Rkapcsol a Ferrari: j fejlesztsek Oroszorszgban
j motorral s aerodinamikai fejlesztsekkel kszl a Ferrari a htvgi Orosz Nagydjra. Az olaszokra egyre nagyobb nyoms nehezedik a dcgs idnykezds miatt.
„Szerintem a csapat tudja, hogy az ra ketyeg, s lassan el kell kezdennk versenyeket nyerni.” Sergio Marchionne e figyelmeztetst mg az eltt adta ki Knban, hogy kt versenyzje, Sebastian Vettel s Kimi Rikknen sszetkztt a sanghaji els kanyarban – semmiss tve ezzel gyzelmi eslyket. A kt httel ezeltti futam alakulsa pedig csak mg nagyobb nyomst helyezett a vrsk vllra: Szocsiban mr a negyedik nagydjhtvge kvetkezik, s ha az elnk ltal mr Ausztrlira vrt els gyzelem itt sem rkezik…
Persze a Scuderia mindent megtesz azrt, hogy rkezzen. Br Maurizio Arrivabene csapatfnk legutbb csak kisebb fejlesztseket grt az Orosz Nagydjra, olasz forrsok szerint tbb tren is komolyabb jtsokra szmthatunk tlk. Azok utn, hogy a felesgt gyszol technikai igazgat, James Allison jra munkba llt, a vrsk gyorstottak a fejlesztsi tempn, s tbbek kztt elkszltek egy j vezetszrnnyal, melyet Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is plyra vihet majd a htvgn.
De nem csak az aerodinamikai hatkonysgot nvel szrnytl vrnak komolyabb elrelpst Maranellban. A csapat gy dnttt, mr a negyedik futamra felhasznl hrom mdost pontot motorja gsternek talaktshoz – ksznheten a vratlan v eleji technikai problmknak. Az istllnak eddig fknt ezen a tren gylt meg a baja a megbzhatsggal, ami oda vezetett, hogy nem is hasznlhattk ki a hajtegysgkben rejl maximlis potencilt. Az j megoldssal a hengerfejek vrhatan nagyobb nyoms mellett is megbzhatan zemelnek majd, ami pedig nagyobb kipufoggz-mennyisget, s ezltal a turb hatkonyabb mkdst eredmnyezheti. A teljestmnynvekedsen tl a fogyasztsi hatkonysgot is nvelhetik ily mdon.
Ms krds, hogy e korai fejlesztsnek ra is van: Kimi Rikknen idei msodik, Sebastian Vettel pedig mr a harmadik bels gs motorjt lesz knytelen hasznlni. Bntets ezrt ugyan mg nem jr, m a vrsk mozgstere jelentsen beszkl a folytatsra. A korbbi, gyengbb erforrsokat a csapat a kevsb motorplynak szmt helyszneken, s fknt szabadedzseken hasznlhatja majd tovbb.
A Ferrari rzi, hogy n a nyoms
A Toyota korbbi versenyzje, Allan McNish szerint a Ferrarinak nemigen van vlasztsa, tovbbra is agresszven kell fejlesztenie, mert egyre nagyobb nyoms nehezedik r. „A mlt vben minden rzss volt a Ferrarinl, Sebastian Vettel rkezse s a lehangol 2014 utn tett nagy elrelps miatt. Sergio Marchionne viszont nyomst gyakorolt rjuk Knban. egy kkemny zletember, aki ltni akarja, hogy megtrl a befektetse. A felbukkansa Knban – amely fontos piac szmukra – viszont egyrtelm zenet volt. s mr csak ezrt is volt knos, hogy a remek idmrs temp utn a kt versenyz sszetkztt egymssal” – sszegezte az olaszok helyzett a skt a BBC-nek.
„A Ferrari mindenkinl tbb, 23 mdost pontot hasznlt fel a tl folyamn, gy csak kilenc maradt neki a szezon egszre. Oroszorszgra is fejlesztseket grnek, miutn nem szmtottak Rikknen ausztrliai s Vettel bahreini motorhibjra. Ez mind annak a kvetkezmnye lehet, hogy rzik, mg tbbet kell tennik a Mercedes ellen.”
Maranellban teht nincs meglls. Hiba ismertk el, hogy a tli agresszv fejlesztsk nagyban hozzjrult megbzhatsgi problmikhoz, nincs vlasztsuk, tovbbra is feszegetnik kell a hatraikat – abban a remnyben, hogy erfesztseiket elbb-utbb siker koronzza.
/m4sport/
|