Vettel s a Ferrari mindent megbeszlt – tovbb fejlesztenek, mint a Mercedes?
A Kanadai Nagydj utn is a Ferrari stratgiai hzsa jelentette az egyik f beszdtmt. Sebastian Vettel nem beszl baklvsrl, elmondsa szerint hzon bell mindent tisztztak.
A vrsk alapveten bizakodak lehetnek, hiszen Montrealban vgre egy sima idmr edzst s j versenyt futottak, s minden korbbinl jobban megszorongattk a Mercedest. Csakhogy hiba szerezte meg Sebastian Vettel lomrajtjval a verseny elejn a vezet pozcit, arrl csapata vgl ktkillsos taktikjrt nknt lemondott.
Tbb szakember s az olasz mdia is kritizlta ket emiatt, m a ngyszeres bajnok Azerbajdzsnban is azt hangslyozta, nem kvettek el igazi hibt. „n nem vagyok biztos benne, hogy beszlhetnk taktikai hibrl” – nyilatkozta az RTL-nek. „Mindenekeltt tisztzzuk, hogy a Mercedes nagyon-nagyon gyors, s Kanadban sem volt mskpp. Egyrtelmen kzelebb voltunk hozzjuk, de lthattuk, hogy nem elgg. Szval n nem lltanm, hogy ezrt felttlenl a taktiknk volt a felels. Egyszeren nem voltunk elg gyorsak. Nagyon kzel voltunk, de taln nem voltunk elg jk.”
„Amit csinltunk, annak mindenkpp volt rtelme. Utlag mindig knny azt mondani, hogy itt s itt mskpp kellett volna csinlni valamit. n utlag a taktiknk mellett is sok rvet fel tudok hozni. A gond csak az volt, hogy vgl nem sikerlt elg gyorsan flzrkznunk, s a friss gumik nem voltak annyival jobbak, mint vrtuk.”
„Konstruktv megbeszlst folytattunk a futam utn. Termszetesen elsre csaldottak voltunk. Ha egy szuper rajt utn ilyen tempt tud diktlni, termszetesen nyerni akar. De mindent egybevetve nagyon-nagyon j htvge volt ez szmunkra.”
A Ferrari tovbb fejleszti autjt, mint a Mercedes?
Vettelt szoks szerint a bajnoki eslyekrl is krdeztk – msodik helyvel a tabella harmadik pozcijra tornzta fel magt, s 38 pontra cskkentette htrnyt Nico Rosberggel szemben. „Versenyenknt haladunk, s ami az itteni futamot illeti, nem igazn tudunk mit mondani, mivel senki sem tudja, mire szmtson. Az egyenes hossz, egyes kanyarok nehznek tnnek, msok ismersek mr. Megltjuk, mennyire fekszik az autnknak a plya, s hogy a hossz egyenes a keznkre jtszik-e vagy sem” – tekintett elre Vettel, aki
Az Auto Motor und Sport jelentse szerint a Ferrari Bakuban szmos jtssal ll el. j szrnyakat prblnak ki ell s htul, vltoztattak a motorbortson is. s a fejlesztssel a tervek szerint ksbb sem llnak le. A nmet lap mellett olasz forrsok is arrl szmoltak be, hogy Silverstone-ban jn a motorfejlesztsk kvetkez lpcsfoka: ott 1 mdost pont bevetsvel a bels gs motoron vltoztatnak majd.
Emellett terveik szerint a bajnoksg hajrjig folytatjk autjuk fejlesztst is – annak ellenre, hogy 2017-ben gykeresen vltoznak az aerodinamikai szablyok. A Mercedes vrhatan nem nyjtja ilyen hosszra az aktulis gpe fejlesztst, s a nmetek attl tartanak, a Ferrari s a Red Bull ezen a tren ki fogja hasznlni a B-csapatos tkrtyjt. Elbbi a Haas, utbbi a Toro Rosso segtsgvel oszthatja meg hatkonyabban a munkt az idei s a mlt vi gp tern. Br a szablyok tiltjk a csapatok egyttmkdst az aerodinamika tern, vannak olyan szrke terletek, melyeken jellemz a munkamegoszts. A Red Bullnl nem is tagadjk, a Toro Rosso fknt ezen okbl tr vissza 2017-ben a Renault motorjhoz.
Nagy krds, ezzel a kt csapat kpes lesz-e cskkenteni a htrnyt a szezon vgre az utols nagyobb aerodinamikai fejlesztsi csomagjt Silverstone-ra, motorfejlesztst pedig Olaszorszgra s Belgiumra tervez Mercedesszel szemben.
/m4sport/
|