut nmagban is jobb lett. Nem lehet teht mindent a motorra fogni. Az egsz csomag javult. Minden tren fejldtnk, nem csupn egyen, s ebben a csapat minden dolgozja rszt vllalt.”
Sebastian Vettel mindekzben azt emelte ki, hogy mr pusztn autjuk megrtsvel is kpesek voltak nagyot elrelpni. „Ezen a versenyen semmilyen klnleges fejlesztsnk nincs. Kvetkezetesen dolgozunk az autn, mindig egyre tbbet megtudunk arrl, hogy mkdnek a plyn az egyes belltsi varicik. Taln ezen a tren tettk meg a legnagyobb elrelpst. Most pldul elszr sikerlt szraz plyn befurakodnunk a Mercedesek kz s kihvni ket, ami elgedett tesz” – nyugtzta Vettel.
/ts/
|