A 2016-os szezon els fele vget rt, m htfn nemcsak a nyri sznet, hanem bizonyos szempontbl 2017 is megkezddik: Sebastian Vettel elsknt tesztel jv vi szlesebb gumikat.
Alig, hogy vget rt a Nmet Nagydj, Sebastian Vettel mris jra F1-es autval szguld. Htfn Olaszorszgban kezdett veszi a Pirelli tesztsorozata, mely az j, 2017-re szlesebb vl s sszettelben, szerkezetben is vltoz abroncsainak fejlesztst szolglja.
Az els kt tesztnap a Ferrari. A csapat sajt plyjn, Fioranban krz majd egy talaktott, a 2017-esnek megfelel leszorter-mennyisget termel 2015-es autval, melyet htfn Sebastian Vettel, kedden pedig a tartalkversenyz, Esteban Gutirrez vezet majd. A Pirelli e kt nap sorn csak az esgumikat teszteli, mestersgesen felvizezett aszfalton.
Nem vletlenl Vettellel, s nem vletlenl az esgumikkal kezdenek. A Pirelli mindenkpp egy hasznos visszajelzseket ad, nagy tapasztalattal rendelkez versenyzvel akart dolgozni. s azrt vizes plyn kezdenek, mert az abroncsok futfelletnek megnvekedse esben mg a szraz plysnl is nagyobb hatssal jr.
A Pirelli esgumijait mr az elmlt idszakban sem dicsrtk (pp Vettel volt az egyik f kritikus), mondvn, tl rzkenyek a vztfolysokra. Kiszlestskkel mg inkbb azz vlnak, gy profiljukat s tmegelosztsukat is pontosan kell belni. „Ezrt van szksgnk ezen a teszten a lehet legjobb visszajelzsekre a versenyz rszrl” – magyarztk az olaszok.
Az els szraz plys tesztre e ht szerdtl kerl sor. Kt napon t a Red Bull rja majd a krket talaktott autjval Mugellban – Sbastien Buemivel a volnnl. A harmadik tesztel a Mercedes lesz, amely szeptember elejn Barcelonban kezdi a munkt. Paddy Lowe szerint j esllyel Pascal Wehrleinnel.
A Pirelli jv vi abroncsai ell 60, htul 80 millimterrel lesznek szlesebbek a mostaninl: 245-rl 305 millimterre nnek ell, mg htul 325-rl 405-re.
/motorsportal/