Sebastian Vettel futotta meg a leggyorsabb krt a barcelonai vkzi teszt els napjn. A nmet egy tizeddel elzte meg a nap legszorgosabb versenyzjt Nico Rosberget s ttel a dleltti elst, Jenson Buttont. A Renault j erforrst, a Williams klnleges szrnymegoldst tesztelt.
Br a Spanyol Nagydjat mr napokkal ezeltt leintettk, a mezny Barcelonban maradt, hiszen ez a helyszn ad otthont az v els szezonkzi tesztjnek. Kedd reggel hvs id fogadta a tesztelket, a krlmnyek azonban folyamatosan javultak. Elzetesen mindenki a Renault-ra s a Ferrarira figyelt, a francik ugyanis most vittk elszr plyra tovbbfejlesztett erforrsukat, a Scuderia pedig azt prblta kiderteni, mkdnek-e az idmrs problmkra kieszelt megoldsok.
Aztn a Williams ellopta a show-t a kt rivlis ell, a csapat fejlesztversenyzje, Alex Lynn ugyanis egy dupla hts szrnnyal hajtott ki a garzsbl. Ez egybknt teljesen szablytalan, a teszteken viszont mindez egszen addig nem szmt, mg nem nveli a biztonsgi kockzatot. A Williams ezzel elsknt vitt plyra egy olyan megoldst, ami a 2017-ben megnvekv leszortert szimullja. Ez a szrny csak a teszt els felben teljestett szolglatot, dlutn ugyanis visszatrtek a 2016-os specifikcihoz. Piltjuk sszesen 86 krt teljestett, s a 9. helyen zrt.
Lemaradsa 2,8 msodperc volt a leggyorsabb krt jegyz Sebastian Vetteltl, aki a csapat gretnek eleget tve dleltt az egykrs tempra fkuszlt, mlt szombaton ugyanis a Ferrari mg a Red Bulltl is elmaradt az idmr edzsen. A vezetsg elmondsa szerint azrt, mert nem tudtk megfelelen kezelni a gumiabroncsokat, a problmra azonban mr kieszeltek nhny megoldst. A nmet most ezeket prblta ki. A vezetst egybknt csak a dlutni rkban vette t, „gyztes” krn pedig a Pirelli lgy keverk abroncsait hasznlta.
A msodik helyezett, Nico Rosberg szintn a lgyon teljestette legjobbjt, a nap sorn azonban – akrcsak a tli teszteken – tbbnyire a kzepes abroncsokat hasznlta. De nemcsak ez idzte az v elejt, hanem az is, hogy ismt a Mercedes futotta a legtbbet: a pontverseny llovasa sszesen 119 krt (vagyis kis hjn kt versenytvot) teljestett.
A dleltti szakasz legjobbja, Jenson Button – a szuperlgy abroncsokon futotta legjobbjt – 14 ra utn folytatta az „tfog aerodinamikai s mechanikai munkt” a McLarennel, a rangsorban pedig a harmadik helyre „csszott”. Mgtte az j karosszrit tesztel Romain Grosjean vgzett, aki a tesztnap vgn kerlt a legjobbak kz, miutn autjra feltettk a Monaci Nagydjon debtl ultralgy keverket.
Az tdik helyezett, Pascal Wehrlein egy idmrs szimulci sorn futotta legjobbjt szuperlgy abroncson. t a nap egyik fszereplje, a Renault j erforrst tesztel Daniel Ricciardo kvette. Az ausztrl egybknt elgedett volt az jtssal, elmondsa szerint a „fejlds rezhet, a csapat pedig egyrtelmen kzelebb kerlt” az lbolyhoz. Ami szintn pozitv lehet a Renault szmra az az, hogy Ricciardo 89, a gyri csapattal tesztel Esteban Ocon pedig 105 krt teljestett az j motorral.
A hetedik-nyolcadik helyen kt fiatal pilta osztozott, nv szerint a Toro Rossval tesztel Red Bull-junior, Pierre Gasly, s a Force Indit hajt Alfonso Celis, aki az utols percekben javtott addigi legjobbjn a szuperlgy keverket hasznlva; Gasly a lgyakon rte el legjobbjt.
A barcelonai teszt 1. napjnak vgeredmnye
|
Versenyz
|
Csapat
|
Id
|
Klnbsg
|
Kr
|
1.
|
Sebastian Vettel
|
Ferrari
|
1:23.220
|
|
103
|
2.
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:23.337
|
+0.117
|
119
|
3.
|
Jenson Button
|
McLaren-Honda
|
1:23.753
|
+0.533
|
86
|
4.
|
Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari
|
1:23.882
|
+0.662
|
96
|
5.
|
Pascal Wehrlein
|
Manor-Mercedes
|
1:24.297
|
+1.077
|
86
|
6.
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer
|
1:24.307
|
+1.087
|
89
|
7.
|
Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:24.821
|
+1.601
|
78
|
8.
|
Alfonso Celis
|
Force India-Mercedes
|
1:25.467
|
+2.247
|
99
|
9.
|
Alex Lynn
|
Williams-Mercedes
|
1:26.071
|
+2.851
|
86
|
10.
|
Esteban Ocon
|
Renault
|
1:26.530
|
+3.310
|
105
|
/m4sport/