Motorcsere s hibk utn: Vissza kell-e fogniuk magukat Vettelknek?
A harmadik versenyhtvghez rkezve mr hrom vilgbajnok is megkapta idei msodik motorjt. A Bahreinben kies Sebastian Vettel szinte teljesen j hajtegysggel versenyez – de vajon kell-e neki sprolnia emiatt?
A ngyszeres vilgbajnok mr a bemelegt krben fstlg motorral llt meg a plya szln Szahrban, s fnke, Maurizio Arrivabene mr a futamot kveten jelezte, 99%, hogy motort kell cserlni autjban. Knban meg is kapta idei msodik V6-ost, m kiderlt, az energiatroln kvl minden erforrs-komponensbl jat kapott.
Vettel cstrtkn elrulta, kicsit sem aggdik csapata utbbi idben tapasztalt megbzhatatlansga miatt. Kiemelte, Ausztrliban s Bahreinben kt teljesen eltr problma lpett fel nluk, mindkt hiba elszr ttte fl a fejt, s mindkettre talltak mr megoldst. „A legfontosabb, hogy ktszer ne forduljon el ugyanaz a hiba. Az ellenfelnk ersebb, ez nem titok, de nincs okunk a pnikra” – fogalmazott.
A paddockban ugyanakkor tartja magt a pletyka, hogy az jabb technikai gondok elkerlse vgett a Scuderinak mostantl nmikpp vissza kell fojtania hajtegysge teljestmnyt s fordulatszmt, kmlend a tlmelegedst nem br turbint. A legvadabb pletykk szerint a vrsk ezltal krnknt fl msodpercet is veszthetnek, vgleges megoldsra pedig legkorbban Barcelonban vagy Kanadban szmthatnak.
Ted Kravitz, a Sky Sports boxutcai tudstja a knai szabadedzsek eredmnyt ltva azonban nem tartja kizrtnak, hogy Sanghajban mgsem lesznek hasonl problmik. „A Ferrari kpes odatenni magt a teljestmny tern, de a megbzhatsg krdse tovbbra is ott lebeg krlttk. Ha jl tudjuk, megoldottk a Sebastian Vettel kiesshez vezet bahreini problmt, s biztosak benne, hogy ez jra nem fog elfordulni. Vettel maga mondta, gy rzi, megtanultk a leckt” – fogalmazott.
Vettel csapattrsa, Kimi Rikknen erre a htvgre eddig nem kapott j motorkomponenseket, m a bels gs motort s az energiatrolt leszmtva mr is mindenbl a msodiknl jr.
Rajtuk kvl az autjt Ausztrliban romm tr Fernando Alonso, valamint a Bahreinben ugyancsak lerobban Jenson Button neve mellett sorakoznak mg a 2-esek. 2009 bajnoka Vettelhez hasonlan j V6-ost, j turbfeltltt, valamint j MGU-K-t s MGU-H-t kapott.
Ekzben Jolyon Palmer j energiatrolval, Nico Hlkenberg s Kevin Magnussen pedig j kzponti elektronikval versenyez a htvgn.
A versenyzk ltal eddig felhasznlt motorkomponensek
|
|
BM |
T |
MGU-H |
MGU-K |
ET |
KE |
Lewis Hamilton |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Nico Rosberg |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Sebastian Vettel |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Kimi Rikknen |
1 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Felipe Massa |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Valtteri Bottas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Daniel Ricciardo |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Danyiil Kvjat |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
Nico Hlkenberg |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Sergio Prez |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Kevin Magnussen |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Jolyon Palmer |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
Max Verstappen |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Carlos Sainz |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Marcus Ericsson |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Felipe Nasr |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Fernando Alonso |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Jenson Button |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
Pascal Wehrlein |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Rio Haryanto |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Romain Grosjean |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Esteban Gutirrez |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Jelmagyarzat: BM – bels gs motor, T – turb, MGU-H – henergia-visszanyer rendszer, MGU-K – kinetikusenergia-visszanyer rendszer, ET – energiatrol, KE – kzponti elektronika
/m4sport/
|