Ferrari: Egy tizedre voltunk csak a Mercedestl!
Mindssze egy tizedre cskkent a klnbsg a Mercedes s a Ferrari kztt – lltja Maurizio Arrivabene. A rivlis utn a csapatfnk is hangslyozta, korntsem mutattk mg ki foguk fehrjt.
Egy ideig gy tnt, Knban minden eddiginl jobb eslye lehet a vrs autknak arra, hogy harcba szlljanak a pole pozcirt, m a Q3 utols krn Kimi Rikknen s Sebastian Vettel is hibzott, aminek kvetkeztben nemcsak az els rajtkockrl, az els sorrl is lemaradtak. Radsul msnap sem nylt alkalmuk arra, hogy megmutassk, mire kpesek a Mercedes ellen, mivel a kt bajnok mr az els kanyarban egymsnak tkztt, s ezzel a mezny vgre knyszerlt.
A Mercedes mr j ideje hajtogatja, a Ferrari jval kzelebb van hozzjuk, mint azt knnyed gyzelmeik sugalljk – s most Maurizio Arrivabene is csatlakozott vlemnykhz. „Szmtsaink szerint Kimi az idmrn egy tizedre lett volna Rosbergtl a hibja nlkl. Ezt pedig a versenyz az utols tizedek kiprselsvel nullra is cskkentheti. Vgl nem sikerlt. A versenyzink hibztak, de ez is hozztartozik, teht nem vdoljuk ket emiatt” – nyilatkozta.
„Seb s Kimi is kemnyen dolgozik, folyamatosan ott vannak Maranellban, sok idt tltenek a mrnkkkel. Az idmrn hibztak, de a versenyen remekl teljestettek. Seb nagyot alaktott, amikor kt autt elztt meg egyszerre a boxutcban. Ezzel is megmutatta, mirt is magasabb a fizetse, mint Carlos Sainznak.”
Br csapata az eredmnyek tekintetben eddig alulmlta sajt vrakozsaikat, Arrivabene a fejldskkel gy is elgedett. „Jnak tljk az autnkat. Amikor fejleszteni kezdtk, fltettk magunknak a krdst: mit akarunk, biztosra menni, s egy golyll autt fejleszteni, vagy cskkenteni a tvolsgot a Mercedesszel szemben? A teljestmny javtsa mellett dntttnk. A Mercedesnek eleve nagy elnye volt, gy tbb energit fektethetett a megbzhatsg fejlesztsbe. Tudtuk, hogy kockztatnunk kell ahhoz, hogy kzeltsnk hozzjuk” – indokolta a vrtnl gyakoribb hibkat. „Knban vgre megbzhatak voltunk, ami j eljel. Fontos lps volt ez, mert gy rezzk, a teljestmnynk sokat javult. A Mercedes az elmlt tz v legersebb csapata, ahhoz, hogy legyzzk ket, kockzatot kell vllalnunk.”
Csapata a tlen agresszv szemlletmdot vlasztott, s tbb terleten is radiklis vltoztatsokra sznta el magt. A szezon sorn azonban Arrivabene elmondsa szerint mr inkbb a fokozatossg elvt kvetik. „A fokozatos fejleszts mellett hatroztunk ahelyett, hogy nagy csomagokban gondolkodnnk. Lpsrl lpsre kell haladnunk, mert gy tbbet tanulsz az autrl, mint az tfog csomagok rvn, ahol egyszerre sok jtst vetsz be. Ilyenkor fennll a veszlye annak, hogy egyszeren eltvedsz. A motor fejlesztsnl is azt a filozfit kvetjk, amit az autnl. De termszetesen fokozatosan felhasznljuk majd a fejlesztsi pontjainkat is” – magyarzta az olasz, elrebocstva, hogy Szocsiban csak kisebb jtsokra szmthatunk tlk.
/m4sport/
|