Elszni ltszik a Ferrari bajnoki eslye? – „Tbb hibt nem kvethetnk el”
Ez a bajnoksg is kicsszni ltszik a Ferrari kezei kzl? Maurizio Arrivabene elismeri, meglepte ket a Mercedes szocsi flnye, m mg mindig hiszi, hogy visszavghatnak.
„Mindig azt mondogatjuk, hogy kzel vannak hozznk. De ezen a htvgn nagyon elttk jrtunk, amit j volt ltni” – llaptotta meg elgedetten az idei negyedik versenyt is knnyedn megnyer Nico Rosberg csapata Ferrarival szembeni flnyrl. s ha mr is ezt mondja…
A Mercedes technikai problmi ellenre is ketts gyzelmet aratott Oroszorszgban, a harmadikknt clba csap Kimi Rikknen pedig fl perces htrnyt szedett ssze az 53 kr alatt. Sebastian Vettel ekzben az els krt sem tudta befejezni Danyiil Kvjattal trtnt tkzse miatt. „Az biztos, hogy nem repes majd rmben…” – felelte a Scuderia csapatfnke arra a krdsre, mit vr az elnk Sergio Marchionnval val futam utni beszlgetstl.
Maurizio Arrivabene is rzi, hogy egyre nehezebb helyzetbe kerlnek. A mlt vi hrom gyzelmket arat Sebastian Vettel ngybl mindssze kt futamot fejezett be, s mr 67 pontos htrnyban van Nico Rosberggel szemben – de az eddig kt dobogs helyezsig jut Kimi Rikknen is jkora, 57 pontos lemaradssal ll a 3. helyen. Ha mindehhez hozztesszk, hogy a csapat szmra visszatr problmt jelentenek a mszaki hibk, s az azok miatt a harmadik motorjt hasznl Vettelre pldul j esllyel vrhat bntets is az v ksbbi szakaszban, a tlen mg a Mercedes mielbbi legyzst clul tz olaszok bajnoki kiltsai cseppet sem tnnek rzssnak.
A csapatfnk ugyanakkor mg mindig nem ltja elveszettnek az gyet. „A mi csapatunk nem az a fajta, amely szereti a knny gyzelmeket. Ok, nagy kihvssal nznk szembe, de ami eddig trtnt, az hozztartozik a versenyzshez. Bahreinben Sebastian szoftvervel volt gondunk, Ausztrliban Kimi turbjval, de egyik sem a balszerencsn mlt, ezek emberi hibk voltak. De inkbb legyenek most ilyen problmink, mint a szezon ksbbi szakaszban. Persze mindent meg kell tennnk, hogy ne ismtldjenek meg” – nyilatkozta.
„Ami a bajnoksgot illeti, nem adjuk fel! n nem akarok olyan csapatot, amely fladja. Minden ernkkel ezen lesznk mostantl. Van mg tizenht versenynk. Ha nyernk tizenkettt, a Mercedes megnyerheti a maradk tt, s gy is harcban lehetnk! De komolyra fordtva a szt: mg nincs vge, s biztosan nem adjuk fel.”
Az elszntsg ugyanakkor kevsnek tnik jelenleg a Mercedes ellen. Nem tl biztat jel a vrsk szempontjbl, hogy a nmetek Szocsiban minden eddigi htvgnl nagyobb tempflnyben voltak. Mindez nyilvnvalan a plya sajtossgainak is ksznhet (Monza, Spa s Montreal utn itt a legmeghatrozbb a motorok szerepe), m a klnbsg aligha ledolgozhat egyik htvgrl a msikra.
Arrivabene persze igyekszik elkerlni, hogy legnysge sszezuhanjon. „Most mindenekeltt nem kvethetnk mr el tbb hibt. Msodszor: bzom, nagyon bzom benne, hogy mostantl sokkal jobban teljesthetnk, mint eddig. Mgpedig azrt, mert a kvetkez plyk jobban fekszenek majd neknk, s azrt, mert felhasznltunk mdost pontokat is. Ezek Spanyolorszgban sokkal jobban a hasznunkra lesznek majd, mint Oroszorszgban. De termszetesen a tbbiek sem alszanak, nem vrnak rnk” – fogalmazott az olasz.
A Ferrari a htvgn j motorja mellett egy j vezetszrnyat is bevetett – olasz forrsok pedig arrl szmoltak be, hogy mr Szocsiba magukkal vittek egy j hts lgterelt is, amelyet azonban sem az idmrn, sem a versenyen nem hasznltak, mivel mg alaposabban fel kell trkpeznik a mkdst. Az elkvetkez hetekben az aerodinamika s a motor tern is jabb fejlesztsek vrhatak Maranellbl.
/m4sport/
|