Ezrt volt lassabb Raikknen, mint Vettel
Az F1 professzionlis vilgban a legritkbb esetben fordul el az, hogy egy csapatfnk nyltan beismerje, hogyha az autk kztti eltrsek okoztk a klnbsget kt piltja teljestmnyben.
Az olasz szakember ezzel lnyegben egsz csapat vllrl levette a terhet, de klnskppen finn vilgbajnokt, Kimi Raikknent vdte meg, hangslyozva, hogy ezttal nem egyenl technikai felttelek mellett versenyzett csapattrsval, Sebastian Vettellel.
A 66 krs Spanyol Nagydjat Vettel a 3., Raikknen a 7. rajtkockbl kezdte meg, de a rajt mindkettjk szmra nagyon jl sikerlt, gy az els krt mr a 2., illetve az 5. helyen zrtk. Vettel mg az els bokszkillsok utn is maga mgtt tudta tartani Lewis Hamiltont, m a britet ezutn eltr taktikra helyezte a Mercedes, s gyorsabb tempjnak ksznheten vgl a Ferrari el kerlt. Arrivabene szerint azonban hiba lett volna a rszkrl, ha Vettelt hasonl stratgira lltjk, mint a Mercedes Hamiltont.
„Ami a versenystratginkat illeti, Sebastiant egy agresszv taktikra lltottuk r azzal, hogy csak ktszer hvtuk ki kereket cserlni. Ha mi is hrom bokszkillst alkalmazunk, az sem sokat vltoztatott volna a dolgokon, st, inkbb csak rontott volna rajtuk” – vlekedett a csapatfnk.
A Ferrari csapatfnke, Maurizio Arrivabene ezen a tren is pldt mutatott a Spanyol Nagydj utni nyilatkozatban, amikor elmondta: „A kt eltr aerodinamikai csomag sszehasonltsa egyrtelmen megmutatta, hogy Sebastian autja nagyon jl mkdtt Kimihez kpest. A szmok azt mutatjk, hogy az j megoldsaink jk, de a valsg azzal szembest minket, hogy mgsem elgg jk. Elrelptnk, de ugrani akartunk, nem lpni. Nem hibztatok senkit, az enym a felelssg, kemnyebben kell dolgoznunk.”
A vgl az 5. helyen clba r Raikknen gy rtkelte a barcelonai verseny trtnseit: „sszessgben nehz htvgnk volt, de nem tragikus, s sokat tanultunk belle. A mai versenyen tudtunk javtani nhny helyet, de nem reztem magam jl az autban, mivel folyton csszklt. Ennek ellenre, s ki tudja hogyan, de sikerlt utolrnnk a Williamst. Megelzni viszont nagyon nehz ket, mert nagyon gyorsak az egyenesekben, s amint mgjk rnk, nagyon nehezen vezethetv vlik az autnk, sokkal nehezebben vezethetv, mint amikor msok mgtt megynk.”
Hogy megbnta-e utlag, hogy a rgi areocsomag mellett tette le a vokst erre a htvgre? „gy gondolom, hogy mindannyiunknak j volt ltni ezen a plyn, hogy hogyan viselkedik egymshoz kpest a kt csomag, s fel voltam kszlve a rizikra, ami ezzel a dntssel jrt. Valsznleg jobb lett volna a helyzet az j elemekkel az autmon, de most mr legalbb ezt is tudjuk. Szval adott a feladat, hogy a kvetkez futamokon jobb munkt vgezznk, s tbb tiszta htvgre van szksgnk, a legaprbb hibk nlkl, amikor minden flottul mkdik. Tudjuk, miben kell mg fejldnnk” – zrta pozitvan gondolatmenett a Ferrari jelenlegi utols vilgbajnoka.
/formula/
|