jtsok motorfronton, vltoztatsok a gumikezels tern – a Ferrari komoly fejlesztsekkel kszl Kanadra. Fordulpontot remlnek Montrealtl.
Maurizio Arrivabene csapatfnk mr a monaci dobogs helyezs nlkl zrt futamot kveten jelezte, a Ferrari tovbbra sem adja fel, ezrt Kanadra jabb fejlesztsekkel kszlnek. „Bizonyos fejlesztseket fel fogunk gyorstani. Mr Kanadban egy msik Ferrarit fognak ltni. Hogy versenykpesebb vljunk, muszj fejlesztennk, s ezt is tervezzk” – nyilatkozta.
Hozztette, Montrealban rkezik az j motorjuk is – csak mg az a krdses, ehhez szksges-e mdost pontokat hasznlniuk. A nmet Auto Motor und Sport gy tudja, a legfbb fejlesztst az erforrs tern valjban az j turbfeltlt jelenti. Az olaszok beszlltjukkal, a Honeywell-lel mr j ideje dolgoznak a turbina javtsn. Egyik gyenge pontjukat az v eddigi htvgin az jelentette, hogy nem tudtk maximlisan kihasznlni turbjukat, mivel az egyenesek msodik felben MGU-H-juk inkbb tartalkolt az energival. Az j turbinval viszont lehetsgk lesz hosszabb ideig maximlis teljestmnnyel autzni, mgpedig gy, hogy az ERS tltse nem vesz el a bels gs motor teljestmnybl, radsul a megbzhatsg miatt sem kell mr aggdniuk.
Tallgatsok szerint a fejlesztsekhez. a csapatnak kt-hrom mdost pontot kell majd elhasznlnia – a csapatnak jelenleg mg 6 egysg ll rendelkezsre.
A Speedweek szerint emellett a Shelli is tovbbfejlesztett zemanyaggal kszl Montrealra, amely tovbbi lerket jelenthet az erplyn.
Ms krds, hogy a Ferrari legnagyobb problmjt az elmlt kt htvgn nem a Kanadban meghatroz motorer, sokkal inkbb a gumikezels jelentette. A csapat Monacban egymst kvet msodik alkalommal volt kptelen jobb idt autzni az idmr edzs Q3-as szakaszban, mint a Q2-ben, ami rosszabb rajtpozcikat, s ezltal a versenyen is gyengbb alaphelyzetet jelentett szmukra.
„Ennek meg kell tallnunk az okt. Csak a gumikezelssel magyarzhat ez a jelensg. s ha az idmrn elrbb vgeznnk, a versenyeink is teljesen mskpp alakulnnak. Abszurd, hogy a Q1-ben mg mink a legjobb id, aztn kptelenek vagyunk javulni. R kell jnnnk, mi trtnik a gumikkal s a karosszrival, a guminyomssal s a hmrsklettel” – magyarzta Arrivabene.
A Speedweek gy tudja, a Scuderia e furcsa jelensgre is igyekszik reaglni: Sebastian Vettelk egy j geometrij hts felfggesztst kaphatnak, mellyel nemcsak gyorsabban fel tudjk melegteni a gumikat, de knnyebben zemi hfokon is tudjk tartani azokat.
/motorsportal/