A korbbi Forma–1-es versenyz, Lucas di Grassi gy vli, a kirlykategria kt legeredmnyesebb aktv vilgbajnoknak, Lewis Hamiltonnak s Sebastian Vettelnek is „nehz dolga lenne” a tavaly tjra indult elektromos szriban, a Forma–E-ben.
Di Grassi a Mercedes s a Ferrari nagygyjt is jl ismeri, a kirlykategria eltt ugyanis mindkt ifj titnnal harcolt a Forma–3-ban; Hamilton Eurpa-bajnoki cmet hoz 2005-s szezonjban harmadik, Vettel pedig tdik lett. A kvetkez szezonban a GP2-ben is versenyzett Hamilton ellen, 2010-ben pedig a nmethez s a brithez hasonlan is a Forma–1-ben indult.
A kirlykategrit egy v utn el kellett hagynia, a megbzhatsgi versenyeken viszont letette nvjegyt, s a Forma–E-ben is szp eredmnyeket rt el (az els szezonban bronzrmes lett, most pedig vezeti a bajnoksgot). Br az elektromos szrit sokan rdekes kezdemnyezsnek tartjk, a bajnoksgot mg emelnk az F1 szintjre, a prizsi viadal helysznn nyilatkoz di Grassi azonban gy rzi, a kirlykategria kt nagygyja is vrt izzadna, ha a kategriavlts mellett dntene.
„Nehz dolguk lenne, ha tjnnnek a Forma–E-be” – mondta a CNN-nek. „Fantasztikus versenyzk, a mi genercink legtehetsgesebb pilti, st mg azt is mondhatnm, hogy a mi letnkben k a legjobbak, de ha eljnnnek a Forma–E-be, akkor nehznek tallnk a bajnoksgot. Meg kellene tanulniuk a plykat, hiszen az sszes helyszn j, s mindegyik vrosi, teht az ember nem gyakorolhat rajtuk” – folytatta a brazil.
„Azt hiszem, meghvom ket, hogy versenyezzenek ebben a szriban, mg ha csak egyetlenegy futam erejig is, csak hogy lssam, hogyan teljestenek. Biztosra veszem, hogy versenykpesek lennnek, de nem lenne knny dolguk” – magyarzta di Grassi, akivel ksbb az Autosport is ksztett egy interjt, amiben hasonl gondolatokat fogalmazott meg.
„Egsz letemben ezek ellen a srcok ellen versenyeztem. Ez a generci roppant tehetsges. Nico Rosberg s Robert Kubica, Nakadzsima Kazuki, Vitalij Petrov, Sbastien Buemi valamint Timo Glock – ezek a srcok mind nagyon tehetsgesek. Ez a bajnoksg viszont ms, s nagyon magas szintet kpvisel. Egy ponton biztos, hogy sikeress vlnnak, de nehz azonnal megszokni egy, a tbbitl klnbz autt s magt a koncepcit sem egyszer megrteni” – zrta gondolatt.
/motorsportal/