Bntets utn: Vettel a knai tkzsk uthatst nygi
Nem rte vratlanul a Ferrarit Sebastian Vettel knyszer vltcserje. A csapat elrulta, az nem a mai mszaki problmval, hanem a knai tkzssel van sszefggsben.Nem elg, hogy ki kellett hagynia a pnteki msodik szabadedzs j rszt, Sebastian Vettelnek a nap vgn mg azzal is szembeslnie kellett, hogy t rajthelyes bntetst kap vltcserje miatt. Elsre nem volt vilgos, a Scuderia lpsnek van-e brmi kze is a dlutni ERS-hibhoz, azta viszont megerstettk, valjban mr j ideje felkszltek az esetleges bntetsre.
Merthogy a vltcserre a knai els kanyarban trtnt tkzsek miatt kerlt vgl sor: Vettel akkor elbb Kimi Rikknennek, majd Sergio Preznek is nekiment, s ez ksztette el a terepet a mostani hibnak. Az istll mr a sanghaji futam utn sejtette, hogy valami nincs rendben a vltval, m gy dntttek, pnteken Szocsiban kiprbljk azt, hogy felmrjk a krokat. Vgl arra jutottak, tl kockzatos lenne a htvge htralv rszben is ezzel a vltval versenyeztetni bajnokukat, gy elvigyzatossgbl nyltak az jhoz.
Hozzllsuk rthet: ha valamire, akkor egy jabb nullzsra most semmikpp sincs szksgk. A csapatot eddig valamennyi nagydjhtvgn htrltatta valamilyen problma. Ausztrliban Rikknen turbja mondta fel a szolglatot, Vettelnek Bahreinben hibsodott meg a motorja, mely miatt most mr idei harmadik V6-ost kell hasznlnia. Oroszorszgban pedig jtt az jabb problma: az elektronikus rendszer hibsodott meg a ngyszeres bajnok autjban.
gy tnik, a vrsk idn kptelenek kiugrani a technikai hibk rvnybl. Pedig a csapat mindent elkvet a fejlds rdekben. Szocsi eltt hrom mdost pontot is felhasznltak a motorjuk gsternek talaktsra, ami a hrek szerint rszben a teljestmnyjavts, rszben viszont a megbzhatsg javtsa rdekben trtnt. Az Auto Motor und Sport gy tudja, a mostani fejleszts kzvetve az MGU-H teljestmnyjavtst clozta meg, m csak az els lpse volt egy tfogbb javtsnak. Ennek a msodik lpcsfokt Kanadra jsoljk, ahol jabb kt fejlesztsi ponttal a turbfeltltt is mdostjk, hogy alkalmazkodjon a nagyobb ignybevtelhez. Onnantl taln mr ki tudjk hasznlni a hajtegysgkben rejl nagyobb potencilt.
Ami az j motort illeti, a csapat egyelre kdsen fogalmazott annak hatsrl. „gy vljk, valamennyit hozott. Hogy mennyit, azt nehz megmondani. Termszetesen mg alaposan megvizsgljuk” – nyilatkozta Vettel. „Ugyanolyan, nincs igazi vltozs” – llaptotta meg Rikknen. „Tesztelnk j dolgokat. Ez egy j motor, de nehz sszehasonltani a rgivel, mert ms helyeken, ms idben msnak rzed a motorokat.”
Konkrtumokkal a csapatfnk Maurizio Arrivabene sem szolglt. „Minden tren minden egyes alkalommal javtani akarunk, ez a Ferrari alapelve. Nincs konkrt terlet. Az tny, hogy a motor az aut lelke, teht fontos” – nyilatkozta.
Majd a flvetsre, nem vllal-e tl sok kockzatot csapata idn, elmondta: „Kockztattunk, s ez az n hibm. De nem fogjuk feladni! Ha jk akarunk lenni, kockztatnunk kell, s folytatnunk kell a fejlesztst. Mindent meg kell prblnunk, alzatosnak s elszntnak kell lennnk, hogy jobb vljunk a Mercedesnl.”
Cljuk mg messzinek tnik, jllehet ellenfelk tovbbra is lltja, egyre csak kzelednek hozzjuk. Hamilton gy nyilatkozott, szerinte ezen a htvgn mg kzelebb lptek hozzjuk, mint Knban. Rikknen ennyire messzire mg nem ment. „Nem tudom, hol tartunk, majd holnap kiderl. A kridiket mg nem lttam, de a mi napunk nem alakult idelisan. Jobban ssze kell raknunk az autt, nekem pedig ma mg nem sikerlt j krt sem futnom. De mg csak pntek van, s biztosra veszem, hogy holnapra javulni fogunk” – tekintett elre.
/m4sport/
|