Ezrt nem dobja be a trlkzt a Ferrari
Br komoly htrnyba kerlt az els ngy verseny alatt, s egyelre az Oroszorszgban bevetett motorfejlesztsek sem vltottk be a hozzjuk fztt remnyeket, a Ferrari nem dobja be a trlkzt – jelentette ki a csapatvezet, Maurizio Arrivabene. 2016-ban eddig minden idmr s futam a Mercedes sikert hozta, de a gyzelmeket s a bajnoki cmet clz Ferrarinak nemcsak az ellenfl ers kezdse okozott fejfjst, hanem a klnbz mszaki problmk (Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is esett mr ki technikai hiba miatt) s tkzsek is. A leginkbb azonban az adhat okot aggodalomra a vrsk szempontjbl, hogy eddig nem cskkent komolyabban a Mercedes elnye, pedig mr erforrsukon is fejlesztettek.
A kezdst ltva mr tbben felvetettk, a Ferrarinak inkbb el kellene engednie a 2016-os vet, hiszen a vrtnl gyengbb s balszerencssebb kezds mr most vget vetett a vilgbajnoki lmoknak. Maranellban viszont nem gy gondolkodnak! A Ferrari mg nem akarja feladni a harcot, igaz, a csapatnl mindenki tisztban van azzal, hogy gyorsan cskkenteni kell lemaradsukat a listavezetvel szemben, az viszont bizakodsra ad okot szmukra, hogy egyelre a Mercedes sem tnik sebezhetetlennek, Lewis Hamilton ugyanis tbb mszaki hibval is szembeslt mr.
Arrivabene szerint ezt mindenkpp ki kell hasznlniuk. „Nem hagyhatjuk figyelmen kvl, hogy egy csapat ngy versenybl ngyet megnyert. Nagyon ersek, de h megnzzk mi trtnt Hamiltonnal, akkor lthatjuk, hogy nekik is vannak technikai gondjaik” – idzte az olasz szakember szavait a Motorsport. „Nyomst kell gyakorolnunk rjuk. Ez az elsdleges clunk. Az esetkben a problmk egy autn jelentkeztek, mg a minkben mindkettn. Viszont mg mindig van 17 futam, ezt pedig fontos kiemelni, hiszen mg mindig van id arra, hogy vltoztassunk.”
Az Orosz Nagydj eltt a Ferrari tbb motorfejlesztsi zsetont is kijtszott, a fejlesztsek azonban nem hoztak ltvnyos elrelepst, st a Mercedes Szocsiban komolyabb elnyt ptett ki, mint az elz futamokon. A vrsk azonban tudtk, hogy ez a plya az ellenflnek kedvez majd, ezrt nem rnk le jtsaikat. „Volt egy j hts szrny, amit nem hasznltunk szombaton s vasrnap, mert fejleszteni kellett a DRS-en, s nem akartunk kockztatni. De az j els szrnyat hasznltuk. A motorokat azrt vetettk be, mert tudtuk, hogy a plya nem kedvez neknk. Taln jobb helyzetben lettnk volna, ha ersebb idmrt zrunk, m a leggyorsabb krk j visszajelzseket hoztak” – magyarzta.
A csapatvezet ksbb kiemelte, a Ferrarinl mindenki jl tudja, hogy a hajtegysgek tekintetben a Mercedes mg mindig „nagyon ers”, viszont tovbbra is gy rzik, vannak plyk, ahol „nyoms alatt tarthatjk ket”. Ilyen volt pldul Melbourne, ahol „nyerhettek volna”. A vrsknek most maximalizlniuk kell a lehetsgeiket, azaz cskkentenik a meghibsodsok szmt, s valahogy leelzni a Mercedest a fejlesztsi versenyben, igaz, ez elgg nehz lesz, hiszen mindssze 6 mdost pontjuk maradt, mg a cmvdnek 11. Amikor megkrdeztk, ez gondot jelent-e, Arrivabene gy felelt: „Nem tudom, de szerencsre ez egy olyan problma, ami jvre mr nem okoz gondot. Szerintem, ha sszevetjk az idei szezont a tavalyival, ltjuk, milyen jl dolgoztunk ezen a terleten. n gy hiszem, az erforrsunk ma mr nem marad el a Mercedestl.”
/m4sport/
|